Miehen suku kiusaa
Meidän perhettä. Ottaneet silmätikuksi ja vittuilevat vuorollaan, jokainen omilla tavoillaan meille. Olen niin väsynyt niihin. Mitä tehdä?
Kommentit (48)
Meillä välit katkesi serkkuihin kokonaan häiden takia. Siskoni oli menossa naimisiin ja saman ikäiset serkut ilmeisesti kateellisuuttaan pistivät kaikin tavoin kampoihin: levittivät huhuja, että sulhasella on toinen nainen, siskoni ei aidosti miestään rakasta ja menee naimisiin vain koska on epätoivoinen ja kuulemma hääpäivä täytyy vaihtaa, koska se ei serkuille sovi.
Tätä pelleilyä ja henkistä kiusaamista jatkui koko kihlausajan, kunnes siskoni teki päätöksen, ettei kutsu näitä serkkuja häihinsä ollenkaan. Tästä tuli valtava show, johon sekaantui myös muita sukulaisia. Serkut ja heidän äitinsä, eli tätimme, katkaisi välit meihin kokonaan. Seuraavan kerran yksi serkuista otti yhteyttä meihin, kun olimme siskoni kanssa raskaana, vain haukkuakseen meidät pystyyn.
Serkut ovat yhä sinkkuja ja viinaan meneviä vapaa-ajalla, siskoni onnellisesti naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei saa sukua käyttäytymään normaalisti ja asiallisesti niin ette ole missään tekemisissä enää ihmisten kanssa jotka eivät teitä ja teidän elämää hyväksy.
Älä lue mitään haukkumakirjeitä vaan vippaa suoraan roskiin ym.
Elä rohkeasti omaa elämääsi äläkä nöyristele tai selittele.
Ole itse asiallinen mutta pidä kuitenkin puolesi.
Et todellakaan muuten viskaa niitä roskiin! Jokainen kirje ja viesti säästöön.
Narsistit ovat kovimpia käyttämään lakiteitä..
Sitä paremmalla syyllä jokainen asiaton kirje säästöön ja friikeimmät skenet kirjattuna päivämäärineen ylös siltä varalta, että hommat menee rumaksi. Jos siis ei onnistu katkaisemaan kiusantekoa vain pysyttelemällä näistä ihmisistä erossa.
Joku vika sussa itsessäkin on oltava. Ei pahalla.
En millään tule koskaan ymmärtämään miksinäin toimivat. Varsinkin kun mieheni on ollut heillekin kaikille hyvä ihminen. Ei ole tehnyt sanonut pahaa. Auttavainen, ja ahkera. Itse voin omasta puolestani sanoa, etten ikinä koskaan ole kohdannut missään muualla tai muilta ihmisiltä tämmöistä käytöstä. On ollut rankkaa henkisesti olla sitten tämmöisen ristitulen keskellä. Anoppi kuitenkin pisti tämän alulle ja muut lähtivät mukaan. Sen on mies joskus sanonut surullisena, ettei hän olisi varmaan koskaan niiden mielestä saanut saada vaimoa ja perhettä itselleen. Vaimona olen vielä aika kaunis, niin on sanottu minulle monesti.
Mitä te hyödytte konkreettisesti ollessanne näin ikävien ihmisten kanssa tekemisissä? Vai vainoavatko nämä teitä riippumatta siitä, oletteko heihin itse yhteydessä? Ymmärrän että on etenkin pojalle ikävää tulla kohdelluksi äitinsä kautta tällä tavalla, mutta suosittelen että nostatte kissan nopeasti pöydälle ja selvitätte asian - ja jos se ei auta, niin oikeasti: ei tuollaiset sukulaiset kenenkään elämää rikastuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla?
Saat rauhan
Varmaan näin. En tiedä vain onko niin yksinkertaista. Paheneeko tilanne kun tajuavat ettei haluta koskaan edes kuulla niistä mitään enää. AP
Jos tulee jotain kirjallista, esim. tekstareita tai sähköposteja haukkumaviesteinä, niin laita kohteliaasti takaisin että toimitat nämä viestit poliisille kunnianloukkauksesta.
Ei sinun sitä todennäköisesti tarvitse oikeasti tehdä, monesti jo tuon mainitseminen saa ihmiset hillitsemään itsensä jatkossa.
Mutta älä jää ovimatoksi vaan puolusta itseäsi. Eikö mies tee asialle mitään? Hänen sukunsahan on kyseessä.
No eihän nyt joku privaatti haukkumakirje täytä kunnianloukkauksen tunnusmerkkejä, hei haloo! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei saa sukua käyttäytymään normaalisti ja asiallisesti niin ette ole missään tekemisissä enää ihmisten kanssa jotka eivät teitä ja teidän elämää hyväksy.
Sitä paremmalla syyllä jokainen asiaton kirje säästöön ja friikeimmät skenet kirjattuna päivämäärineen ylös siltä varalta, että hommat menee rumaksi. Jos siis ei onnistu katkaisemaan kiusantekoa vain pysyttelemällä näistä ihmisistä erossa.
En millään tule koskaan ymmärtämään miksinäin toimivat. Varsinkin kun mieheni on ollut heillekin kaikille hyvä ihminen. Ei ole tehnyt sanonut pahaa. Auttavainen, ja ahkera. Itse voin omasta puolestani sanoa, etten ikinä koskaan ole kohdannut missään muualla tai muilta ihmisiltä tämmöistä käytöstä. On ollut rankkaa henkisesti olla sitten tämmöisen ristitulen keskellä. Anoppi kuitenkin pisti tämän alulle ja muut lähtivät mukaan. Sen on mies joskus sanonut surullisena, ettei hän olisi varmaan koskaan niiden mielestä saanut saada vaimoa ja perhettä itselleen. Vaimona olen vielä aika kaunis, niin on sanottu minulle monesti.
Mitä te hyödytte konkreettisesti ollessanne näin ikävien ihmisten kanssa tekemisissä? Vai vainoavatko nämä teitä riippumatta siitä, oletteko heihin itse yhteydessä? Ymmärrän että on etenkin pojalle ikävää tulla kohdelluksi äitinsä kautta tällä tavalla, mutta suosittelen että nostatte kissan nopeasti pöydälle ja selvitätte asian - ja jos se ei auta, niin oikeasti: ei tuollaiset sukulaiset kenenkään elämää rikastuta.
Ei olla tosiaan tiedetty miten toimia kun jatkunut niin pitkään. Ollaan etäisempiä pakostakin nykyään mutta ei silti ole ollut mahdollista olla kokonaan ettei koskaan näe. Vaikka pakkohan se on toimia niin jos ja kun ei tämä lopu muuten. Voin sanoa kyllä että raskasta ollut ja on. Ikinä en olisi uskonut törmääväni tuollaisiin ihmisiin. Pahaa toisille haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja säkö rikastutat kenenkään elämää? Tuskinpa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla?
Saat rauhan
Varmaan näin. En tiedä vain onko niin yksinkertaista. Paheneeko tilanne kun tajuavat ettei haluta koskaan edes kuulla niistä mitään enää. AP
Jos tulee jotain kirjallista, esim. tekstareita tai sähköposteja haukkumaviesteinä, niin laita kohteliaasti takaisin että toimitat nämä viestit poliisille kunnianloukkauksesta.
Ei sinun sitä todennäköisesti tarvitse oikeasti tehdä, monesti jo tuon mainitseminen saa ihmiset hillitsemään itsensä jatkossa.
Mutta älä jää ovimatoksi vaan puolusta itseäsi. Eikö mies tee asialle mitään? Hänen sukunsahan on kyseessä.
No eihän nyt joku privaatti haukkumakirje täytä kunnianloukkauksen tunnusmerkkejä, hei haloo! :D
Ei niin. Eikä se kirjoittelu tai muu välttämättä pelosta ole loppunut vaan yksinkertaisesti siitä, että toinen sai suunsa puhtaaksi ja sillä hyvä. Ja unohtanut koko jutun. Mutta sekös näitä riidanhakuisia ärsyttäisikin, jos tietäisi, ettei heihin uhrata ajatustakaan..
Itse olen kokenut pienen suvun kiusaamista ensi metreiltä. Olen tavallinen, koulutettu työssäkäyvä nainen. Kiusaajaorkesteria johtaa mieheni yksinäinen ja katkera lihava sisar joka saa jotain sairasta tyydytystä meikäläisen panettelemisesta. On jännä tavata joskus suvun uusia jäseniä jotka suhtautuvat minuun negatiivisesti vaikkeivat tunne minua ollenkaan. Heidät on ns voideltu kiusaajaorkesterin jäseneksi. Tätä sairasta menoa on jatkunut vuosikymmeniä. Kiusaajien omat liitot eivät ole kestäneet mutta meillä menee hyvin..Lapset myös pärjäävät loistavasti. Se ei kiusaajia ilahduta.