Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon sairastava vauva- oire allergiasta??

Pienestä huolissaan

Heippa!

Olisiko täällä ketään sellaista, jonka lapsella olisi vauva-ajan sairastelun jälkeen todettu jokin allergia? Esimerkiksi kissa-allergia tai jokin näistä yleisistä, maito tai vilja?

Kun meillä on nyt 11kk ikäinen poika, jolla on menossa 11:ta flunssa. Välillä "terveitä" päiviä on välissä 1-2, kesällä oli terveenä/parempana kuukauden päivät. Riesana siis jatkuva flunssa, räkä valuu, kuumeilee (38-40 astetta). Pari ylähengiotystieinfektiota todettu ja yksi korvatulehdus bongattu ja siihen kuuri syöty. Kaksi päivää kuurin loppumisen jälkeen uusi kuumeaalto ja taas valvotaan...

Omalääkäri on ihan symppis mutta ei kuitenkaan tarjoa mitään vaihtoehtoja. Suppoa ja nenän imurointia, siinä saadut ohjeet. Yksityiselle vien kyllä seuraavaksi ja vaadin kunnon tutkimuksia, mutta muiden samaa kokeneiden kokemuksista olisi hyötyä.

Meillä on kissoja kaksi ja olen alkanut miettiä tuota allergiavaihtoehtoa ihan vaan siksi kun pari tuttua on päivitellyt pikkumiehen sairastelua ja todenneet, ettei vaan olis kissoille allerginen... Muut kolme isompaa lasta ovat tässä samassa ajassa sairastaneet yhdet flunssat, joten sekään ei voi olla syynä, että heistä tarttuisi kokoajan jotain.

Kiitos jos osaat jotain järkevää kommentoida, oon vähän väsynyt tähän valvomiseen ja yölliseen kanniskeluun yms... :o(

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä oli tuollaista, eli ihan jatkuvaa sairastelua ja korkea kuume, ihan pienestä vauvasta asti. Asunnossa oli kosteusvaurio ja lapsen sairastelut johtuivat sisäilmaongelmista. Myös muut talon lapset sairastelivat, ja alueen neuvola oli kiinnittänyt asiaan huomiota ja tätä kautta meidänkin asuntoa alettiin tutkia. Meillä ei haissut eikä kerääntynty kosteutta ikkunoihin tms. joten en olisi itse osannut tätä ajatella. Kosteusvaurioita oli laajalti, rakenteet homeessa ja muovimattojen pohjahuovat homeessa. Me muutimme nopeasti ensin remontin tieltä evakkoon, mut sen jälkeen siellä varsinkaan ei voinut asua, koska ilmeisesti remonttikohdat oli suojattu niin heikosti että remonttipölyä ja itiöitä oli joka paikassa. Ensimmäisenä yönä remontin jälkeen lapsi sai hengenahdistuskohtauksen eikä sen jälkeen enää palattu tuohon asuntoon. Todella moni talon lapsista ehti saada astman ennen kuin asiasta tehtiin ns. julkinen. 

Lapsi oli muuton jälkeen ensimmäisen vuoden superterve, kuumetta ei ollut kertaakaan eikä lapsella ole astmaa tai allergioita. Ekan vuoden jälkeen on ollut nuhakuumeita kerran tai pari vuodessa, mutta ei yhtään antibioottikuuria vaativaa tulehdusta. 

Vierailija

Oi voi... kiitos vastauksestasi! Meillä muut ovat sairastelleet niin vähän, etten usko vastaavaan kamalaan kokemukseen kuin teillä. Ihan hirveää tuollainen. meillä on oma vastikää remontoitu talo ja olisi kyllä ihan karseeta jos todettais tämän olevankin joku homeloukku =(. Onneksi pääsitte asunnostanne pois ja lapsenne on nyt ollut terve!

Toki tuokin vaihtoehto tulee ottaa huomioon jana saatossa jos mitään tolkkua ei sairasteluun tule eikä muita syitä löydetä.

ap

Vierailija

Olin itse pienenä tuollainen, syynä oli kissa. Oli siis kuumetta , flunssaa mieli ja keuhkotulehduksia , angiinassa ym ym.
Lapseni oli samanlainen, ei kissaa meillä mut koko ajan sairaana. Noin 5 vuotiaana leikattiin lopulta kita ja nielurisat ja siihen loppui sairastelut. Ei siis mitään syytä jälkimmäisessä muuta kuin isot risat.En tiedä oliko syy vai seuraus,mut neljään vuoteen ei oo sairastellut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat