anoppi ja anopin s**tanalliset puudelit

Vierailija

Anppillani on siis 4 koiraa, bichoneita kaikki. Ne ovat pieniä, valkoisia koiria, joiden karvapeite vaatii päivittäistä hoitoa. Lisäksi niitä on trimmattava jatkuvasti, pestävä joka lenkin jälkeen vähintään vatsanalus ja tassut. Ne ovat hyvin pitkälle jalostettuja puudeleita, joten rodulle ominaisia sairauksia ja vikoja riittää.
*
Olen itsekkin koiraihminen, mutta inhoan ihan yli kaiken sitä jatkuvaa puunausta, pesemistä, föönäystä, nyppimistä ja ylipäätään koiran ulkonäöstä huolehtimista. Arvostan koirassa enemmän toveruutta ja harrastusmahdollisuuksia, sekä helppohoitoista turkkia. Olen kuitenkin suostunut anoppia auttaakseni osallistumaan viikottain tähän touhuun.
*
Vuosi sitten anoppi satutti itsensä ja joutui leikkaukseen. Oli vuodepotilaana, mutta tuo neljäs koira piti silti hankkia. Ei vieläkään ole siinä kunnossa, että pärjäisi puudeleiden kanssa yksin, mutta haluaa silti viidennen! Minulla ei riitä aika eikä tahto. Jo neljän koiran viikottainen puunaus on sietokykyni rajoilla, siihen menee useampi tunti per kerta + kaikki muut kotityöt. Anoppi on hyvin tarkka koiristaan ja neuvoo ja motkottaa jatkuvasti. Hän ei myöskään ole ihan nuori ihminen enää, joten on käynyt mielessä koirien mahdollinen uusi koti, jos hänelle jotain tapahtuu.
*
Nyt viimeisin niitti oli, kun päätimme miehen kanssa ottaa oman koiran. Olimme alusta asti samaa mieltä, millainen koira meille tulee. Ei missään tapauksessa bichonia. Tästäkös anoppi riemastui. Ei kykene näkemään mitään hyvää muissa roduissa ja otti ilmeisen henkilökohtaisena koko asian. Lisäksi kielsi pentuamme astumasta kotiinsa. Kuitenkin itse hieroo kauppoja viidennestä pennusta ja hykertelee, kuinka on hienoa passauttaa JOSKUS jotakuta toista.
*
En kykene kouluttamaan kahta pentua samaan aikaan. Enkä haluakkaan. En myöskään voi kieltää aikuista ihmistä hankkimasta koiraa. Joka kerta kun yritän saada anopin palkkaamaan osaavan henkilön puudeleilleen, saan ihan hirvittävän paskaryöpyn niskaan. Syistä, joita en tässä avaa, anoppiin on kuitenkin saatava pidettyä välit kunnossa. Riitautuminen on koko ajan vain lähempänä enkä enää kauan jaksa pitää päätäni kiinni.
*
Kiitos kun sain avautua.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Etkhän ole jo auttanut ihan tarpeeksi?

Keskity omaan ekämääsi ja omaan koiraasi.

Miehesi voi hyysätä äitisi koiria jos ei osaa asiallisesti pitää puoliansa ilman riitaa.

Vierailija

Itse kuulostat täydelliselle...... Onneksi mä tulen anoppini kanssa toimeen loistavasti! Kauhulla odotan omien poikieni tulevia vaimoja, vissiin paras laittaa heti välit poikki kun miniä astuu kuvioihin, koska anopeissa on vain vika, ei miniöissä ;)

Vierailija

Ei kai bichon mikään puudeli ole....?

Eikö bichon ole enemmänkin söpö pumpulipallokoira? :D Puudelit on rumakuonoisia villakasoja.

Vierailija

Ihan sama vaikka miehesi olisi kotona vain kerran vuodessa niin ei sinun tarvitse kuitenkaan olla mikään vakituinen koirahoitaja. Autat vain joskus oman jaksamisen mukaan erikoistapauksissa ja kopetat tuon joka viikkoisen passauksen.

Anoppi hoitaa itse koiransa jos niitä haluaa kotiinsa haalia. Onhan se helppo ottaa vaikka 10 koiraan jos sinä ap ne hoidat!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse kuulostat täydelliselle...... Onneksi mä tulen anoppini kanssa toimeen loistavasti! Kauhulla odotan omien poikieni tulevia vaimoja, vissiin paras laittaa heti välit poikki kun miniä astuu kuvioihin, koska anopeissa on vain vika, ei miniöissä ;)

Anoppini on muuten oikein mukava ja huumorintajuinen ihminen. On vain ihan käsittämättömän sokea seurauksille, joita viidestä koirasta seuraa. Nyt jo niiden lääkkeisiin menee useampi satanen kuussa ja ne ovat kaikki alle 7-vuotiaita.

Vierailija

Kommunikaatiota lisää. Istuta hänet alas ja kerro, että koirien hoitaminen on sinulle työlästä. Kerro, ettet ole käytettävissä uuden koiran hoitamiseen, koska olet saavuttanut jaksamisesi rajat. Jätä äänensävystäsi tarkoin pois kaikki syytökset tai itsesääli, mutta katso silmiin ja sano asia varmalla äänellä.  Että mikäli hän hankkii uuden koiranpennun, hänen olisi syytä löytää muualta lisää hoitoapua.

Jos ja kun anoppi alkaa nikotella, muistuta että teillä on myös oma arki, jonka pyörittämiseen täytyy riittää energiaa. Te autatte mahdollisuuksienne mukaan, mutta aivan loputtomiin kukaan ei voi venyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai bichon mikään puudeli ole....?

Eikö bichon ole enemmänkin söpö pumpulipallokoira? :D Puudelit on rumakuonoisia villakasoja.

Semmoisia pehmolelula joo. Karvakin aavistuksen vanumainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Anoppini on muuten oikein mukava ja huumorintajuinen ihminen. On vain ihan käsittämättömän sokea seurauksille, joita viidestä koirasta seuraa. Nyt jo niiden lääkkeisiin menee useampi satanen kuussa ja ne ovat kaikki alle 7-vuotiaita.

Sinäkö ne lääkkeet maksat?! Ei mulle oo kukaan valittanu vaikka on 7 koiraa, ite ne maksan, hoitajia käy auttelemassa kun tarvetta on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kommunikaatiota lisää. Istuta hänet alas ja kerro, että koirien hoitaminen on sinulle työlästä. Kerro, ettet ole käytettävissä uuden koiran hoitamiseen, koska olet saavuttanut jaksamisesi rajat. Jätä äänensävystäsi tarkoin pois kaikki syytökset tai itsesääli, mutta katso silmiin ja sano asia varmalla äänellä.  Että mikäli hän hankkii uuden koiranpennun, hänen olisi syytä löytää muualta lisää hoitoapua.

Jos ja kun anoppi alkaa nikotella, muistuta että teillä on myös oma arki, jonka pyörittämiseen täytyy riittää energiaa. Te autatte mahdollisuuksienne mukaan, mutta aivan loputtomiin kukaan ei voi venyä.

Juuri tälläistä tsemppiviestiä kaipasin, että jaksan alkaa laittaa kampoihin. Kiitos! <3

Vierailija

Sano joskus kohteliaasti, että nyt on tätä ja tätä menoa, mutta katsellaan tossa joulun aikoihin uudelleen tms...  eli kehittele itsellesi muuta menoa, esim. ent. koulukavereiden tupareita/glögittelyä, leffailtoja tms, minkä takia et sitten ehdi auttamaan. Älä siis kokonaan lopeta, mutta VÄHENNÄ!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinäkö ne lääkkeet maksat?! Ei mulle oo kukaan valittanu vaikka on 7 koiraa, ite ne maksan, hoitajia käy auttelemassa kun tarvetta on.

Aivan, kun tarvetta on. Olet itse kykenevä hoitamaan koiriasi ainakin suurimmaksi osaksi, joten toki sinulla voi olla niitä niin monta kuin hyväksi näet. Jos hankkisit koiria muiden hoidettavaksi, tilanne olisi sama kuin täällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aivan, kun tarvetta on. Olet itse kykenevä hoitamaan koiriasi ainakin suurimmaksi osaksi, joten toki sinulla voi olla niitä niin monta kuin hyväksi näet. Jos hankkisit koiria muiden hoidettavaksi, tilanne olisi sama kuin täällä.

Niin meillä siis käy hoitaja auttamassa pesuissa kerran viikkoon, ihan kuin sinäkin anopillasi. Muutenhan anoppisikin vissiin itse hoitaa?!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat