Pistohaava jalassa - sainkohan HIV:in? :(

Vierailija

Syksyllä olin ilmeisesti jossain julkisessa kulkuvälineessä saanut pistohaavan polveni yläpuolelle (mustelma, jonka keskellä oli verta vuotanut pistohaava). Ihmettelin sitä jo silloin ja näytin lääkärille, mutta en sitten kehdannut ruveta skitsoilemaan ja pyytämään estolääkityksiä. Olen sen jälkeen ollut aivan tauotta sairaana (kurkkukipu, sitkeä yskä, nuha, silmätulehdus, mahatauti ja viimeisimpänä kova kuume ja lihaskivut) ja laihtunutkin. Pitänee mennä taas HIV-testiin. Olen sinänsä pelännyt HIV:iä melkein koko ikäni, mutta koskaan aiemmin en ole ollut tauotta sairaana). Pelottaa.

Kommentit (13)

Vierailija

Oisko jollain tietoa HIV:in ensioireista käytännössä ja onko joku muukin saanut huomaamattaan pistohaavan esim. reiteen tai sääreen?

Vierailija

En kiellä, etteivätkö nuo olisi hooiiveen oireita, mutta ihmismieli on siitä jännä että kun pelkäät sairastuneesi niin huomaat joka ikisen kivun ja kolotuksen. Se että sinulla on hivin oireet ei tarkoita, että sinulla ON hiv ja sillä selvä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen sinänsä pelännyt HIV:iä melkein koko ikäni, mutta koskaan aiemmin en ole ollut tauotta sairaana). Pelottaa.

Mene Hiv-testiin. Tämän yhden kerran vielä. Sit sen jälkeen muistat käyttää kortsua aina satunnaisissa suhteissa sekä käyttää jokaista neulaa vain kerran. Pyri myös välttämään vuotavan haavan kanssa kaatumista toisen ihmisen verilammikkoon. Näillä ohjein pysyt varsin varmasti hiv-vapaana.

Lisäksi suosittelisin keskusteluapua. Pakkomielteinen sairaudenpelko on pidemmän päälle erittäin kuluttavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus mikä provo

Ei ole provo ja oikeasti kysyin siitä (yleis)lääkäriltä ihan toista asiaa koskevan visiitin yhteydessä. Tosin itseänikin alkoi hieman nolottaa pelokkuuteni. Mutta silti, se jälki muistutti kovaa reiteen osunutta neulan pistoa, jonka ympärillä oli mustelma. Housujen sisäpuolelle oli tullut pieni puolikkaan nuppineulan pään kokoinen pisara verta/kudosnestettä samassa yhteydessä.

Vierailija

En kyllä muista sitä itse tapausta -- joku ilta vain huomasin, jonkun aristavan kohdan alareidessä ja huomasin samalla erikoisen jäljen. Koko reiden alaosa oli jotenkin arka ja se pieni haava/naarmu ärtyi ennen paranemistaan. Ympärillä oli noin 3cm halkaisijaltaan oleva mustelma.

Taannoin lueskelin siitä Charlie Sheeninkin tapauksesta ja hänellä on kuulemma ollut voimakkaita päänsärkyjä. Itselläni on samantyyppinen päänsärky juuri nyt ja vähän alle 39 astetta kuumetta sekä voimakas lihas- ja selkäsärky.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat