luottamuspula kotiapu-siivoojaan; mikä neuvoksi?

Vierailija

Elikkäs meillä kotona (iso omakotitalo pk-seudulla) käy kotiapuna siivooja, joka on tehnyt hyvää työtä nyt tämän lyhyen ajan kun on ehtinyt meillä käymään. Siivooja käy silloin kun me olemme töissä ja lapset koulussa, joten vaaditaan luottamus.
En tykkää viritellä mitään ansoja tai testejä, se on lapsellista touhua. Mutta meillä makuuhuoneen isossa kaapissa riistakamera joka laukeaa kun oven avaa ja olen erikseen kieltänyt siivoojaa menemästä tuolle kaapille (ylipäätään ei ole mitään tarvetta mennä kaapeille muutakuin keittiössä ja kylppärissä siivotessa).
Noh tänään sitten oli riistakamera napannut kuvan jossa näkyy siivooja hölmistynyt ilme naamalla avaamassa kaappia. Todella ikävä tilanne ottaa tämä luottamusasia huomenna puheeksi, en oikeen tiedä mitä sanoa ja miten ratkaista tilanne. Mies on raivoissaan eikä suostu maksamaan siivoojalle, meinasi soittaa jo poliisit. Itse mene huomenna töihin myöhemmin, jään kotiin odottamaan siivoojan saapumista ja mietin mitä sanoa. Miten toimisit minun sijassani? Kokemuksia?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa tietää, miksi kaapissanne on kuvia ottava riistakamera. 

Unohtui mainita että siellä kaapissa on sellainen pieni kassakaappi. Ap.

Vierailija

Täh? Käykö siivooja teillä joka päivä? Ja riistakamera komerossa? :D Ei sitten kuvassa näkynyt miehesi siellä "siivoojan" takana ja siitä miehesi säikähti. Joopa joo...

Vierailija

Talossa on yksi salaisuuskaappi, jota ei saa avata ja sinne on asennettu riistakamera? Joku huono teinien jännitystarina vai? Koitapa keksiä parempi juttu seuraavalla kerralla.

Vierailija

Minulle ensimmäinen mieleentuleva selitys on se, että siivooja on yksinkertaisesti työnsä keskellä unohtanut kaapin avaamisen olevan kiellettyä.

Vierailija

Ääh... Liian huono. Ihme höpöttäjiä täällä on taas satuja kirjoittelemassa, eikö sinulla ap ole mitään parempaa tekemistä? XD

Vierailija

Entäpä sellainen yllättävä vaihtoehto, että kysyisit asiallisesti siivoojalta, että millä asialla hän meni kaapille? Ehkä hänellä on jonkinlainen looginen selitys asialle? Ei ainakaan kannata lynkata ko. henkilöä ennen kuin hän on saanut mahdollisuuden perustella tekemisensä - tiedäthän, niin kuin oikeusvaltioissa toimitaan? 

Vierailija

Mikä tässä on niin uskomatonta? Meillä on arvoesineitä siellä kassakaapissa, siksi mies laittanut sen kameran. Ja olen nimenomaan sanonut sille siivoojalle että ei saa aukoa meidän makkarista kaappeja. Tulee tunne että penkookohan se kaikki meidän kaapit läpi? Puistattavaa. Ap.

Vierailija

Aika huono luottamus sinulla on teidän kassakaappiin, jos kaapin avaaminen tuntuu noin järkyttävältä. Onko mahdollista, että kaapin voi pukata auki vahingossa, jos esim. imuroidessa kulkee liian läheltä?

Vierailija

Ehkä se ihmetteli, mitä bdsm-kamppeita teillä siellä on, jos on niin kielletty. Tai pakastettuja vauvoja. Jos ei luota siivoojaan, niin varmaan kannattaisi vaihtaa siivoojaa. :D Eikä viritellä naurettavia ansoja. Mutta provohan tämä.

Vierailija

Miksi se siivooja näyttää hämmästyneeltä? Ei sitä riistakameran kuvanottoa edes huomaa, napsahduksen kyllä voi lähellä kuulla, mutta ei se mitään salamaa väläytä. Toiseksi jos teillä on kotona kameravalvonta, siitä pitää tiedottaa kaikille asunnossa asuville ja siellä työskenteleville.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat