Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äitiyspäiväraha

12.02.2006 |

Minulla 1,5 vuotias poika jota nyt hoidan kotona. Pojasta sain hyvää äitiyspäivärahaa. Jos nyt tulen raskaaksi niin onko se sama päiväraha kuin

silloin oli. Saako toisesta lapsesta mitään kodinhoitotukea jos saa äitiyspäivärahaa samanaikaisesti ?

Eikö näihin kelan äitiyspäivärahoihin tullut muutoksia ? Siis nyt ei tarvi välttämättä olla töissä kun odottaa toista lasta ja voi saada kunnollista äitiyspäivärahaa.

Eikö se olekin niin, jos edellinen lapsi on alle 3 v niin saa samaa äitiyspäivärahaa kuin silloin, vaikka tässä välissä ei ole käynyt töissä ?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Joo saat samat äityspäivärahat kun ensimmäisestäkin jos sun laskettu aika on ennen kuin esikoinen täyttää 3-vuotta. Ei tarvitse olla välissä töissäkään. Tuli voimaan viime vuoden lokakuussa. Saat myös ekasta lapsesta hoitorahaa, 84,09 euroa/kk alle 3-vuotiaasta. jos hoidat jatkossakin 1,5-vuotiaan kotona kun toinen syntyy. Sitten kun esikoinen täyttää 3-vuotta niin sitten hoitoraha putoaa johonkin 50¿ ja noistahan menee tietysti vero. Näin ainakin meillä on. Itselläni on 2 lasta ja olen kotona hoitamassa niitä siis hoitovapaalla koko ajan.

Jos laskettu aika menee sen yli kun lapsi täytyyää 3-vuotta niin sitten saa huonommat rahat ellei ehdi olla siinä välissä töissä ainakin puoli vuotta.

Näin olen ainakin ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä. Tietysti työnanatajien välillä voi olla erilaisia sääntöjä.

Vierailija
2/3 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet, mutta toivottavasti saat selkoa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni hoitorahaa ei saa jos saa äitiyspäivärahaa...

en kyllä tiedä olisko nyt muuttunut sen uuden jutun takia, jos alle 3v kun uus syntyy saa samaa rahaa kuin edellisestä?

Meillä syntyi 4.s heinäkuussa, ja en siis saa muista mitään rahaa, vaikka ovatkin kotona.(kaikki alle koulu-iän)

heti jään hoitovapaalle ja silloin saan muistakin jotain???mut " tulothan" tippuu huomattavasti!

näin kuvittelen...