Koiran ruokahaluttomuus, muuten reipas

onkomunkoirakipeä :(

Mikähän minun koiraani vaivaa, kun se on nyt muutaman viikon ollut tosi huono syömään ruokaa, mutta herkut kelpaa. Ei syö edes raejuustoa, paistettua possua tai kanaa, jotka on yleensä maistuneet tosi hyvin, mutta luut ja HauHau kanaherkut yms. menee. Ruokakupista se on viimeisen kuukauden aikana syönyt varmaan vain kerran, vaikka vaihdan ruuan päivittäin tuoreeseen. Se on ihan reipas ja jaksaa leikkiä ja kävellä pitempiäkin lenkkejä, mutta syö tosi vähän. Olen antanut vähemmän herkkujakin, mutta ei ole ollut vaikutusta ruuan syömiseen. Koira on 7v, eli ihan nuori vielä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hammas kipeä / ientulehdus?

Käytiin juuri hammaslääkärissä, eli ei pitäisi olla mitään vikaa suussa. Se tosiaan syö kovia luita ihan mielellään ja pehmeitä herkkujakin, esim. juustoa, mutta ei tavallista ruokaa. Kiitos ehdotuksesta :)

Ap

Vierailija

Ettei ole mitään suolistossa? Onko voinut syödä jotain syömiskelvotonta? Hampaita olisin ensimmäisenä ehdottanut, mutta tuskin on ongelma jos olette juuri hoitattaneet ne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ettei ole mitään suolistossa? Onko voinut syödä jotain syömiskelvotonta? Hampaita olisin ensimmäisenä ehdottanut, mutta tuskin on ongelma jos olette juuri hoitattaneet ne.

Kiitos ehdotuksesta! Ollaan tosiaan oltu vain kotona ja koira on ollut ulkona hihnassa, eli ei ole varmasti päässyt syömään mitään. Koira on myös kakannut ihan normaalisti, tietysti vähemmän koska on syönytkin vähemmän.

En ole vielä tehnyt tämän talven madotusta, eli voisinkin kokeilla sitä!

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä rotuinen koira.. Joissain roduissa 7 vuotias on jo ikäloppu ja joissain ei..

Sekarotuinen koira, todella reipas ja nuoren oloinen, eli uskoisin sen elävän vielä ainakin toiset 7 vuotta :)

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäriin ->

Juuri käytiin ja tuli todella iso lasku, joten ajattelin, olisiko täältä saanut ilmaiseksi jotain vinkkejä ennen uutta eläinlääkärikäyntiä. Kokeilen tuota madotusta ainakin.

Ap

Vierailija

Meillä collie-valkonenpaimenkoiramix joka pitää paastokausia. Välillä syö viikkotolkulla vaan puolet ruuastaan/ei ollenkaan. Voi vaan olla joku tällanen :) herkut tuollekkin kyllä kelpaa.
Toinen syy voi olla elämänmuutos, silloin häviää ainakin tuolta ruokahalu. Oletteko muuttaneet tms? :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä collie-valkonenpaimenkoiramix joka pitää paastokausia. Välillä syö viikkotolkulla vaan puolet ruuastaan/ei ollenkaan. Voi vaan olla joku tällanen :) herkut tuollekkin kyllä kelpaa.
Toinen syy voi olla elämänmuutos, silloin häviää ainakin tuolta ruokahalu. Oletteko muuttaneet tms? :)

Ei ole ollut mitään suurempaa elämänmuutosta. Minulla on ollut vähän enemmän töitä, niin onhan se mahdollista, että stressaa siitä, että on enemmän yksin kotona. Tuohon en valitettavasti voi tehdä mitään muutosta :(

Kiva kuulla, että tällaista on muillakin ja voi johtua vaan jostain koiran omasta oikuttelusta :)

Ap

Vierailija

Meidän uroskoira lopettaa syömisen heti, kun haistaa juoksuisen nartun. Ihan parhaan herkut vaan kelpaa, mutta ei perus koiranruoat. Saattaa paastota useammankin päivän.

Vierailija

Juoko vähän, normaalisti vai paljon?

Mikset anna kokeeksi jotain parempaa? Keitä vaikka riisiä ja maustamattomia kanasuikaleita tai seitä samassa vedessä ja kokeile syökö vähän lämpimänä.

Vierailija

Mitä jos lopetat/vähennät niiden herkkujen antamista? Meillä ainakin spanieli jättää oman tylsän ruuan helposti syömättä jos on saanut vihiä että parempaakin on tarjolla.

Vierailija

Kiitos ehdotuksista!

Minun koira on nuorena leikattu uroskoira, eikä ole koskaan reagoinut narttujen juoksuihin mitenkään, eli siitä ei varmaankaan ole kyse.

Koira juo ihan normaalisti. Jos luit tekstini, huomasit, että olen antanut paistettua possua ja kanaa, jotka ainakin minä ymmärrän paremmaksi ruuaksi kuin jonkun riisivellin tai murot. Kokeiltu siis on, jostain syystä mikään normaali kupissa oleva ruoka ei vain kelpaa. Kokeilin myös laittaa voita päälle, se tykkää voista ihan hirveästi, mutta ei kelvannut ruoka. Voita se kuitenkin syö, jos annan sitä erikseen pienen nokareen esim. leipää voidellessa. Kokeilin laittaa raejuustoa, josta se tykkää, ei kelpaa ruoka. Kokeilin laittaa juustopaloja, jotka on sen suurinta herkkua, ei kelpaa. Myös juustoa se syö erikseen annettuna ihan tyytyväisenä. Teen koiran ruuat itse ja tarjoan ne aina lämpimänä, eikä ole kelvannut mutta ei myöskään ruuan jäähdyttyä. Vaihdan aina aamulla uuden ruuan eli vuorokausi olisi aikaa sitä maistella, muttei kelpaa.

Tuo herkkujen antaminen täytyy varmaankin tosiaan lopettaa kokonaan, kaipa se sitten söisi kun nälkä niin kovaksi kasvaisi. Meillä on vaan tämä 7 vuotta mennyt niin, että se syö lähes aina ruokansa ja saa sitten herkkuja miten sattuu, kun minäkin herkuttelen tai leikkiessä palkinnoksi, luita sillä on koko ajan lattialla. Olen nyt vähentänyt herkkujen antamista 1 herkkuun päivässä, mutta se ei ole auttanut. Kokeilen tuota madottamista ensin ja jos se ei auta, otan kaikki luut pois enkä anna herkkuja pariin päivään, eihän se siihen kuole jos vähän nälkä on. Pidän lenkit vähän lyhempinä ja jatkan hyvän ruuan antamista.

Ap

Vierailija

Jos joisi normaalia enemmän testauttaisin munuaiset heti, koska jos sitä hommaa ei sa heti haltuun, korjaa kuolema.

Ei koira voi syödä ruuaksi paistettua possua tai kanaa, mutta tuollaista puuroa voi, jos vaan nielee sen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat