Naiset! Lopetanko suhteen, jossa olen ulkoisesti ei-innostava

Vierailija

En ole teini mutta alkanut tuntea itseni aika sukupuolettomaksi suhteessa johtuen seurustelukumppanin käytöksestä ja mieltymyksistä. Suhde on periaatteella -toistaiseksi jatkuva, ei siis mikään rakkaustarina. En vingu tyhjästä ja kehun itse miestä ulkoisista asioista aika usein. Aloin muistella kertoja, jolloin minun ulkonäkö olisi ollut hänelle ilon aihe sanoin, kertoja ei ole muistaakseni tässä parin vuoden aikana ollut öhöm.. Ei siis mitenkään pilkkaa mutta positiivisia kommentteja ilman jotain muutostoivetta en kuule. Eikä kyseinen ihminen ole kuitenkaan sokea ulkoisille ominaisuuksille. Saattaa hyvinkin suoraan todeta niitä ääneen, muista ihmisistä. Olen ihan tavallisen näköinen ja huolehdin itsestäni ulkonäön suhteen mielestäni ok. Makuasioille en voi mitään, mutta mietin, kannattaisiko minun yrittää etsiä mies, jonka mielestä olen miellyttävän näköinen? En ole vielä valmis muuttumaan herttaiseksi mummiksi. Ajatuksia?

Kommentit (13)

Vierailija

En minä lopettaisi. Mutta minä olenkin aina ollut rumanpuoleinen, ja on ollut aina selvää ettei miehet minusta ulkonäön takia tykkää. Minun on siis vaikea ymmärtää, miksi se on niin tärkeää joillekin että tykkäisi siitä ulkonäöstä. Pääasia että tykkää kokonaisuudesta sen verran paljon että haluaa olla yhdessä. Mitä sillä muulla väliä.

Vierailija

Ei munkaan mies koskaan kehu kauniiksi, pitää sitä kai itsestäänselvyytenä. Ei miehen kehumattomuus silti tarkoita ettei se pitäisi ulkonäöstäsi.

Vierailija

MÄ en lopettaisi suhdetta tuon ulkonäköjutun takia. Kehujen puute ei välttämättä tarkoita mitään muuta kuin että tyyppi ei osaa kehua. Eikä ulkonäkö ole mullle itselleni mikään identiteetin perusta.

Mutta lopettaisin sen sen takia, että itse sanot, ettet sitoudu suhteeseen muutenkaan. Että se on "voimassa toistaiseksi mutta ei mikään rakkaustarina". En jaksaisi roikkua sellaisessa, olisin mieluummin yksin. En tarkoita, että aina pitäisi olla ilotulitusta ja pakahduttavaa rakkautta, vaan että pitää kuitenkin tuntua siltä, että "tämä on se juttu jossa haluan elää".

Vierailija

Pitäisikö kaikkia kehua kauniiksi, kun kaikki eivät sitä ole?

Ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa kauneuden tavoittelusta on tullut ihmisille kansalaisvelvollisuus ja ihmisarvon mittari, pelkkä pinta merkitsee mitään.

Suhteessa muut syvemmät asiat, rakkaus, luottamus, välittäminen ovat tärkeitä. Tämä vain on monelta unohtunut. Mieti ennemmin, onko tunteita.

Vierailija

No ei. Mä olen ruma ja tiedän sen, miksi muka täytyisi huomioda ulkonäköä koko ajan? En itse ainakaan sitä tarvi ja itsetuntoni on vahva ilman turhia ulkonäkökehuja. Meillä on silti hirveän hyvä ja rakastava suhde, uskomaton seksielämä ja hauskaa yhdessä. Onhan mulla kropassa toki ne ulkonäön hyvät puolet ja joskus olen nuorempana saanut jos joltakin kuulla kuinka mä kelpaisin vaan pussi päässä ja muuta legendaarista... Sinuna kyllä miettisin että miksi nuo pinnalliset asiat on niin tärkeitä? Onko itsetuntosi huono? Mihin tarvitset kehuja ulkonäöstäsi? Tosin tää ongelma taitaa nykyään olla yleinen, on photoshopattuja lehtien kansia täydellisistä naisista, on hiustenpidennyksiä ja ripsien pidennyksiä, on täytettyjä huulia ja silikonitissejä enemmän kuin koskaan. Eletään jopa turhankin pinnallisia aikoja. Kauniit tytöt ei voi viedä roskiakaan ilman meikkiä epävarmuutensa takia jne. Onhan näitä. Jotenkin surullista, itse kun en noin ulkonäkökeskeinen ole ollut oikeastaan koskaan niin en ymmärrä tätä aikaa millään, enkä ongelmaa siitä ettei saa kehuja ulkonäöstä. Mihin sitä tarvitsee? Jokainen rakentaa kuitenkin lopulta sen itsetuntonsa ihan itse :) Tärkeämpää on rakkaus ei ulkonäön ihailu.

Hyvä perse

Mä olen ns. kaunis, mutta ei oma mies mulle mun ulkonäköä ylistä kuin kerran ja kesässä. Mut jotenkin kuitenkin tiedän tai luulen tietäväni, että se tykkää mun habituksestanikin.

Ja meillä parisuhde ei perustu keskinäiselle kehuskelulle tai ulkonäölle.  Vaan meillä on hurjasti huonoa huumoria ja paljon hyvää seksiä, jotka saavat meidät viihtymään parisuhteessamme.

Mutta silti: Kyllä mäkin tykkään jostain pienestä ulkonäkökehusta. Vaikka että kun toinen sanoo, että hyvä perse, niin kyllä mä hetken hehkun.

Vierailija

Just tuo on olennaista, että tunnetko itsesi rakastetuksi. Sen rakkauden voi ilmaista tai olla ilmaisematta niin monella tavalla. Katse, kosketukset, teot toki sanatkin voivat välittää rakkautta. Mutta ap:n viestistä tuli fiilis, että rakastetuksi ja halutuksi tulemisen tunnetta ei ole. Mutta saattoi arvaus mennä väärinkin.

Vierailija

Ei tuo miesten kehumattomuus kerro aina siitä, ettei rakastaisi ulkonäköäsi. Harva mies hehkuttaa naisensa kauneutta turhan usein ja se olisi jopa vähän outoakin täällä meidän yhteiskunnassa. Mieheni kehuu harvoin, mutta, kun kehuu tiedän, että jumaloi näkemäänsä. Minä olen ehkä outo nainen sitten, koska en tiedä miten reagoisin, jos mieheni usein toistaisi "oletpas kaunis" "oletpas seksikäs" "onpa sinulla hiukset kauniisti"... Joskus tuo tuntuu todella hyvältä, mutta jos tuota olisi tyyliin kerran viikossa, niin se jotenkin menettäisi merkityksensä. Tiedän miltä näytän, kun katson peiliin ja olen tyytyväinen, vaikkakin jotkut pikkuasiat ärsyttää. Jos miehesi ei hauku ulkonäköäsi, niin kaikki on hyvin :)

Vierailija

Exmieheni ei kehunut minua kauniiksi, eikä hän myöskään halunnut minua. Päättelin sen lähinnä siitä että seksiä ei ollut enää vuosiin eikä hänellä värähtänyt, vaikka olisin pannut päälleni mitä tai ei mitään.

Nykyinen mies haluaa jatkuvasti, ja kertoo minulle miten kuuma pakkaus olen hänen silmissään. Kotiverkkaritkin saavat hänet sekaisin. Ei tarvitse sanoa että olisin kaunis, mutta kyllä tarvitsee sanoa että näytän hänen mielestään hyvältä.

Onko teillä hyvää seksiä? Tunnetko olevasi haluttu? Sinun ei tarvitse ruveta mummoksi. Ja muuten, olen 49 ja mieheni saa minut tuntemaan itseni kuumaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia, mutta omaa kumppaniaan kylläkin pitää kehua kauniiksi. Siitä syystä, että rakkaudella katsottu kohde on aina kaunis / näyttää kauniilta katsojan silmissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia, mutta omaa kumppaniaan kylläkin pitää kehua kauniiksi. Siitä syystä, että rakkaudella katsottu kohde on aina kaunis / näyttää kauniilta katsojan silmissä.

AP:n itsetunto tuntuu roikkuvan kehujen/kehumattomuuden varassa.

Vierailija

Kiitos kommenteista. Pointti ei ole tosiaankaan itsetunto. Joku huomasikin, että en ole rakastettu, arvostettu tai haluttu, se kiitos ulkonäöstä on vähän ainut, mitä tästä saatavissa.

T.ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat