Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ tappaa elämänhalun, mitä teen?

Vierailija

Olin työttömänä pari kuukautta. Sain uuden työn pari kuukautta sitten, mutta työpaikalla on niin ahdistavaa ja kamalaa, etten tiedä mitä tehdä. Viimeviikolla ei tainnut olla yhtään päivää kun en olisi paennut tarvikevarastoon itkemään. Olen nukkunut keskimäärin 4h yössä, kärsin unettomuudesta. Esimieheni on mielivaltainen hullu, joka nöyryyttää työyhteisön koko työyhteisön nähden. Kukaan ei puutu tilanteisiin, ymmärrän kyllä, eivät halua pomoa itsensä kimppuun. Olen niin surullinen kaikki illat palattuani töistä että lamaannun sohvalle ja stressaan seuraavaa päivää.
Mitä ihmettä mä teen. Sairaslomalle en uskalla, sillä koeaikaa on vielä jäljellä ja työttömyys. Alallani on töistä kova kilpailu ja uuden työn saaminen voi viedä taas aikaa. Mutta onko tää tosiaan sen arvoista että ensimmäiseski aamulla herätessäni ahdistaa niin paljon että itkettää. Tiedän ettei tämä johdu masennuksesta tai muusta ahdistuneisuushäiriöstä, sillä tämä alkoi kun aloitin uudessa paikassa.
Onko täällä kohtalotovereita? Millainen on elämäntilanteenne, miten selvisitte aina seuraavaan päivään? Minulla ei ole lapsia eikä mainittavia lainoja, muttei säästöjäkään. Miten saisin itsestäni kovemman, niin että kaikki kiusa työpaikala ei tuntuisi niin henkilökohtaiselta ja masentavalta. Pelkään joka päivä räjähtäväni pomolle ja irtisanoutuvani. hetken mietittyäni en kuitenkaan niin tee, vaikka ajatuskin siitä helpottaa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ei mikään työ ole niin tärkeä että sen takia kannattais pilata terveys, joten lähe sieltä vittuun niin nopeasti kun pystyt! 

Vierailija

Oho, anteeksi, ihan kamala määrä kirjoitusvirheitä tuossa aloituksessani.

Niin, irtisanoutuminen tuntuisi ihanalta, mutta pelottavalta. 

ap

Vierailija

Ei kannata olla työpaikassa, jossa joutuu kärsimään.

Mä tein sen virheen, että jatkoin työpaikassa, jossa mua kohtaan tuli seksuaalista häirintää ja siitä menin pomon juttusille, asiasta piti olla vaiti, mutta ks. tekijä meni ilmeisesti puhumaan mun työpisteeseen (ties miten asian puhui tjms.muille)  ja huoh, sitten työpisteessa tekijän kaveri ei enää puhunut mulle mitään ja se oli sit sellasta, että kun kysyin tai puhuin jotain tarvittavia asioita niin ei vastannut mitään<-ja se oli jatkuvaa..siinä lisäks työpaikkakiusaamista kärsin ja empä oo ollut vuoteen töissä, mut en jaksaiskaan, jos se on tuollasta oikeesti, että koskemattomuutta häiritään ja sit viell aikuisten yhteisössä työpaikkakiusaamista. 

Vierailija

Työssä on käytävä vaikka vituttaisi ja ahdistaisi. Pakko se on itsensä elätettävä. Eikä sen työn kuulu aina kivaa olla. Menet töihin vaikka itkien. Kyllä töissä on käytävä.

Vierailija

Niin, voisin kai irtisanoutua, mutta joutuisin ymmärtääkseni karenssiin kolmeksi kuukaudeksi, ennen kuin saisin työttömyyskorvausta(olettaen etten löytäisi uutta työtä heti)? 

Seksuaalinen häirintä on vakavaa, ja varmasti musertavaa, ja tuollainen kohtelu siihen päälle, ei kenenkään pitäisi sellaista sietää. 

Sitä miettii myös niin paljon että mitä vikaa minussa on kun en pysty tekemään töitäni, tuntee itsensä ammattitaidottomaksi ja arvottomaksi laiskiaiseksi. 

ap

Vierailija

Tiedän että töissä on käytävä, mutta kun ahdistus työstä valtaa koko elämän ja lamaannuttaa ei se välttämättä ole sen arvoista. Aikaisempiin työpaikkoihin olen mennyt mielelläni, toki olen valittanut aamuheräämisiä, pomon suusta päässeitä sammakoita ja kiireisiä työviikkoja, mutta tässä ei ole nyt kyse siitä että vähän vituttaa, vaan siitä että miettii onko elämä elämisen arvoista kun työ syö kaiken ilon elämästä.

Vierailija

Otat yhteyttä työterveyteen. Työterveyshuollolla on velvollisuus puuttua työpaikkakiusaamiseen. Et saa myöskään karenssia irtisanoutuessasi mikäli saat lääkärin lausunnon siitä että työ on vaaraksi terveydellesi.

Vierailija

Kilju sille niin että sen tukka vaan liehuu ilmavirrassa. Se on kuitenkin edessä enemmin tai myöhemmin. What can you lose.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työssä on käytävä vaikka vituttaisi ja ahdistaisi. Pakko se on itsensä elätettävä. Eikä sen työn kuulu aina kivaa olla. Menet töihin vaikka itkien. Kyllä töissä on käytävä.

Tulee mieleen sellanen pikkumyy siellä. Kyllä ihminen itse kärsii myös siitä, ettei käy töissä, eipähän oo tulojakaan ja aika niukasti saa rahaa käyttää. Sulla ei ilmeisesti oo ollut viel työpaikalla helvettiä, Onnittelen!

Vierailija

Kuulutko liittoon? Onko teillä luottamusmiestä tai työsuojeluvaltuutettua?Entä työterveyshuolto?
Jos et kuulu liittoon ja luottamusmiehet ym on samassa juonessa pomon kanssa, liity heti ja hae apua.

Olen vastaavassa tilanteessa mennyt työstä toiseen iltatöistä aloittaen ja kerran hakeutunut kurssille josta sain nykyisen ammatin.Ikävä kyllä koeaikana lähtemisestä saa karenssia. Irtisanomisen helppous koskee nykyään vain työnantajaa.

Vierailija

ap, millä alalla olet? onko siellä luottamusmiesrä,tai työterveyshuoltoa? oletko määräaikainen vai vakituinen? työ on vakituinen, palkka on kunnollinen ja työ sinänsä ok, kannattaa yrittää parantaa aktiivisesti itse tilannetta apua ja tukea hakemalla. jos työ on määräaikainen, on mielestäni ihan turha kitua muutaman kuukauden pestin takia, kun uuden työpaikan hakeminen joka tapauksessa on pian edessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat