Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatteko koskaan tuntemattomaan numeroon?

Vierailija
29.11.2015 |

Itse en nykyään vastaa, koska minulla on ollut niistä ikäviä kokemuksia. Kaverini on kuitenkin sanonut, että pitäisi vastata, koska soittaja voi olla joku (tuttu) henkilö, jolla on prepaid-liittymä.

Kommentit (67)

41/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina. Toistaiseksi ei ole yksikään puhelu tullut puhelinmyyjältä tai huijareilta. Sen sijaan tuntemattomina soittajina ovat olleet lääkärit, ensihoitajat ja sukulainen jolla uusi numero.

Vierailija
42/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan aina. Useimmiten joku myy jotain ja silloin osaan sanoa ei kiitos.

Minulle on myös soittaneet mm

Miehen ystävä, mieheni oli onnettomuudessa

Lapsen opettaja (ei oma) kun lapsi sairastui

Tänään viimeksi minulle soitettiin omasta koulustani

Lapseni useinkin kavereiden puhelimesta, se unohtaa omansa usein kotiin ja osaa numeroni ulkoa

Ihminen joka ei vastaa on mielestäni syrjäytynyt juntti jolla ei ole elämää oman navan ympärillä

Todennäköisempää on kuitenkin, että soittaja on puhelinmyyjä tai pilasoittaja.

Itse en ole koskaan joutunut pilasoiton kohteeksi. Puhelinmyyjät soittelevat silloin tällöin, mutta heistäkin pääsee helpommin eroon vastaamalla, sanomalla kohteliaasti kiitos ei ja lopettamalla puhelun kuin jättämällä vastaamatta (silloin soittavat uudestaan kunnes joku vastaa). Omalla kohdallani tuntemattomasta numerosta tulevat puhelut ovat kuitenkin kaikkein todennäköisimmin jotain ihan oikeaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Hoidan talomme kerhohuonevarauksia enkä tiedä mistä numerosta asukkaat soittavat.

Vierailija
44/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vieras numero voi olla elämäsi tärkein!

Vierailija
45/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisipa ihmiset niihin puheluihin. Meidän pankkiin tuotiin joskus lompakko (sisällä mm. kaksi eri pankkikorttia, ajokortti ja paljon käteistä), jonka omistaja oli pankkimme asiakas. Etsimme hänen yhteystietonsa ja yritimme päivien ajan soittaa hänelle, mutta tämä ei vastannut. Paljon tuli maksamaan puhelinmyyjien pelkääminen korttien uusimisen ja käteisen menetyksen takia.

Vierailija
46/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi työttömät eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin. Aika vaikea on työnantajan ottaa yhteyttä jos tyyppi ei koskaan vastaa.

Itselleni on soitettu mm poliisista, lääkäristä ja vakuutusyhtiöstä asioissa, jotka oli hyvä / helpompi hoitaa kun vastasi puhelimeen. Suoramarkkinointikielto auttaa puhelinmyyjiin aika hyvin.

Vierailija
47/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisipa ihmiset niihin puheluihin. Meidän pankkiin tuotiin joskus lompakko (sisällä mm. kaksi eri pankkikorttia, ajokortti ja paljon käteistä), jonka omistaja oli pankkimme asiakas. Etsimme hänen yhteystietonsa ja yritimme päivien ajan soittaa hänelle, mutta tämä ei vastannut. Paljon tuli maksamaan puhelinmyyjien pelkääminen korttien uusimisen ja käteisen menetyksen takia.

Mitä helvettiä?! Lompakko ei kuulu säilytettäväksi pankkiin vaan poliisille !! Ja olisitte voineet laittaa myös viestin!!

Ei todellakaan ole teidän tehtävä hävittää lompakkoa jos ihminen ei vastaa puhelimeen!!

Vierailija
48/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä?! Lompakko ei kuulu säilytettäväksi pankkiin vaan poliisille !! Ja olisitte voineet laittaa myös viestin!!

Ei todellakaan ole teidän tehtävä hävittää lompakkoa jos ihminen ei vastaa puhelimeen!!

Samaa mietin, pankin kuuluu luovuttaa lompakko poliisille, ei siellä tavallinen pankkineiti saa hävittää kortteja ja pitää hallussaan toisen ihmisen tietoja montaa päivää!!

Itse olen esim. Töissä pankkien aukioloaikaan enkä vastaa silloin omaan puhelimeeni!! En tosin usko että pankeissa näin toimitaan

Vierailija
49/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se tampio kuoletti itse pankkikorttinsa, kun ei vastannut puheluun ja saanut tietää, että kortti oli löytynyt. Tuskin se poliisillekaan olis vastannut, jos ei pankillekaan.

Vierailija
50/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisesta numerosta soittaa mm. poliisi. Mieheni sattui yhdelle rikospaikalle todistajaksi ja silloin soittivat moneen kertaan. Itselle soitti hetken päästä, kun olin soittanut oudosti käyttäytyvästä autoilijasta, kävi vastaantulijoiden kaistalla ja nopeuden heittely oli huomattavan suuri. Tätä en koskaan saanut tietää, oliko rattijuoppo. Luulisin että oli, joka tapauksessa joku, jonka ei pidä liikenteessä olla. 

Minulla oli ennen oma numero sellainen, että sitä ei saanut luettelosta, mutta numero näkyi jos soitin. Nykyään se vaihtui julkiseksi kun vaihdoin liittymää. Aika vähän tulee kaupustelupuheluita. Ennen ne olivat kaikki asiallisia, jos oli vieras numero, mm. on tarjottu jotain pieniä hommia, kun on saatu numero tutun tutulta, mistä on muutaman kympin tienannut. Ihan asillisia ja verot olen maksanut. 

Kaupustelijathan eivät kai nykyään saa soittaa "numero tuntematon" -tyyliin, en tiedä mistä tämän käsityksen olen saanut. Täältä?

Tuosta tulee sellainen käsitys, ettet voinut itse ollenkaan vaikuttaa siihen näkyikö numero soittaessasi ja saako sen tiedustelusta vai ei.

Vierailija
51/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen aikuisen elämää oikeasti koskettaa pilasoitot?

Samaa mietin, mulle on joku soittanut pilasoiton viimeksi varmaan lankapuhelinaikaan...

Minkälainen ihminen pitää olla että hänelle nykyaikana soitetaan pilasoittoja? Muu kuin keskenkasvuinen teini...

Vierailija
52/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se tampio kuoletti itse pankkikorttinsa, kun ei vastannut puheluun ja saanut tietää, että kortti oli löytynyt. Tuskin se poliisillekaan olis vastannut, jos ei pankillekaan.

Mutta millä oikeudella pankki pitää toisten rahat, sitä olisko vastannut poliisille ei voi tietää, moni ihminen kyllä tiedustelee poliisilta onko lompakkoa löytynyt ja ilmottaa samalla henkkarit kadonneeksi!!

Vierailija
53/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasta paikkaa sinä tiedustelet kadonnutta lompkkoasi, pankista vai poliisilta?

Tässä tapuksessa pankki on toiminut väärin, pimittämällä toisen omaisuutta monta päivää, eikä ole edes koskaan vienyt lompakkoa poliisille vaan itse pitänyt rahat!! En usko että tää on totta!!

Vierailija
54/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en nykyään vastaa, koska minulla on ollut niistä ikäviä kokemuksia. Kaverini on kuitenkin sanonut, että pitäisi vastata, koska soittaja voi olla joku (tuttu) henkilö, jolla on prepaid-liittymä.

Duunipuhelimeen vastaan, henkilökohtaiseen en. Lähettäköön vaikka tekstarin jos on oikeasti jotain asiaa ja soittaa vieraasta numerosta.

Vierailija
55/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ja yhdeksässä kerrassa kymmenestä siellä on joku kaupustelija tai vastaava turhake.

Vierailija
56/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vastaan aina. Minulle tuli esim. kerran puhelu keskellä yötä "tuntematon" luki puhelimessa, kun otin puhelimen käteen. Siellä oli poliisi ja avullani eräs lapsi löydettiin metsästä. Toivottavasti muutkin vastaisivat, jollakulla saattaa olla hätä.

Vierailija
57/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vastaan. Minulla on usein tori.fi:ssä tavaraa myynnissä.

Vierailija
58/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Minuakin naurattaa nämä hiiret ja muut pimpelot, joita pelottaa vastata omaan puhelimeensa. Haloo...

Vierailija
59/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos näkyy numero, jos ei näy eli siis lukee vain tuntematon numero niin en vastaa, sitä varten on sitten vastaaja, jättäköön sinne viestin.

Vierailija
60/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pitää niin paljon työjuttuja selvitellä monien uusien ihmisten kanssa. Käytän Fonecta Calleria, on hyödyllinen mutta ei tietysti hae yhteystietoja jos netti ei ole päällä..