Tulen hulluksi vatsavaivojen kanssa...

Vierailija

Joka päiväinen turvotus, pieretys, vatsa mouruaa ja kuplii, milloin ummettaa, milloin ripuli. Saakeli! Ei ole keliakiaa, ei ole laktoosiallergiaa. Vältän aina sipulia, ruisleipää, kaalia, kaikkea mikä vaan voi aiheuttaa ongelmia. Syön joka aamu kaurapuuron aamupalaksi. Ei sekään tasoita.

Töissä istuminen on yhtä tuskaa, joudun juoksemaan vessassa välillä 10 krt päivässä. Milloin isolla hädällä, milloin vain pakko käydä kaasuja päästelemässä. Eikä nuokaan helpota oloa. Kylässä käyminen yhtä tuskaa. Tai en enää edes kylästele tai käy ystävien kanssa ulkona syömässä. Kun en voi vattu sentään syödä vapaasti ja istua vapaasti. Tämä on inhoittavaa ja pilaa elämänlaadun. Hitto ja mikä auttaisi.. En tiedä, onko minulla joku ihmeen stressivatsa tai se ärtynyt oireyhtymä vai mikä lie..

Apteekin ilmavaivoja ja turvotusta vähentävät tuotteet. Ei auta, vaan pahentaa vain vatsan oirehtemista. Laktoositon ruoka ei auta. Kertokaa mikä auttaa..

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

No kun en tiedä tuosta stressistäkään. Vatsaongelmia ollut jo vuosia, eikä minulla nyt koko aikaa ole stressiä kyllä. Elämäntilannekin on nyt niin kunnossa kuin vain olla voi..

Vierailija

Kai tuo joku ärtynyt suoli on. Inhottava vaiva, mun tyttärellä on myös. Hän laihtuukin silmissä, kun ei enää oikein mitään uskalla syödä, kun aina vatsa oireilee, söi mitä tahansa. Tyttö on kyllä huomannut sen, että hiilihydraatit aiheuttaa vaivoja kaikkein eniten.

Vierailija

Mulla ei ole keliakiaa mutta ilmeisesti gluteeniherkkyys, jätin gluteenit ja nyt kolmen kuukauden jälkeen alkaa vatsa rauhottua. Vieläkään se ei ihan normaalisti toimi, mutta ei enää tarvitse niin paljoa stressata sen kanssa.

Vierailija

Syötkö tarpeeksi kuituja? Minun maha asettui visiblinellä. Nyt käytän pellavarouhetta kun se on halvempaa. Ja sokeria ei vatsani siedä eikä hapanta leipää.

Vierailija

Mulla sama. Lääkäri ehdotti että oirekuvauksen perusteella mulla hyvin tod.näk. ärtynyt suoli :/ Silloin on pahinta, kun on stressiä ja huonosti nukkunut. Tuntuu että maha oikein villiintyy silloin. Monet on ne yöt kun olen kontillani itkua tihrustaen hieronut mahaa aamuun asti, kun tuntuu että kaasua on ja on ja on ja vaikea saada sitä ulos.

Silloin kun on ns. hyvä kausi, voin syödä aika lailla vapaasti mitä vaan. Sitten kun taas huono, niin maha möyryää, kuplii ja kivistää ihan kaurapuurostakin :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole keliakiaa mutta ilmeisesti gluteeniherkkyys, jätin gluteenit ja nyt kolmen kuukauden jälkeen alkaa vatsa rauhottua. Vieläkään se ei ihan normaalisti toimi, mutta ei enää tarvitse niin paljoa stressata sen kanssa.

Ootko testannut lisäksi jättää maitoa? Mulla ei gluteenin lisäksi sovi maitotuotteet eikä kananmuna.

Vierailija

Mulla kesti kauan selvittää, että ruisleipä aiheuttaa mulle tuollaisia oireita.
Nykyään kaikki tummat leivät aiheuttaa ongelmia. Vaaleat mössöleivät ei mitään.

Vierailija

Kyllä tuo kuulostaa ärtyvältä suolelta. Kärsin samasta vaivasta. Välillä on pitkiä helpompia kausia ja toisinaan kamppailen jatkuvasti möyryävän mahan ja pierupörinän ristitulessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ootko testannut lisäksi jättää maitoa? Mulla ei gluteenin lisäksi sovi maitotuotteet eikä kananmuna.

Laktoosi-intoleranssi on todettu jo kauan sitten. Laktoosi-intoleranssi ja gluteeniherkkyys kulkevat muuten aika lailla käsikädessä.

Lueskelin että suolinukan ehjääntymiseen menee melkein vuosi, eli nopeaa korjausta ei olekaan luvassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syötkö tarpeeksi kuituja? Minun maha asettui visiblinellä. Nyt käytän pellavarouhetta kun se on halvempaa. Ja sokeria ei vatsani siedä eikä hapanta leipää.

Visiblin pahensi vain. Yleensäkin kaikki, mitä olen apteekista ostanut helpottamaan oloa, on vain pahentaneet vatsaongelmia.

Taidan jättää sit kaurapuuronkin pois. Ja nyt mietin, että voiko satsumat pahentaa. Taidan jättää nekin pois. Kun on syömättä, vatsan olotila helpottaa. Mutta nälkä kurnii sitten.. niin mitähän sitä aamupalaksikin söisi..

Ruisleipää en ole syönyt enää aikoihin. Enkä syö rieskaa. Enkä jyväleipiä. Enkä näkkäriä ja hapankorppua..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat