Miten kotiäitiä voi väsyttää? Mua siis

Vierailija

Onko muita? Oon kiukkunen ja väsynyt koko ajan. Ei huvittaisi mikään. Odottaa vaan että saa lapset nukkumaan. Kolme alle kouluikäistä, joista yksi vauva

Kommentit (13)

Vierailija

Hormonit ja lapset sinussa kiinni roikkuvassa vaiheessa? Vapaaillat piristäisivät? Ne eivät ole vain työssäkäyvän puolison etuoikeus, vaan kotiäiti tarvitsee niitä jopa enemmän!

Vierailija

Aika tutulta kuulostaa. Uskon, että itselläni aika paljon kyse ylipainosta ja huonosta syömisestä.

Aamupäivällä ulkoilu piristää, sen olen huomannut.

Mitä muuten teet kun lapset menevät nukkumaan? 

Vierailija

Totta kai se väsyttää, että aina pitää olla muita varten ja virittynyt kuuntelemaan muiden tarpeita. Pienten lasten hoito on niin intensiivistä ja niin intuitiivista hommaa, että se vie  paljon energiaa. Aina pitää olla valmiina reagoimaan kaikkeen. Ja lisäksi, vaikka olisi ihan fyysisestikin väsynyt, pitää aina löytää jostain sellaista  hyvää energiaa jolla puhaltaa pois pipit ja selvittää sisarusriidat ja kommellukset ja niellä se oma ärtymys ja kiukku. 

On ihan ok olla väsynyt. Itseäni väsytti myös se, etten saanut koskaan ajatella rauhassa omia ajatuksiani. Siihen auttoi se, että välillä tein jonkun pienen reissun yksikseni, silloin en omat ajatukset ja tunteet usein suorastaan vyöryivät päälle. Kun ne oli saanut käsiteltyä jaksoi taas olla lapsia varten. 

Vierailija

Mulla on kaamosmasennusta aina. Kaikki keinot käytössä (ruokavalio, liikunta tip top, d-vitamiinit, kalaöljyt, kirkasvalolamput jne.) ja jonkin verran helpottaa mutta ei kokonaan auta. Nukutko hyvin? Muistatko harrastaa niitä itselle mieluisia harrastuksia ja viettää myös omaa aikaa? :)

Vierailija

Vitamiinit oon juuri aloittanut. En oo vauvasta ollut kertaakaan erossa,se jo n.7kk. Iltaisin kun saan lapset nukkumaan niin katon ohjelmat puhelimesta ja nukahdan siihen. Vauva syö rintaa vielä useasti yöllä

Vierailija

Eikö kotiäiti ole ihminen?

On normaalia olla väsynyt varsinkin tähän aikaan vuodesta ja jos vielä imetät monta kertaa yössä niin tuskin on ihme jos väsyttää. Tosin jos vauva on "jo" 7kk niin miksi häntä pitää imettää monta krt yössä...saako tarpeeksi ruokaa päivällä ettei tarvitse tankata yöllä? Vai oletko huvituttina?

Vierailija

Saa kyllä ruokaa päivällä. Ei 7kuiden tarvi jaksaa ilman maitoa koko yötä. Itse nukun kuitenkin samalla kun syö. Kyllähän siihen tietenkin havahtuu hetkeksi mutta äkkiä takas uneen pääsen. Kumpi oli ensin, rinta vai tutti? En ole siis huvituttina, sellainen meiltä löytyy.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vitamiinit oon juuri aloittanut. En oo vauvasta ollut kertaakaan erossa,se jo n.7kk. Iltaisin kun saan lapset nukkumaan niin katon ohjelmat puhelimesta ja nukahdan siihen. Vauva syö rintaa vielä useasti yöllä

Ei ne vitamiinit purkista mitään auta. Syö kunnolla oikeata ruokaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat