Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissalle hoitaja?

Vierailija

Mistä olette saaneet kissallenne hoitajan? Ollaan lähdössä koko perheen kanssa matkalle, joten siinä meni sekin vaihtoehto. Luottohoitaja muualla. Kissa on niin seurallinen, että sen on ihan pakko päästä hoitajalle asumaan matkan ajaksi. 4H-kerhon maksu viikosta olisi yli 300€ ja eläinhoitolaa ei ole. Joudunko pulittaman tuon reilun 300, vai onko teillä hyviä ideoita?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Mun kissoja on käynyt hoitamassa ihan vaan joku mun tuttu. Yleensä äiti tai joku kavereista, tai sitten on sovittu että joku käy aamulla ja toinen illemmalla. Vähän säälittää aina kun pitää jättää ne, mutta kyllä ne pärjää kun joku käy pari kertaa päivässä pitämässä seuraa.

Ei varmaan oo muita mahdollisuuksia ku pyytää jotain tuttua tai sitte maksaa hoitopaikasta. Asuuko siinä lähellä teidän tuttuja? Pärjäiskö kisu jos siellä kävis pari kertaa päivässä joku ruokkimalla, tyhjentämässä laatikon ja vähän hoitamassa/leikkimässä, kaikki ei välttämättä halua ottaa kissaa omaan kämppään?

Vierailija

Itsellä kaveri asuu 1km päässä ja käy aina katsomassa kissoja samalla kun käyttää oman koiransa lenkillä. Mutta jos hän ei pääse huhuilen fbstä hoitajaa. Tosin jos on joku tuntematon, en haluaisi päästää häntä kotiin vaan kissat saisi mennä sinne.

Maksaa sekin mutta tulee varmaan halvemmaksi kuin peruskissahoitola. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun kissoja on käynyt hoitamassa ihan vaan joku mun tuttu. Yleensä äiti tai joku kavereista, tai sitten on sovittu että joku käy aamulla ja toinen illemmalla. Vähän säälittää aina kun pitää jättää ne, mutta kyllä ne pärjää kun joku käy pari kertaa päivässä pitämässä seuraa.

Ei varmaan oo muita mahdollisuuksia ku pyytää jotain tuttua tai sitte maksaa hoitopaikasta. Asuuko siinä lähellä teidän tuttuja? Pärjäiskö kisu jos siellä kävis pari kertaa päivässä joku ruokkimalla, tyhjentämässä laatikon ja vähän hoitamassa/leikkimässä, kaikki ei välttämättä halua ottaa kissaa omaan kämppään?

Ei, se ei mitenkään pärjäisi viikkoa vain niin, että joku tulee katsomaan :( ap

Vierailija

Facessa on paljon erilaisia kissapalstoja - tsekkaa jos löytyisi hoitaja lähistöltä. Netistä löytyy myös sivustoja, joiden kautta voi etsiä hoitajaa: lapsille, vanhuksille, eläimille jne ...

Itse en voisi jättää tyttökattejani 2 kpl viikoksi yksin siten, että joku vain piipahtaisi paikalla pari kertaa päivässä.

Vierailija

Jos en saa lemmikeilleni (kissat ja koira) hoitajaa, reissu jää osaltani tekemättä. Niin se vaan menee. 

Mutta noista sun vaihtoehdoista valitsisin tuon 4h:n hoitajan. Onko se siis niin, että kissa menee siinä hoitajan kotiin? 

Vierailija

Jos asut pk-seudulla tuo kissa minulle.

Asun Espoossa ja minulla on kaksi kilttiä, sosiaalista leikattua tyttösisäkissaa. Ovat maatiaisia.

Ehkä sinun pitäisi käyttää sitä kissaa ensin minun luona ja katsoa sopeutuuko joukkoon.

Ei maksaisi mitään. Koska eihän viikon ruokiinkaan monta euroa menisi ylimääräistä... Jotenkin arvelen, että kissani tykkäisivät vieraasta. Ovat parivuotiaita ja tosi leikkisiä, eivät kuitenkaan sisaruksia.

Onpa kallis hinta jos pitäisi viikosta maksaa 4H:lle 300 €/vko.

Vierailija

Kysy naapuria, joka kävisi päivittäin hoitamassa kissaa (esim. opiskelija/koululainen, heille lisätienesti varmasti helposta hommasta kiinnostaa). Kissalle on stressin paikka muutto ja autokyyti (ainakin omalle), joten omassa kodissa parasta olla. Maksu ehkä 10,-/pv ihan kohtuullinen (max 1h/pv).

Vierailija

Mä olen vienyt kissahoitolaan. Vajaan tunnin automatkan päästä löytyi kiva paikka,jossa enemmän tilaa ja pääsee uloskin melkin ( häkkikuisti).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos asut pk-seudulla tuo kissa minulle.

Asun Espoossa ja minulla on kaksi kilttiä, sosiaalista leikattua tyttösisäkissaa. Ovat maatiaisia.

Ehkä sinun pitäisi käyttää sitä kissaa ensin minun luona ja katsoa sopeutuuko joukkoon.

Ei maksaisi mitään. Koska eihän viikon ruokiinkaan monta euroa menisi ylimääräistä... Jotenkin arvelen, että kissani tykkäisivät vieraasta. Ovat parivuotiaita ja tosi leikkisiä, eivät kuitenkaan sisaruksia.

Onpa kallis hinta jos pitäisi viikosta maksaa 4H:lle 300 €/vko.

Kiitos tarjouksesta! En asu pk-seudulla. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysy naapuria, joka kävisi päivittäin hoitamassa kissaa (esim. opiskelija/koululainen, heille lisätienesti varmasti helposta hommasta kiinnostaa). Kissalle on stressin paikka muutto ja autokyyti (ainakin omalle), joten omassa kodissa parasta olla. Maksu ehkä 10,-/pv ihan kohtuullinen (max 1h/pv).

Pelkkä vierailu ei mitenkään riitä, varsinkaan noin pitkälle ajalle. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos en saa lemmikeilleni (kissat ja koira) hoitajaa, reissu jää osaltani tekemättä. Niin se vaan menee. 

Mutta noista sun vaihtoehdoista valitsisin tuon 4h:n hoitajan. Onko se siis niin, että kissa menee siinä hoitajan kotiin? 

Luonnollisesti menee noin, eihän eläintä voi heitteille jättää. Kyllä, kissa menee hoitajan kotiin. Ap

Vierailija

FB:ssä on ryhmiä joissa voi hakea hoitajia lemmikeilleen. Liity sellaiseen ja kokeile josko lähettyviltä löytyisi joku hoitaja. 

ExoPol
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Meillä olisi Kainuun alueella myös hoitopaikka.

Meillä täällä kotona 6 kk ikäinen ihana tyttökissa ja hyvin voitaisiin ottaa hoidokki vähäksi aikaa.

Vierailija

Eikö dogsitterit yleensä käy kotona, eivät siis ota omaan kotiin? Sitten on care.com, mutta sinne joutuu maksamaan jäsenmaksun tai vastaavan ennen kuin näkee profiilin (lemmikinhoitajan) yhteystiedot

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat