Luuleeko joku syövänsä vapaan kanan munia kun syö "vapaan kanan munia"?

Vierailija

Oikea nimi olisi hallikanan munia. Ei ne kanat mitään vapaita ole, vaan ahtaissa halleissa kesät talvet stressaantuneena nokkivat toisiaan ja tallovat omassa paskassaan ja jos joku kanoista kuolee niin se saa lojua siellä muiden seassa kunnes isäntä viitsii käydä noukkimassa raadon pois.

Tässä kuva tästä vapaudesta: http://www.peta.org/wp-content/uploads/gallery/chickens-used-for-food/ch...

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ennemmin hallikanan kuin häkkikanan. Mieluiten luomumunia.

Häkkikanan munat on nykyään virikekanan munia koska niillä on häkissä virikkeellinen kuoputusalusta jossa saavat rapsutella lajityypilliseen tapaansa. On hieman siinä ja siinä onko nämä häkkikanat sittenkin onnellisempiä koska tuolla hallissa vapaana ne nokkii toisiaan ja kärhämöi. Luomukanat sentään kait pääsee ainakin kesäisin ulkoilemaan. Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija

Oi saatana, luulin kanojen kirmaavan kesät talvet metsissä vapaana kuin taivaan linnut. Välillä lettipäinen ja sinisilmäinen Eloveena käy keräämässä munat pajukoriinsa lempeästi laulellen ja kanoja rapsuttaen. 

Että paskaako mulle on puhuttu? Ne elääkin jossain halleissa? Helvetti sentään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oi saatana, luulin kanojen kirmaavan kesät talvet metsissä vapaana kuin taivaan linnut. Välillä lettipäinen ja sinisilmäinen Eloveena käy keräämässä munat pajukoriinsa lempeästi laulellen ja kanoja rapsuttaen. 

Miksi niin itsekeskeinen asenne?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi niin itsekeskeinen asenne?

Uskon (ainakin toivon) jokaisen suomalaisen olevan sen verran kartalla, että tietää mitä syö syödessään ns. vapaita munia. Vai onko jollain ollut ruusuisia luuloja, jotka nyt romuttuivat?

T. 12. vuosi vegaanina

JaaTee
Seuraa 
Liittynyt28.11.2015

En kuvittele syöväni vapaan kanan munia, vaan vapaamman kanaan munia.

Tämä kuitenkin oli hyvä herätys, kun niin vähän munia nykyään menee, niin ostan samantien niitä luomusia.

Vierailija

Ostan aina luomumunia. Minulle ei ole tärkeää, onko niissäkin mahdollisesti meille ihmisille jotain haitallista, vaan niiden kanojen elinoloista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat