Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylmä kämppä!

Vierailija
02.12.2015 |

Mihin voi valittaa?! Taloyhtiö, isännöitsijä, kuka vastaa?!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuo minimi 24 astetta. Olen kilpirauhasvaivainen ja aina palelen. Oltava 23 astetta että sormet ei ole jäässä. Olen tosiaan käyttänyt irtopattereita.

Vierailija
22/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Pitäisi olla ohjeistus, että.jokaiseen asuntoon pystyy säätämään vähintään 24 asteen lämmön. (Saahan asukas säätää sen pienemmälle halutessaan. Ei kenenkään ole pakko olla liian kuumassa.)[/quote kirjoitti:

Mutta kun ei aina saa. Toiseksi monet lämmitysjärjestelmät mittaavat lämmitystarpeen ulkona olevan termostaatin mukaan. Ei toimi silloin, kun ilmastoinnin säätö on pielessä tai on tuulinen sää, joka jäähdyttää enemmän kuin kireä pakkanen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 ei ole kylmä vaan suositeltava, mutta jos kämppä on vanha on siellä vetoa tai lämpötilaeroja (esim lattia 18, pää 21) jolloin tuollainen "täällä on kylmä" -reaktio on normaalia. Jos lattia on kylmä, villasukat jalkaan, sillä hengitysilmakorkeudella pitäisi olla 21.

Asunnot ovat lämmeneet suomessa pitkin vuosikymmeniä kun näennäisilmainen lämmityskulu (kaukolämpö) on tullut jäädäkseen. Me sähkölämittäjät harvemmin pidetään lämmitysaikana yli 21 kun jokainen aste maksaa sen 50€ kuussa lisää.

Vierailija
24/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla ohjeistus,

Onneksi näitä turhia uusavuttomille suunnattuja ohjeistuksia ollaan purkamassa. Kaikki ihmettelee miksi asuminen (ja yhteiskunta ylipäätään maksaa) niin paljon - no siksi että jokainen tollo on halunnut että jokaisen ruuvin kierrelukema on OHJEISTETTU siksi että jollain pitää olla OIKEUS johonkin. Asunnoissa on lämmin, kuiva ja turvallista. Loput säätää asukas omalla toiminnallaan ja pukeutumisellaan. Uusissa taloissa kaikki on täydellisempää, vanhoissa ei niinkään. Mikään ei kuitenkaan ole täydellistä ja enempää ohjeistusta tässä ei tarvita.

No, vieraillessani jossain jossa on kylmä, pukeudun sen mukaisesti. Tai otan villasukat. Ja päinvastoin. Kodissani osaan pukeutua sen mukaan että 1-2 päivää vuodessa tuulee sellaisesta suunnasta että jostain tulee pieni veto. On myös olemassa kesä- ja talvipeitot. Ja jos on sairauksia, vammoja, vaivoja tai kipuja - näihin löytyy kaupasta apuvälineet. Ja jos on reuma, on muutenkin joutunut asennoitumaan elämään vähän toisella tavalla joten se asennehan löytyy myös sitten kodista.

Oikeasti poikkeavat lämpötilat on sitten asia erikseen, mutta niihinkään ei lasketa tilapäisiä laskuja (sisällä 18 kun ulkona yhtenä yönä -28).

Vierailija
25/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kestäisi asua missään 24 asteisessa kämpässä. Meillä on makkarissa 19,5 ja se on juuri passeli. Vähän villasukkaa jalkaan ja peitto korviin. Talon mummot olivat kyllä valittaneet ja lämpöä säädettiin vähän ylöspäin. Me ruuvasimme samalla pattereita alaspäin. Mutta taloyhtiö on ilmoittanut, että lämpöä tulee maksimissaan 22. Kustannuksethan ne siellä nousevat, jos jokaisen kämppä on kuin tropiikki.

Vierailija
26/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hiivatti sen maksaa, jos kämpät lämmitetään joksikin 24- asteisiksi saunoiksi?

Vierailija
27/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijälle olemme porukalla taloyhtiössä valittaneet. Lämpötila oli silloin 21 kämpässä mutta myös kylppäri kylmä. Siellä edes pitäisi olla peruslämpö.

Jos kämpässä on vähintään +20C, niin asialle ei tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
28/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21 astetta ei ole mikään kylmä! Vielä 18 asteinen on ihan hyvä lämpö. Ei ihme kun ei ole välitetty valituksista. Vanhukset ja anorektikot tosit viihtyvät kuumemmassa.

Mutta oliskohan ilmastointi liian suurella?

Yksi pyyntö sitten: älkää hyvät ihmiset itse säätäkö niitä ilmanvaihtoja pienemmälle tai tukkiko ilmanvaihtoräppänlitä, vaikka tuntuu, että niistä vetää. Olen nimittäin useammin kuin kerran käynyt vuokralaisen asunnossa, kun tämä valittaa kosteudesta ja tunkkaisesta homeen hajusta, ja availlut sitten näitä vuokralaiset ihan itse nerokkaasti tukkimia ilmanvaihtoja. Kun se ilmanvaihto todellakin on välttämätön sitä varten, että ilma vaihtuu ja ilman mukana kosteus pysyy poissa. Jos tukit ilmanvaidon, saatat päätyä maksamaan homesaneerauksen!

Ja nykyiset määrykset vaativat, että ilma vaihtuu asuintiloissa aika tiheään. Siihenkään ei saa puuttua.

Vierailija
29/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta alle 24 on liian viileä.rsyttää jotkut vuokra-asunnot, joissa on 19-20 astetta. Palelen niissä vieraillessa.

Pitäisi olla ohjeistus, että.jokaiseen asuntoon pystyy säätämään vähintään 24 asteen lämmön. (Saahan asukas säätää sen pienemmälle halutessaan. Ei kenenkään ole pakko olla liian kuumassa.)

Aivan älytöntä energian tuhlaamista. +24C ja +20C lämpötiloilla on iso eri lämmityskustannusten suhteen. Asuimme aikanaan rivarissa ja siellä rempattiin patteriverkosto. Termostaatit säädettiin niin, ettei niitä juurikaan pääse muuttelemaan (muistaakseni 18-21) taisi olla haarukka.

Jos tuollaisia hellelukemia tarvitsee, niin voi ostaa sitten oman lisälämmittimen.

Vierailija
30/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin voi valittaa?! Taloyhtiö, isännöitsijä, kuka vastaa?!

Paljonko on lämpötila kämpässä?

Vierailija
31/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin Kiiravaan ja sieltä kävivät putkia räpläämässä. Nyt täällä voi olla!

Vierailija
32/42 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaa itse eli hanki se avain ja jos ei auta niin termari irti. Nykyään me toimitaan niin.

Vierailija
33/42 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä uskaltaisinko mennä itse rämpläämään.. Onko siinä riskiä, että rikkoo jotakin?

Vierailija
34/42 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin isännöitsijälle mahdollisimman pian, niin voivat tulla katsomaan tilannetta. Kiiravalta ollaan itse saatu ystävällistä palvelua.

Vierailija
35/42 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä uskaltaisinko mennä itse rämpläämään.. Onko siinä riskiä, että rikkoo jotakin?

Siellä pattereissa kiertää vesi, joten ilmaamalla patterin voi parhaassa tapauksessa aiheuttaa vesivahingon kämppään. Toinen vaihtoehto on, että patteri hörppää ilmaa vain lisää sisäänsä. Älä ilmaa jos et tiedä mitä teet. :>

Vierailija
36/42 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ilmaisi itse, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Käy vielä hullusti.. Meillä Hkin keskustassa isännöi kiirava, riippuen siitä missä asut, kannattaa soittaa sen alueen isännöintitoimistoihin/taloyhtiön huoltoon ja kysellä apua...

Vierailija
37/42 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi vahinko ei olis kiva joulu yllätys....Soittoa isännöitsijälle, niin saat kämpän lämpöseks.

Vierailija
38/42 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko vesi vahinko? Näyttäs tommonen ku Kiirava ainaki huomena olevan auki, jos stadilaisia oot.

Vierailija
39/42 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi jättää ammattilaiselle.

Vierailija
40/42 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 28 lämmintä. Alasti kuljetaan pitkään n päivää.eenob

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi