Vastaatteko koskaan tuntemattomaan numeroon?
Itse en nykyään vastaa, koska minulla on ollut niistä ikäviä kokemuksia. Kaverini on kuitenkin sanonut, että pitäisi vastata, koska soittaja voi olla joku (tuttu) henkilö, jolla on prepaid-liittymä.
Kommentit (67)
En todellakaan vastaa, numeroni on salainen samoin osoitetiedot. Ne kenellä on oikeaa asiaa saavat yhteyden.
Vastaan aina. Useimmiten joku myy jotain ja silloin osaan sanoa ei kiitos.
Minulle on myös soittaneet mm
Miehen ystävä, mieheni oli onnettomuudessa
Lapsen opettaja (ei oma) kun lapsi sairastui
Tänään viimeksi minulle soitettiin omasta koulustani
Lapseni useinkin kavereiden puhelimesta, se unohtaa omansa usein kotiin ja osaa numeroni ulkoa
Ihminen joka ei vastaa on mielestäni syrjäytynyt juntti jolla ei ole elämää oman navan ympärillä
Totta kai vastaan. Monet viranomaiset soittavat salaisesta numerosta tai ainakin numero on minulle tuntematon. Toistaiseksi olen selvinnyt kaikista vääristä numeroista, puhelinmyyjistä yms. saamatta sen suurempia traumoja. Hyvät naurut on tullut saatua monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin hylkää salatut numerot automaattisesti, joten en vastaa.
Minulla kävisi kehnosti koska meidän helppari soittaa aina salatusta numerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan aina. Mitähän pahaa mulle voi muka sattua, jos vastaan tuntemattomaan numeroon?
Ei mitään pahaa, mutta eikö tympäisisi, jos soittajan tarkoitus on pilailla kustannuksellasi?
No eihän se minun ongelmani ole vaan sen soittajan. Osaan sulkea puhelimen.
Soitan aina välittömästi viranomaisille
Miten prepaid-liittymä liittyy mitenkään siihen, antaako soittaja numeronsa näkyä soittaessa :D
Vierailija kirjoitti:
Poliisit saisivat kyllä opetella soittamaan ihan numerosta. Silkkaa pelleilyä soitella jostain tuntemattomasta numerosta.
Ja työaikaa menisi, kun ihmiset soittelisivat huonolla hetkellä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan vastaa, numeroni on salainen samoin osoitetiedot. Ne kenellä on oikeaa asiaa saavat yhteyden.
Näin on minullakin ja juuri siksi todellakin vastaan, koska tiedän varmuudella, että soittajalla on ns. oikeaa asiaa, kun kaupustelijat ja pilasoittajat eivät numeroani tiedä.
Kuinka monen aikuisen elämää oikeasti koskettaa pilasoitot?
Vierailija kirjoitti:
Lapseni useinkin kavereiden puhelimesta, se unohtaa omansa usein kotiin ja osaa numeroni ulkoa
Ihminen joka ei vastaa on mielestäni syrjäytynyt juntti jolla ei ole elämää oman navan ympärillä
Todennäköisempää on kuitenkin, että soittaja on puhelinmyyjä tai pilasoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei moni tiedä ja vielä harvempi osaa arvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisempää on kuitenkin, että soittaja on puhelinmyyjä tai pilasoittaja.
Pilasoitot taitaa olla issue lähinnä alle 13-vuotiailla, mutta kaupustelijat joo soittaa useimmin. Mutta silti joukkoon mahtuu tärkeitä puheluita, esim.kun läheisen puhelin on varastettu tai akku loppunut ja joutuu soittamaan toisen puhelimesta. En oikein osaa arvostaa aikuista, joka ei vastaa puhelimeen, ellei ole joku velkojia pakoileva - tai en kyllä sitäkään arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei moni tiedä ja vielä harvempi osaa arvata.
No sen kanssa pitää löytää balanssi. Viimeisin pilasoitto tuli v.2009 ja 2012 tuntematon numero (numero oli näkyvissä) soitti ja siellä oli elämäni nainen. Kannatti vastata.
Salaisesta numerosta soittaa mm. poliisi. Mieheni sattui yhdelle rikospaikalle todistajaksi ja silloin soittivat moneen kertaan. Itselle soitti hetken päästä, kun olin soittanut oudosti käyttäytyvästä autoilijasta, kävi vastaantulijoiden kaistalla ja nopeuden heittely oli huomattavan suuri. Tätä en koskaan saanut tietää, oliko rattijuoppo. Luulisin että oli, joka tapauksessa joku, jonka ei pidä liikenteessä olla.
Minulla oli ennen oma numero sellainen, että sitä ei saanut luettelosta, mutta numero näkyi jos soitin. Nykyään se vaihtui julkiseksi kun vaihdoin liittymää. Aika vähän tulee kaupustelupuheluita. Ennen ne olivat kaikki asiallisia, jos oli vieras numero, mm. on tarjottu jotain pieniä hommia, kun on saatu numero tutun tutulta, mistä on muutaman kympin tienannut. Ihan asillisia ja verot olen maksanut.
Kaupustelijathan eivät kai nykyään saa soittaa "numero tuntematon" -tyyliin, en tiedä mistä tämän käsityksen olen saanut. Täältä?
Harvemmin vastaan. Minulle voi jättää viestin vastaajaan, jos on asiaa, mutta erittäin harvoin tätä tapahtuu. Tulkitsen siis, että tuntemattomasta numerosta soittavat ovat 90 % kaupustelijoita, varsinkin jos heidän tietojaan ei löydy numerotiedustelusta.
Voitko AP kertoa, minkä laisia "huonoja" kokemuksia sinulla on? >:D
Haluanpas tietää :D
En uskaltaisi olla vastaamatta.
T. äiti x3 ja etäomaishoitaja
Vastaan, jos tiedän, että sairaalasta soitetaan minulle. Numero on silloin tuntematon.
Ei mitään pahaa, mutta eikö tympäisisi, jos soittajan tarkoitus on pilailla kustannuksellasi?