Vituttaa miehen iltarutiinit lasten kanssa

Vierailija

5v ja 7v pojat on meillä , joiden on muutenkin vaikea asettua nukkumaan. Minä laitoin iltapalan, pesin hampaat ja luin satuja. Lapset kävivät pissalla ja sitten on isin "iltajutut". Vie sylissä "teleportilla" nukkumaan, antaa partaa, tekee high five ja alaviitonen -läppäisyjä ja muita läppäisyjä, kutittelee, pelleilee jne.. Tähän menee aikaa 10min per poika . Sen jälkeen lapset haluavat vielä minulta halauksen ja hyvän yön toivotuksen. Näidenkin jälkeen pienempi yrittää vaeltaa huoneessaan tai leikkiä. Olen miehelle sanonut että minusta rauhoittumista helpottaisi yksinkertaisemmat iltarutiinit, vaikkapa halaus, suukko ja hyvän yön toivotukset. Pelleilyä voi tehdä muulloinkin. Ennen miehen hassuttelu tuntui hienolta , mutta ottaa päähän kun tulee koko ajan lisää mitä kummallisempia "iltajuttuja".

Kommentit (10)

Vierailija

Hei anna olla. Kuulostaa ihanalta hetkeltä iskän ja lapsen välillä. Ei o kasvatusoppaiden mukaista mut mitä ihmeen väliä jos lapset kuitenkin nukahtaa ja vielä hyvillä mielin.

Vierailija

Oikeasti? Tuon tyyppisiä oli minun ja isänikin iltarutiinit - ja ne olivat parhaita ikinä! Vielä näin kolmekymppisenäkin niistä lämpimät muistot. Löysää sitä pipoa.

Vierailija

Ihan hyvät rutiinit, sie oot vain sen verran kypsynyt arkeen, että minuutinkin viivästyminen vetää pinnan kireälle. Koitas tehdä niin että menet varttitunnin iltakävelylle siksi aikaa tai lähdet hakemaan purkin maitoa ja tulet strategisesti sopivaan aikaan takaisin. Tee tuo edes silloin tällöin, niin jaksat illan paljon paremmin ja mies saa rauhassa höpsöttelyhetkensä & saapi huolehtia siitä että nassikat oikeasti pysyvät sängyissään. Kohtuus kaikessa ja jos miehellä sattuu menemään yli, niin parempi että itse huomaa sen ja muokkaa taktiikkaansa, kuin että sinä vedät naama norsunrusinana pitkin olohuonetta.

Vamos! Ja jos sataa, niin mene silti ulos tai ota karkkipussi ja mene pyörävarastoon lukemaan jotain kivaa.:)

Vierailija

Okei, tavallaan ymmärrän sua, mutta toisaalta en ollenkaan. Miksi heillä ei saa olla omat rituaalit??

Lapsenne tulevat muistamaan teidän molempien tavat, ja arvatenkin tykkäävät isän tavasta enemmän, sehän sua korpee, minuuttiaikataluinen kuin olet.

Sanoisin, että tee itse, kun kerran osaat paremmin, mutta vältän tätä kuitenkin, toivottavasti ymmärrät, edes myöhemmin.

Vierailija

No joo - tietyllä tavalla ymmärrän ap:ta, että nukkumaanmeno on monimutkainen laululeikki ettei lapselle tule vahingossakaan paha mieli kun joutuu nukkumaan. Jos se on aina sama show etteivät lapset nuku ilman sitä, niin pieleen menee. 

Vierailija

Tiedän kuulostavani kamalalta. Olen ehkä väsynyt tähän rutiinien määrään, ja se ylimääräinen 20min ei siksi näyttäydy enää niin ihanalta. Lisäksi se harmittaa kun nuo iltarutiinit ei mielestäni rauhoita muutenkin vilkkaita poikia, vaan villitsee (nauravat, hyppivät, kiljahtelevat) ja nukahtaminen kestää. Ap

Vierailija

Mulla ei ollut isää ollenkaan. :/ Tosin se ei helpota sun angstia, mutta iloitsen lastesi puolesta ja toivon, että löydätte vanhempina yhteisen sävelen. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedän kuulostavani kamalalta. Olen ehkä väsynyt tähän rutiinien määrään, ja se ylimääräinen 20min ei siksi näyttäydy enää niin ihanalta. Lisäksi se harmittaa kun nuo iltarutiinit ei mielestäni rauhoita muutenkin vilkkaita poikia, vaan villitsee (nauravat, hyppivät, kiljahtelevat) ja nukahtaminen kestää. Ap

Nassikat saattavat ihan oikeasti reagoida siihenkin, että sinä olet paikalla ja mies hoitaa rutiineja omalla tavallaan. Suosittelen todellakin sitä tovin happihyppelyä tai "pyöränrassaamista". :) Kyllä se siitä, taitaa sulla oikeasti arki painaa ihan tosissaan.

Vierailija

Tiedän että pojat tykkäävät iltajutuistaan. En jaksa itse pelleillä enää illalla. Väsyttää se, miksi nukkumaanmeno ei voisi olla rauhallisempaa ja yksinkertaisempaa. Vauhtia pojissa on kuitenkin aamu seitsemästä lähtien. Lenkille en pääse iltarutiinien aikaan, koska meillä on hereillä 10kk vauva. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat