Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

27 vuotias katsoi peiliin - PAM! Yhtäkkiä olenkin ryppyinen ja selkeästi vanhemman näköinen. Nytkö se alkoi?

Vierailija

Jep, otsikossa kiteytettynä aika hyvin tämän hetken fiilikset. Olen 27, pian täyttämässä 28 ja nyt sen olen huomannut, en ole enää nuori. Vielä sillon , kun olin vaikka 25 tai 26 vuotias, en itsessäni nähnyt mitään ikääntymisen merkkejä ja näytin omasta mielestäni samalta kuin 19-22 vuotiaat ystäväni ja tutut. Mutta nyt yhtäkkiä se ero onkin tullut. Musta on tulossa vanha ja se iski ihan yhtäkkiä päin kasvoja. Tuli joku uskomaton ahdistus siitä, että nuoruus katoaa eikä sitä saa enää takaisin, kelpaanko minä enää mihinkään, ja olenko tästä lähtien vain se seinäruusu kun nuoremmat ottavat paikat haltuun.

Pitää varmaan ottaa ryppyvoiteita. Onko muilla ollut tälläistä? Ahdistaako vanheneminen ja onko se tullut muille samanlaisena "shokkina" kuin minulle?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

En tykkää yhtään tuosta vanhenemis panikoinnista. Elämästä voi nauttia viimeiseen asti, ja sen jälkeen sillä ei olekaan enää niin väliä että nauttiiko vai ei! Toivottavasti olet elänyt terveellisesti, niin saat nauttia pitempään :)

Vierailija

Ei kyllä tuossa iässä ahdistanut. Nyt ikää 46 ja on alkanut vanheneminen mietityttämään. Eniten ärsyttää,että näkökyky on huonontunut.

Vierailija

Sitä voi muuttua seinäruusuksi nuorten silmissä, mutta kuka haluaa myöhemmällä iällä olla vartavasten nuorten suosiossa? Olen itse mies ja mitä enemmän ikää tulee itselleni, sitä viehättävämmältä pienet rypyt naisten kasvoissa näyttävät. Teinit voivat poseerata rauhassa instagramissa, mutta koska viehätysvoima koostuu monista henkisistä ominaisuuksia, kuten kokemuksesta, antavat pienet rypyt viitteitä siitä, että naisessa on jotain mielenkiintoista. Lue vaikka Dorian Greyn muotokuva, jos haluat hieman lohtua.

Kai tässä on vaan hetki aikaa totutella ajatukseen siitä, että oikeasti vanhenee. Me kaikki vanhenemme. Aikaisemmin en ole sitä kaiketi vaan osannut ajatella, kun se ei ole tullut tällätavalla konkreettisesti päin omia kasvoja. Tokihan siis ei puhuta mistään suurista rypyistä, mutta jonkinnäköisistä ihomuutoksista, että enää ei olla niin nuoria. Henkisesti tunnen olevani ihan eri paikassa kuin kroppani ja sekin aiheuttaa hämmennystä. Ja voi, olen ihan samaa mieltä, että sinä ihana kolmonen saat nyt minulta virtuaalisen sydämen kauniista sanoistasi ja elämänasenteestasi. Tässä se tulee: <3

Vierailija

Hyvät rusinat! Se on sokeri joka vanhentaa teidät. Lopettakaa sen synti ja vuodet lähtee naamalta ihan ittekseen.

Vierailija

Olen käyttänyt ryppyvoiteita 13 vuotiaasta. Vähän hassua, mutta pidin niistä, joten käytin, vaikka en meikannutkaan. Suojasivathan ne UV-säteilyltäkin. Kuitenkin noin 28 vuotiaana huomasin ensimmäiset ikääntymisen merkit. Minulla oli ollut vauvakuumetta jo aikaismemin. Päätin tuolloin kuitenkin ottaa vakavasti puolison haun. Onneksi tein niin, koska vaikka ei valitsisikaan sitä pinnallisinta miestä, niin kyllä se vain helpottaa etsintää, kun on aviovaimomatskua suurimman osan miehistä mielestä ja pääsee valitsemaan. En tahtonut jäädä murehtimaan ikääntymistäni, vaan nautin 30 vuotiaana jo äitiydestä. Minua ei siten koskenut miespula, joka biologisen kellon tikityksen kiihtyessä voi tulla joillekin naisille eteen.

Vierailija

Joo mulle iski sama tänä vuonna 31-vuotiaana, oon aina ollut sellanen babyface jota luullaan reilusti ikäistäni nuoremmaksi, mutta jotenkin naamani sitten kyrvähti kuin yhdessä yössä (tai no, vuodessa), ja tuntuu että näytän väsyneeltä 45-vuotiaalta, hip hei...

Saattaa toki johtua siitä, että olen hyvin hoikka, ja useinhan just ne keski-ikäiset laiheliinit näyttää naamastaan ihan rusinoilta, mutta en nyt ihan vielä tätä odottanut. Taidan mennä Mäkkärin kautta kotia, jos pieni plösähtäminen silottais ryppyjä :D

Vierailija

Olen 27-vuotias, mutta noin 24-25-vuotiaana huomasin jotenkin ihan yhtäkkiä että kasvoni ovat muuttuneet tosi naisellisiksi. Ennen olin pitänyt itseäni ehdottomasti enemmän tytön kuin naisen näköisenä, ja nyt huomasin että enpä enää teinitytöltä kyllä näytä. Se oli jotenkin ihan kamala shokki ja mietin juuri noita asioita mitä sinäkin nyt. Nyt 27-vuotiaana olen jo tottunut siihen että näytän naiselta, enkä tytöltä. Ryppyjä tai mitään sellaista ei ole vielä (luojan kiitos), mutta ei mulla enää tyttösen kasvonpiirteet ole. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen 27-vuotias, mutta noin 24-25-vuotiaana huomasin jotenkin ihan yhtäkkiä että kasvoni ovat muuttuneet tosi naisellisiksi. Ennen olin pitänyt itseäni ehdottomasti enemmän tytön kuin naisen näköisenä, ja nyt huomasin että enpä enää teinitytöltä kyllä näytä. Se oli jotenkin ihan kamala shokki ja mietin juuri noita asioita mitä sinäkin nyt. Nyt 27-vuotiaana olen jo tottunut siihen että näytän naiselta, enkä tytöltä. Ryppyjä tai mitään sellaista ei ole vielä (luojan kiitos), mutta ei mulla enää tyttösen kasvonpiirteet ole. :D

Kohtalotoveri! Mulle kävi aivan samalla lailla! :D

Vierailija

Mä aloin joskus 32- vuotiaana nähdä ikääntymisen merkkejä. Ei mitään ryppyjä mutta mulla oli ennen korkeat poskipäät ja hehkuva iho. Silmätkin näyttävät pienemmiltä eli luomet eivät enää niin kiinteät. Olen silti vielä nuoren näköinen ja vielä luullaan parikymppiseksi. Korkein arvio on 27v ja sekin siksi kun kuulemma olen niin fiksu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ryppyvoiteita 13 vuotiaasta. Vähän hassua, mutta pidin niistä, joten käytin, vaikka en meikannutkaan. Suojasivathan ne UV-säteilyltäkin. Kuitenkin noin 28 vuotiaana huomasin ensimmäiset ikääntymisen merkit. Minulla oli ollut vauvakuumetta jo aikaismemin. Päätin tuolloin kuitenkin ottaa vakavasti puolison haun. Onneksi tein niin, koska vaikka ei valitsisikaan sitä pinnallisinta miestä, niin kyllä se vain helpottaa etsintää, kun on aviovaimomatskua suurimman osan miehistä mielestä ja pääsee valitsemaan. En tahtonut jäädä murehtimaan ikääntymistäni, vaan nautin 30 vuotiaana jo äitiydestä. Minua ei siten koskenut miespula, joka biologisen kellon tikityksen kiihtyessä voi tulla joillekin naisille eteen.

Olet tosi aidonkuuloinen nainen! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat