Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko enemmän ilkeä kuin kiltti

Vierailija

Ja miksi jos on niin?

Kommentit (4)

Vierailija

Kiltti. Syytä en tiedä, olen aina ollut tällainen. Osaan joskus olla kyllä ilkeäkin, mutta olen perusluonteeltsni empaattinen eli en tunne tarvetta loukata ketään.

Vierailija

No ehkä, jos noista pitää valita. En tosin itse koe olevani ilkeä, mutta varmaan monet minut sellaiseksi kokee, koska minä pidän todellakin rajoistani ja oikeuksistani kiinni, enkä suostu kenenkään manipuloitavaksi. Kiltti en todellakaan ole, mutta pidän itse itseäni lähinnä neutraalina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ehkä, jos noista pitää valita. En tosin itse koe olevani ilkeä, mutta varmaan monet minut sellaiseksi kokee, koska minä pidän todellakin rajoistani ja oikeuksistani kiinni, enkä suostu kenenkään manipuloitavaksi. Kiltti en todellakaan ole, mutta pidän itse itseäni lähinnä neutraalina.

Eihän se ole ilkeyttä, jos pitää omia puoliaan. Se on ilkeyttä, ettei huomioi muiden tunteita ja rääkyy varmuuden vuoksi vittumaisesti kaikki "omat oikeutensa" toisten silmille yrittämättä asettua toisen asemaan. Toki jos kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat syystä tai toisesta hirveitä ja pahoja paskiksia niin varmaan joutuu joskus sanomaan rumastikin. Mutta miksi pitää hengata sellaisten ihmisten kanssa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat