Menetin hitusen vajaa 100€ postilakon vuoksi
Sen enempää syitä avaamatta menetin vajaa 100€ tuon helvetin lakon vuoksi. Miksi näiden ahneiden laiskureiden vuoksi vähävaraiset joutuvat maksumiehiksi? Sinänsä pitäisi olla tyytyväinen, sillä varmasti joku pienyrittäjä on menettänyt isojakin summia tuon lakon vuoksi.
Kommentit (24)
Ootko ajantasalla miten ne postin ajamat työolot ja ehdot olisivat vaikuttaneet postilaisten työhön ja heidän saamaan rahaan. Pikkuisen isommat menetykset siitä.
Työnantajahan siellä on eisittänyt vaatimuksia, turha siitä on työntekijöitä silloin syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sen enempää syitä avaamatta menetin vajaa 100€ tuon helvetin lakon vuoksi. Miksi näiden ahneiden laiskureiden vuoksi vähävaraiset joutuvat maksumiehiksi? Sinänsä pitäisi olla tyytyväinen, sillä varmasti joku pienyrittäjä on menettänyt isojakin summia tuon lakon vuoksi.
Kustaa itse pakettisi, äläkä odota yhteiskunnalta valmiita palveluita. Senkin kommunisti.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä menetän joka päivä ties kuinka paljon rahaa kaupassa käydessäni, kun ahneet kaupankassat vaativat liikaa palkkaa työstään.
Kauanko vietät kassalla aikaa? Ala-asteen matikalla lasket paljonko sen kassan osuus on ostoksistasi.
Lakkoilijat on paskamaisia.
Vaihtaisivat vittu työpaikkaa, jos ei ehdot kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kustaa itse pakettisi, äläkä odota yhteiskunnalta valmiita palveluita. Senkin kommunisti.
Odotan saavani maksamalleni palvelulle vastinetta. Posti valtionyhtiönä on kommunismia, siinä olet kyllä oikeassa. Toivottavasti lakkautetaan ja samat palvelut totetutetaan yksityisillä.
Mulle tämä lakko toi niin paljon ongelmia, että joudun varmasti selvittelemään niitä loppuvuoden. Nyt kun se on ohi varmaan ulkomaiset firmatkin suostuvat alkamaan selvittämään missä pakettini menee. Eivät ole suostuneet lakon vuoksi kadonneita paketteja etsimään. Ovat syyttäneet postia, mikä varmasti pitää paikkansa suurimmassa osassa tapauksia.
Toivottavasti saavat kaikki potkut ja tilalle palkataan reippaita vuokratyöläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan saavani maksamalleni palvelulle vastinetta. Posti valtionyhtiönä on kommunismia, siinä olet kyllä oikeassa. Toivottavasti lakkautetaan ja samat palvelut totetutetaan yksityisillä.
Näin sitä osoitetaan oma tyhmyys. Kuin myös itsekkyys ja omaan napaan tuijottelu.
Kerronpa sinulle faktan: postitoiminta Suomessa on avattu kilpailulle jo vuonna 1994, ensimmäisten joukossa EU:ssa.
EU:n direktiivi määrää, että koko maahan on jaettava posti vähintään viitenä päivänä viikossa. Tämä toiminta on kannattamatonta, siksi sen hoitaa valtio. Yksityinen ei tee mitään ilman voittoja.
KOmmunismin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, sen revit ihan omasta, ilmeisesti kovin tikkuisesta päästäsi.
Miten joku voi puolustella tätä järkyttävää lakkoilua? Pois sieltä 60-luvulta nykyaikaan.
Mä sen sijaan tilasin viime viikolla jenkeistä meikkejä ja odotin saavani paketin joskus jän tuli postiluukusta! Kiitos sijaisten mutta eipä mua olisi haitannut odotella ja täysi tuki tottakai työläisille joiden selkänahasta revitään pomojen 50k/kk palkat...
Ai, että mä nauran teille ensi syksynä, kun palkkoja aletaan laskea kaikilla aloilla.
Tämäkin on fakta, jonka tietäisitte, jos asiat kiinnostaisivat. Keskipalkat tulevat häviämään ja tekin kilpailette siitä, kuka pääsee tekemään töitä matalapalkalla.
Alapeukuttaa saa vapaasti, mutta se poista tätä faktaa.
Näin käy, kun suomalaiset ovat tuollaisia idiootteja, jotka eivät ymmärrä työmarkkinoista ja muiden tukemisesta yhtään mitään. Nasahtaa kivasti omaan nilkkaan, ennemmin tai myöhemmin, todennäköisesti ennemmin.
Ahneet laiskurit? Posti työnantajana tässä on se ahne. Laiskureiksi meitä ei ainakaan voi syyttää, työmäärä on viime vuosina lisääntynyt valtavasti koska Posti on irtisanonut väkeä ja meidän pitää tehdä heidänkin työt. Ja nyt vielä palkkaakin olisi leikattu: itse olisin menettänyt monta sataa euroa joka kuukausi jos Postin suunnitelma olisi mennyt läpi!!! Palkka on muutenkin huono kolmivuorotyöstä. Lisäksi pitää kestää vielä jatkuvaa epävarmuutta omasta työpaikastaan.
Jotenka koita nyt vaan kestää siellä, mekin "ahneet laiskurit" koitetaan kestää paskaa työnantajaa ja palvella teitä taas kun lakot ovat loppuneet ja päästään takaisin normaaliin työarkeen.
T: postityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Ahneet laiskurit? Posti työnantajana tässä on se ahne. Laiskureiksi meitä ei ainakaan voi syyttää, työmäärä on viime vuosina lisääntynyt valtavasti koska Posti on irtisanonut väkeä ja meidän pitää tehdä heidänkin työt. Ja nyt vielä palkkaakin olisi leikattu: itse olisin menettänyt monta sataa euroa joka kuukausi jos Postin suunnitelma olisi mennyt läpi!!! Palkka on muutenkin huono kolmivuorotyöstä. Lisäksi pitää kestää vielä jatkuvaa epävarmuutta omasta työpaikastaan.
Jotenka koita nyt vaan kestää siellä, mekin "ahneet laiskurit" koitetaan kestää paskaa työnantajaa ja palvella teitä taas kun lakot ovat loppuneet ja päästään takaisin normaaliin työarkeen.
Tulet sen menettämään joka tapauksessa, lakkoilet tai et. Kannattamattomana osa teistä potkitaan pihalle ja vuokratyövoiman käyttö lisääntyy.
Posti tulee kuolemaan. Jossain vaiheessa kaikki laskut on sähköisiä. Mainokset menestyy paremmin verkossa kuin ilmaislehdissä. Muut firmat hoitaa jo nyt pakettipalvelut paremmin joten homma siirtyy täysin niille. Pelkkien aikakaus- ja sanomalehtien tai satunnaisten ulkomaanpostikorttien jakelulla se firma ei pystyssä pysy.
Itsepä on toiminnallaan saattamassa itseään "konkkaan".
Vierailija kirjoitti:
Komppi täältä, olette olleet todella ikävässä tilanteessa jo useamman vuoden.
En ole vielä löytänyt mistään, millaiseen sopimukseen päädyitte. Toivottavasti kuitenkin kohtuulliseen, koska se määrittelee ensi syksyn neuvotteluja kaikilla aloilla.
Nyt, kun EK ilmoitti jäävänsä pois tupo-neuvotteluista jatkossa, on kolmikanta mennyttä. Kolmikantaneuvottleut ovat kuitenkin taanneet palkansaajille kohtuullisen ansiokehityksen. Nyt ovat yksittäiset liitot kovan paikan edessä, jos mennään liittokohtaisiin neuvotteluihin.
Hallitusta lähellä olevat piirit ovat sitä mieltä, että Suomessa on liian korkea matalapalkkataso, eli voimme odottaa kovia yrityksiä laskea palkkoja kautta linjan.
Kiitos teille panoksestanne meidän muidenkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppi täältä, olette olleet todella ikävässä tilanteessa jo useamman vuoden.
En ole vielä löytänyt mistään, millaiseen sopimukseen päädyitte. Toivottavasti kuitenkin kohtuulliseen, koska se määrittelee ensi syksyn neuvotteluja kaikilla aloilla.
Nyt, kun EK ilmoitti jäävänsä pois tupo-neuvotteluista jatkossa, on kolmikanta mennyttä. Kolmikantaneuvottleut ovat kuitenkin taanneet palkansaajille kohtuullisen ansiokehityksen. Nyt ovat yksittäiset liitot kovan paikan edessä, jos mennään liittokohtaisiin neuvotteluihin.
Hallitusta lähellä olevat piirit ovat sitä mieltä, että Suomessa on liian korkea matalapalkkataso, eli voimme odottaa kovia yrityksiä laskea palkkoja kautta linjan.
Kiitos teille panoksestanne meidän muidenkin puolesta.
Suomessa on liian korkea palkkataso ja eläminen on liian kallista. Nämä molemmat tulee nyt tippumaan sille oikealle markkinatalouden määrämälle tasolleen.
Suomen järjetön 2000-luvun sosialismi ja velanotto nosti hinnat ja palkat liian korkeiksi, nyt on kuplan puhkaisun aika. Tämä ei ole mitään kapitalistisian vuodatusta vaan realismia ja jokaisen pitää siihen varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulet sen menettämään joka tapauksessa, lakkoilet tai et. Kannattamattomana osa teistä potkitaan pihalle ja vuokratyövoiman käyttö lisääntyy.
Puolustaisit varmaan itsekin omia etujasi jos palkastasi oltaisiin viemässä useita satoja euroja, puhumattakaan muista järjettömistä työehtojen heikennyksistä. Joten kyllä, todellakin lakkoilin. Ja kyllä, tiedän että väkeä potkitaan taas kohta pellolle kun Posti saa nyt alkaa käyttää vuokratyövoimaa ja muutosturvaa heikennettiin. Ei käy kyllä kateeksi vuokratyövoimaakaan, heidän palkkansa ja työehdot ovat vielä huonompia mitä meillä Postin työntekijöillä. Tervetuloa vaan tekemään paskaduunia työehdoilla, joita me itse emme hyväksyisi.
Ps. Uusi työehtosopimus on voimassa vuoden, joten pian lakkoillaan taas mikäli työnantaja on jatkossakin yhtä reilu vaatimuksineen mitä juuri päättyneissä neuvotteluissa nähtiin.
Ja mä menetän joka päivä ties kuinka paljon rahaa kaupassa käydessäni, kun ahneet kaupankassat vaativat liikaa palkkaa työstään.