Joululahjojen epätasa-arvo

Vierailija

Veljeni perhe ei ikinä anna lahjoja. Jälleen tänä jouluna ihan pokkana ovat antamatta mitään lahjaa meidän perheellemme. Minusta lapsille kuuluu lahjat ja annamme joka joulu hänen lapsilleen lahjat. En halua kostaa lapsille jotka selvästi odottavat lahjoja. Miten toimisitte? Tämä toistuu syntymäpäivinä. En henno olla antamatta lahjoja. Eikö se ole tapakasvatusta, että edes jotenkin muistetaan. Nyt ei ole kyse mistään vihreästä tai köyhästä perheestä vaan ennemminkin ovat hirveän pihejä jos toisille pitää antaa omastaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Vaihtoehto 1. Älä itsekään osta heille lahjoja. Vaihtoehto 2. Jatka lahjojen ostamista heidän lapsilleen odottamatta vastavuoroisuutta. Mielestäni turhaa heittäytyä marttyyriksi tuossa tilanteessa, jos veljesi perheen toimintatapa on kuvailemasi kaltainen. Paitsi jos haluat saada riitaa ja eripuraa aikaiseksi. Meillä tehdään niin, että kumpikin ostaa oman sisarustensa lapsille lahjat. En siis puutu siihen, ostaako mieheni lahjan esim. veljensä lapsille. Yleensä taitaa niin tehdä.

huohh

Siis lahja on annettu sydämestä ja omasta halusta jos haluaa näyttää että joku on tärkeä itselle. Ei noin että kaupankäyntiä.

Jos sinä haluat pitää sen kaupankäyntinä, niin kerrot, että kun heillä ei ole jaksamista lahjoihin tai eivät halua rahoja käyttää lahjoihin, niin sinäkin olet ajatellut tänä vuonna muistaa vain omia lapsiasi ja kummilapsiasi, tai ketä nyt sitten muistatkin.

He eivät siitä loukkaannu.

Vierailija

Eikö joulupukki muista lapsia lahjoilla ei täti.
Itse ehkä antaisin lahjat ellei veljen perheen kanssa sovita että mieluummin ostavat kaikki joululahjat itse.

Vierailija

Vähä ohis mutta muakin vähän harmittaa kun en saa koskaan mun veljeltä mitään lahjaa vaikka ite annan aina hänelle. Ja annan kyllä jatkossakin vaikka en tulis ikinä saamaan mitään vastineeksi :) Ollaan 25 vuoden kieppeillä molemmat. Tosin joskus yli 10 vuotta sitten sain häneltä kaulaliinan jonka oli tehnyt yläasteella pakollisella käsityötunnilla ja en muista koskaan olleeni yhtä ilahtunut lahjasta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat