Olen transnainen. Aion mennä tänään yliopistosäätiön lenkkipolun saunaan naisten vuorolla.
Tämä on suuri kulmakivi minulle elämässäni. Olen nainen, mutta omistan vielä peniksen. Toivottavasti saunavuoroon ei satu paikalle mitään keskiaikaisen ideologian omaavia suvaitsemattomia cis-naisia. Pelottaa kyllä kamalasti! En ole koskaan näyttäytnyt alasti naisena naisten edessä. :(
N23
Kommentit (65)
No ei tulisi itselleni mieleen mennä miesten saunaan alasti ilman pyyhettä tai uimahousuja pre-op-transmiehenä, vaikka mulla siihen laillinen oikeus onkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ai miksi menen saunaan? Olipas transmisogynistinen kommentti. Vai kysyisitkö cis-naiseltakin, että miksi hän on menossa lenkkipolun saunaan?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ai miksi menen saunaan? Olipas transmisogynistinen kommentti. Vai kysyisitkö cis-naiseltakin, että miksi hän on menossa lenkkipolun saunaan?
AP
Vai olisiko kyse siitä, että valtaosa naisista jättää menemättä yleiseen saunaan, jos heidän kropassaan on joku huomiota herättävä poikkeama.
Se on varmasti suuri kulmakivi myös esimerkiksi naiselle, joka kärsii ahdistelun tai raiskauksen aiheuttamasta traumasta, eikä halua nähdä penistä lähellä itseään tilassa, missä itsekin on alasti.
Ehkei sentään keskiaikaisen - cissukupuolisuus-sana on ollut suomen kielessä käytössä korkeintaan kymmenen vuotta.
Sekopäät tappelee sekopäiden kansa. Parempaa kuin sirkus mutta ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
AP
Vai olisiko kyse siitä, että valtaosa naisista jättää menemättä yleiseen saunaan, jos heidän kropassaan on joku huomiota herättävä poikkeama.
Sukupuolielin ei ole "poikkeama". Aika inhottavasti puhut toisista naisista..
AP
Jos olet menossa leikkaukseen, mikset odota siihen asti? Onko sinulla tarve olla erikoinen tai herättää huomiota?
Pitäisikö tänään itsekkin lähteä tonne lenkille mihin AP on aika varmasti menossa. Näkisi millainen kaveri täällä kirjoittelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
AP
Sukupuolielin ei ole "poikkeama". Aika inhottavasti puhut toisista naisista..
AP
Kyllä se naisella on. Ja etkö sanonut olevasi menossa leikkaukseen? Miksi, jos penis naisella on mielestäsi ihan ok?
Tykkäätkö miehistä ap? Olisi kiva saunoa kanssasi ja tehdä sen jälkeen paljon muutakin mukavaa lakanoiden välissä? ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet menossa leikkaukseen, mikset odota siihen asti? Onko sinulla tarve olla erikoinen tai herättää huomiota?
En aio mennä leikkaukseen ollenkaan, koska pidän peniksestäni. Naisellakin voi olla penis, se ei ole mikään este.
AP
Tämähän on ihan kuin parodia tumblresta, hetken ihmettelin, kumman sivun avasinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
AP
Tekisikö cis-nainen aloituksen, jossa kertoisi olevansa menossa naisten saunaan?
Vierailija kirjoitti:
Se on varmasti suuri kulmakivi myös esimerkiksi naiselle, joka kärsii ahdistelun tai raiskauksen aiheuttamasta traumasta, eikä halua nähdä penistä lähellä itseään tilassa, missä itsekin on alasti.
No pitäisikö minun sitten NAISENA saunoa miesten kanssa? Tajuatko kuinka ahdistavaa se olisi minulle naisena.. Tietysti ikävää, jos joku ei kestä olla samassa huoneessa peniksen kanssa, mutta tuollaisen kanssa on opittava elämään. Se, että ihminen on kokenut oppressiota, ei oikeuta häntä alistamaan muita vähemmän etuoikeutettuja.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio mennä leikkaukseen ollenkaan, koska pidän peniksestäni. Naisellakin voi olla penis, se ei ole mikään este.
AP
Kiva sinulle, mutta aloituksessasi kerroit omistavasi VIELÄ peniksen.
Jotenkin tuntuu kuin olisit provo. Ei aiheen takia sinänsä, vaan kirjoitustyylisi.
Eikö kannattais laittaa vaikka pyyhe ympärille? Tuskin se on kiellettyä. Sitäpaitsi jos susta tuntuu epämiellyttävältä mennä saunomaan, niin miksi menet ylipäätään?
Ai oot menossa hämiksen lenkille tänään?