Kaveri raskaana jo kolmannelle eri miehelle! nyt loppu mun ymmärrys.
Kaverini meni naimisiin (miehen kaa joka ei ollut hänen tyyppiä, sen näin minäkin) saivat kaksi kivaa lasta, talon ostivat jne tää peruskuvio. No mut kaveria alkoi tympästä tietysti ja piti vaihtaa ukkoa enemmän hänelle sopivammaksi.
Saivat lapsen ja ukko olikin kuulemma hirveä! (ylläri, kun toiseen ei eka kunnolla tutustuta)
No sit taas lapset vaihto kotia, paikkakuntaa, äitillä miesystävät vaihtui...
Kunnes sit löyty se "oikea" nyt, eikun revi esikoinen koulusta jossa juuri aloittanut ja vaihda paikkakuntaa ukon perässä....
Uuden ukon kanssa tunteneet 4-5kk???? ja nyt oli kihlat ja raskaana!!!!!
Nyt rupes vituttaa jo lasten takia sen verran toi että siinähän nauttii elämästään, mut ilman mua. Pitäs ajatella lapsia, he tarvii pysyvyyttä ja turvallisuuden tuntua, eikä sitä että joka vuosi uusi paikka ja uudet ukot ja viekä lapset niiden kanssa! vaan koska ÄITI haluaa!!!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No mulla on sulle asiaan ratkaisu :
sun ei tarviikaan ymmärtää
anna toisten elää niinkuin parhaaksi katsovat ja sinä voit omalla elämälläsi tehdä niin
joskus se elämä vaan ei mene niinkuin elokuvissa
En minä ymmärrystä tässä etsi. En tarvitse ymmärtää enkä halua. Kerroin vain erään ihmisen tilanteen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos lapset tarvii pysyvyyttä ja turvallisuutta niin miksi sinäkin katoat? Miksi sinä et voi olla se pysyvä ja turvallinen asia heidän elämässään? Se luottoaikuinen?
Lapset ovat aina syyttömiä syntymäänsä eivätkä voi valita vanhempiaan.
Olet edes sinä aloittaja aikuinen.Miksi tätä viestiä alapeukutetaan? Eikö täällä ole aikuisia ihmisiä paikalla ollenkaan? Ei kumma että lapset voivat huonosti kun lyötyä lyödään.
Olen tämän naisen kaveri kyllä (olin) mutta en ollut paljoakaan lasten kanssa tekemisissä, että ei minusta heille mitään pysyvää/tukea ole ollut (ollaan aina asuttu eri paikkakunnilla), joten ei he tietenkään jää paitsi mistään minun myötä, sen takia myös en kestä seurata enää tämän naisen elämää, koska tekee minusta niin ajattelemattomasti omia lapsia kohtaan, suren vaikka ei tarvitsisi, koska olen aivan varma että tämäkään suhde ei tule onnistumaan. Ap
No ei teillä kovin vahvaa ystävyys suhdetta oo ollutkaan kun tollasen asian takia laitat välit poikki.
Ei olekkaan, enhän ole ystävästä puhunutkaan, vaan kaverista. Ap
Turhaa enään edes sillä päätä vaivaat, anna elää omaa elämää
En ole ap, mutta kyseessähän ei vain ole tämän naisen oma elämä. Vaan niiden kolmen Lapsen! Jos tämä naaras olis vaikka pakkosteriloitu, sais paneksia vaikka kolmensadan lähiö-Pertsan kanssa. Mutta se, että lapsia väännetään lisää ja lisää välittämättä heidän elämästään ja tunteistaan paskan vertaa, on sellaista typeryyttä ja itsekeskeisyyttä, että oksettaa! Saadaan taas lisää tunne-elämältään vaurioituneita ja rikkonaisia ihmisiä tähän maailmaan! Aikuisuuteen ja vanhemmuuteen kuuluu myös vastuu. Se tuntuu vain unohtuvan.
Olen myös miettinyt, että miksi aina just tämän huonoin aines lisääntyy kuin eläimet....
Niin no, mä tunnen naisen, joka tekee noin, mutta lapset ei seuraa mukana vaan annetaan huostaan.
Mun kaveri odottaa neljättä lastaan. Jokaisella lapsella on eri isä. Kaveri seurustelee (vielä) neljännen lapsen isän kanssa ja kaikki lapset kutsuvat tätä neljännen isää daddyksi.
Hassua tässä on se, että suhteet kestävät vain sen aikaa, että kaveri tulee raskaaksi ja ehkä synnytyksen yli ja korkeintaan pari kk vauva-aikaa. Sitten tulee ero. Eivät mene ikinä kihloihin tai naimisiin mutta asuu kuitenkin aina yhdessä poikaystäviensä kanssa.
Toinen jännä yhtäläisyys on, että jokaisen lapsen isä on musta afrikkalainen mies ja jokainen heistä on eri maasta! Lapset näyttävät erilaisilta sillä eri Afrikan maissa on eri piirteet mutta kaikilla on maitokahvin värinen iho ja mustat kiharat hiukset. Nenät on kuitenkin ihan eri malliset jokaisella.
Montahan lasta hän vielä pykää....
Eikö tuo nyt ole aika yleistä että jotkut lapset on edellisestä suhteesta ja toiset uudesta jne.. Mä tiedän ainakin monia semmosia :)
Minä tiedän naisen, jolla oli 19-vuotiaana jo neljä lasta neljälle eri miehelle. Parisuhteensa eivät ole ikinä kestäneet pidempään kuin korkeintaan vuoden tai hyvällä lykyllä kaksi. Nykyään on lähes 30 ja pukannut muutaman muksun lisää maailmaan. :)
Meni muuten myös parikymppisenä naimisiin noin puolen vuoden seurustelun jälkeen (liitto kariutui vuoden päästä vihkimisestä).
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole aika yleistä että jotkut lapset on edellisestä suhteesta ja toiset uudesta jne.. Mä tiedän ainakin monia semmosia :)
Minä tiedän lähipiirissäni vain kaksi tällaista tapausta ja siinäkin taustalla pitkä 15 vuoden parisuhde, joka sitten päättyi. Parin vuoden yksinelon jälkeen nainen löysi uuden miehen, seurustelivat aikansa, menivät naimisiin ja saivat pari lasta. Nyt ovat olleet yhdessä kymmenisen vuotta.
Toisessa tapauksessa ero tuli lähemmäs nelikymppisenä kahdenkymmenen vuoden liiton jälkeen, nainen löysi uuden miehen ja sai hänen kanssaan lapsen. Molemmat ovat nyt jo eläkkeellä ja edelleen naimisissa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Wt äipät bongaa lähi pubista aina uuden oksennukselta haisevan puliukon joka alkaa pikku hiprakassa vaikuttaa ja unelmien prinssistä .
Ja pian päädytään pyllyttelemään 😊 ... Ja lopun saattaakin jo arvata.
EI aina kyse ole edes mistään lähipubin elähtäneistä ruususista, vaan usein korkeakoulutetuista, sinänsä järkevistä ihmisistä.
Eräällä tuttavallani oli myös neljän lapsen lapsikatras - jokainen eri isälle. Koulutusta oli ylemmän korkeakoulututkinnon verran, fiksu, älykäs ja ihan kauniskin nainen, aktiivinen kunnallispolitiikassa, aikaansaapa erilaisissa järjestöissä ym. Ei tosiaankaan mikään pubiruusu. Hänen kumppaneistaan en kyllä tiedä oikeastaan mitään muuta kuin sen, että ne olivat vaihtuneet tiuhaan tahtiin, tuntui, että hän "keräili" näitä suhteita, ja aina jonkun kanssa päätti sitten lisääntyä. Ei juuri liikkunut näiden kumppaneidensa kanssa julkisesti missään, mutta sain tietää, että aina joku hemmo oli kuvioissa mukana.
Nainen asui ja pärjäsi yksin lastensa kanssa, asui koko ajan samalla paikkakunnalla, lapset ainakin enimmäkseen samassa koulussa. Nyt lapset ovat kaiketi jo osittain aikuistuneetkin, en kyllä ole ollut useaan vuoteen heidän kanssaan enää tekemisissä.
No mutta nämä tässä ketjussa kuvatut äidit pitävät huolta tulevien vuosikymmenten huoltosuhteesta... sama se suunnilleen on, kuinka monta isää sisaruksilla on. Oppivat jo pienestä alkaen tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
En osaa tuossa nähdä mitään yleisesti kauhisteltavaa.
Saattaa olla hiukka kiusalliset joulujuhlat koulussa/päikyssä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sitä lasta huononna, vaikka sisaruksilla olisi eri isät. Aina ne isät ei kestä perhe-elämää sittenkään, vaikka kuinka olisi yhdessä harkittu lapsi. Elämä saa jatkua äidillä siitä huolimatta.
Ei huononna tietenkään eikä lapsen vika ole mikään. Vaan äitin. Kyllä sitä aika paljon paremmat mahdollisuudet on onnistua yhtenä perheenä jos eka ollaan vuosia yhdessä, opitaan toinen tuntemaan, tietää voiko toiseen luottaa kun tulee oikeasti se paha aika suhteessa, ja sitten tehdään lapset. Ap
Äargh mikä tyyppi oot :D. Oot joo kaikella järjenkäytöllä oikeassa, mutta ihan oikeesti mitä ihmettä sä täällä jaksat tollasta asiaa vatvoa "Mutku se teki sitä ja sit se tekiki tätä ja sit kuitenki sitä" ?
Anna jo olla. Tai enpä tiedä. Ehkä parempi, että täällä kitiset, kun puudutat läheistesi päät entisen kaverin perheasioilla...
Meidän päiväkodissa on lapsi, jonka äidillä on kahdesta aiemmasta liitosta lapset. Äidin nykyinen mies ei ole tämän päiväkotilapsen isä.
Ihanampaa lasta saa kyllä hakea. Aina siistit vaatteet, iloinen ja rehti kaikille. Fiksukin on.
Lapsella on paljon mummuja ja vaareja ja sen kyllä huomaa. Rakastettu on.
Tässä työssä on nuo ennakkoluulot rapissu aika lailla. Ydinperheen lapset ei aina ole niitä tasapainoisempia.
T. Täti päiväkodista.
Onkohan hän niitä joka on oikein ylpeä, että lapsilla on niin eri geenit, erilaisia ihania lapsia kun kaikki ei ole samasta puusta veistetty.
No mulla on sulle asiaan ratkaisu :
sun ei tarviikaan ymmärtää
anna toisten elää niinkuin parhaaksi katsovat ja sinä voit omalla elämälläsi tehdä niin
joskus se elämä vaan ei mene niinkuin elokuvissa