Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies petti 9vuotta sitten/ sovittiin asia- mutta

Vierailija

Aika- ajoin kalvaa mieltäni - aina pikkujoulu aikaan , koska se tapahtui pikkujouluissa. Ystäväni sanoi että en ole päässyt yli vieläkään tapahtumasta.Kävimme terapiassa silloin, nyt kysymys muille petetyksi tulleille - voiko asian koskaan unohtaa ?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Anteeksi voi antaa, mutta ei se tarkoita että unohtaisi.
Itse en pystyisi antamaan pettämistä anteeksi, ihminen nyt vaan ei päädy sänkyyn toisen kanssa, jos rakastaa ja arvostaa toista niin paljon, kuin parisuhteessa elävän kuuluukin.

Vierailija

Jos mies pettää, niin sehän on vain hyvä merkki. Miehesi on siis haluttu ja tasoka mies, joka kelpaa muillekin. Ottaisitko mieluummin jonkun luuserin jota ei muut huolisi?

Vierailija

Ei voi. Vaikka kuinka yrittää, niin se kyllä jää kalvamaan mieltä. Joko otat tai jätät. Jos et pysty elämään asian kanssa, niin eroa. Itse annoin anteeksi ja hetken oli kaikki jees ja mies tosiaan yritti, MUTTA joskus minun vainoharhaisuuteni, mustasukkaisuus meni yli ja päätettiin, että parempi erota. En pystynyt luottamaan enää ja suhde ei toimi ilman luottamusta.

Vierailija

En usko että voi koskaan unohtaa, mutta se ei tarkoita etteikö asiasta olisi mahdollista päästä yli siten että se ei häiritse suhdetta tai kalva mieltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mies pettää, niin sehän on vain hyvä merkki. Miehesi on siis haluttu ja tasoka mies, joka kelpaa muillekin. Ottaisitko mieluummin jonkun luuserin jota ei muut huolisi?

Hahhah, on myös naisia, jotka epätoivoissaan panevat ketä tahansa. Ei siinä paljon laatua tarvita.

Vierailija

Meillä miehen pettämisestä kaksi vuotta, tapahtui työmatkalla. Jäin lasten vuoksi, kun mies anoi että en eroaisi. Ei sitä voi unohtaa, eikä siitä pääse yli. Sen kanssa on vain elettävä tai lähdettävä pois. Mies kyllä yrittää hyvitellä, mutta eipä sitä tuskaa ja parisuhteen luottamusta enää ruusuilla ja timanteiksi pelasteta, kyllä sä sen tiedät. Kyllä jotain perustavaa laatua mies rikkoi, mutta yritän elää omaa elämääni ja mies madelkoon perässä. Itsellä tosin on nyt käynyt niin että eräs komea, mukava ja vaikutusvaltainen mies on alkanut viettämään kanssani aikaa. Tekisi mieli katsoa mitä siitä seuraa. On niin ihana keskustella ihmisen kanssa jota kunnioitan ja jonka pelkkä olemus ei okseta, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan...

Vierailija

Ap jatkaa
Just sama fiilis, inhottaa. Sanoin kerran miehelleni että vitsi minkä teit- jutun joka kulkee aina mukana.

Täti

Kyllä se ikävä muisto voi haalistua, kun antaa toiselle uuden tilaisuuden. Pitää sisimmissään päättää, tahtooko olla toisen kanssa vai ei. 

Oliko kyseessä yksittäinen pano? Sellainen ei minusta ole vielä niin anteeksiantamatonta. Pitkä salasuhde on eri asia. 

Olen ajatellut niinkin, että luultavasti uusikin suhde voisi pettää, joten pelkästään yhden satunnaisen panon takia ei kannata vielä vaihtaa. Olen ehkä tavallista pragmaattisempi. 

Vierailija

Mun mies petti mua 2000- luvun alussa, eli siitä on kulunut jo hyvän aikaa. Olen antanut anteeksi, mutta unohtanut en ole. Kaikki on nyt paremmin, kuin hyvin, mutta huomaan kyllä, että epäilen miestäni helposti pettämisestä. Ihan pikkujutut saavat mut heti pelkäämään pahinta, esim. jos mies ei vastaa puhelimeen. Miehelleni olen tehnyt selväksi, että toista kertaa en tule antamaan anteeksi. Olemme käsitelleet asian perinpohjaisesti sekä keskenämme, että parisuhdeterapiassa. Kyllähän pettäminen rikkoi jotain meidän suhteesta lopullisesti.

Vierailija

Niin ja itseasiassa nykyään jopa toivon että mies pettäsi uudelleen niin voisin hyvällä omalla tunnolla laittaa eron vireille ja katsoa löytyykö rinnalleni mukavampi mies.

Silloin kaksi vuotta sitten olin niin shokissa ja sekaisin ja lupasin antaa miehelleni vielä yhden mahdollisuuden. En silloin tajunnut että ei siitä pettämisestä vain pääse yli. Jälkiviisaana voin sanoa että olisi pitänyt silloin erota. Mutta nyt tuo hemmetin mies on niin imarteleva, lahjoja minulle ostava ja ylikehuva. Ja se oksettaa koska hän ei ollut sellainen koskaan ennen pettämistä. Jotenkin siis olen niin velvollisuudentuntoinen että kun lupasin miehelle sen mahdollisuuden niin en voi erota, koska mies käyttäytyy nyt hyvin.

Olen jopa miettinyt että pitäisikö itse pettää, jospa mies hakusi sitten eroa... On tämä kamalaa!

-6

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hahhah, on myös naisia, jotka epätoivoissaan panevat ketä tahansa. Ei siinä paljon laatua tarvita.

Naisen ei tarvitse ollakaan tasokas että saa munaa.

Vierailija

Petetty minäkin. Voin sanoa, että olen päässyt asiasta yli, ja pidän samaan aikaan selvänä, että asia tulee tietyissä tilanteissa mieleeni. Se ei ole kivaa, mutta toisaalta - se on vain elettävää elämää, kolhuineen. En anna sen haitata.

En ole itse pettänyt koskaan, mutta muusta elämästä tiedän, että itse tehty syrjähyppy on merkitykseltään mitätön verrattuna siihen, että puoliso tekee syrjähypyn. En kehota sinua pettämään, mutta kehotan ajattelemaan asiaa tämän kautta.

Vierailija

Normaali ihminen selviää kyllä petetyksi tulemisesta et vain taida rakastaa miestäsi, jos mietit sitä pettämistä uudestaan ja uudestaan. Katsoppa parisuhteessa on muutakin kun menneiden murehtimista siis toimivassa sellaisessa on enemmän niitä hyviä yhteisiä kokemuksia. Tuntuu kuin sinulla niitä ei olisi!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen selviää kyllä petetyksi tulemisesta et vain taida rakastaa miestäsi, jos mietit sitä pettämistä uudestaan ja uudestaan. Katsoppa parisuhteessa on muutakin kun menneiden murehtimista siis toimivassa sellaisessa on enemmän niitä hyviä yhteisiä kokemuksia. Tuntuu kuin sinulla niitä ei olisi!

Vastauksesi kertoo että sinua ei ole koskaan petetty pitkässä parisuhteessa. Pettämistä voi kuvata tunteena, että sinulta amputoimaan jalat ja kädet. Ja sen jälkeen sanotaan että olethan sinä hengissä, nauti siis elämästä.

Vierailija

Joskus toisen tekemästä virheestä, juurikin pettämisestä, voi tulla myös tekosyy ja nimi kaikelle tyytymättömyydelle, jota parisuhteessa on. Sitä kannattaa varoa.

Pettämisestä on pitkä aika. Minusta asia pitäisi jo unohtaa, ihan totta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat