Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset eivät kuulemma halua siivota työkseen

Vierailija
29.11.2015 |

Mutta itse vaan mietin, että miksei minulle vuosien työttömyyden aikana ole tullut yhtään työtarjousta työkkäristä siivoojan työstä eikä niitä työpaikkoja muutenkaan tunnu olevan erityisemmin vapaana.

Todella moni työtön tekisi mielellään myös niitä siivoojan hommia (jopa osa-aikaisena tai pätkissä), mutta jos työnantajien ei muka-työvoimapulan vallitessa edes kiinnosta niitä töitä tarjota heille, niin ongelma taitaa olla jossain ihan muualla kuin suomalaisten työhaluttomuudessa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin mieluusti vastaan juuri osa-aikaisen siivoojan hommia. Ei löydy. Kaikki paikat menevät matuille.

Vierailija
2/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Täällä meillä ainakin kaikki työpaikan siivoojat on suomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu bussikuskeissa. Bussit kuulemma pysähtyisivät ilman mamuja. Kuitenkin kun menee vähän Helsingistä pohjoiseen, niin bussit kulkevat ihan hyvin suomalaisten kuskien voiminkin.

Vierailija
4/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on laitoshuoltajan koulutus eikä siivoushommia yksinkertaisesti ole. Viimeiset pari vuotta tehnyt pätkähommia ja niistäkin saa melkein tapella. 

Kovasti työkkärissäkin aikoinaan sanottiin että kouluttaudu laitoshuoltajaksi kun siivoushommia löytyy aina, on kuulemma työvoimapula alalla. Ja ketut.

Vierailija
5/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niistä maksettaisiin kunnon palkkaa, alkaisi porukkaa siivoushommiinkin löytyä. Raskasta hommaa, sen mukaiset liksat.

Vierailija
6/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä töitä voi itse hakea vai onko pakko odottaa sitä, että niitä tarjotaan?

Vierailija
7/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen lisää vielä että suurin osa siivoojista/laitoshuoltajista tällä suunnalla on suomalaisia. Muutama virolainen ja venäläinen tullut vastaan mutta siinä se.

Bussikuskeissa on sama homma. En ole törmännyt kuin pariin ulkomaalaiseen bussikuskiin ja kuljen kuitenkin linkalla päivittäin.

Vierailija
8/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7e/h eli kuukaudessa jotain 1200e. Siitä verot pois jää 1000 euron pintaan. Tästä pois vuokra 600e jää vielä 400e käytettäväksi. Toisaalta sosiaalitoimisto maksaa vuokran ja saat sen päälle 480e käyttelyrahaa.

Vierailija
9/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmaan tarvittaisiin lisää työntekijöitä, mutta jostain syystä pomoa ei huvita laittaa hakua päälle. Valittaa vaan että vaikea löytää luotettavia työntekijöitä, no varmasti onkin kun ei edes etsi. Me sitten joudutaan painamaan pitkää päivää 10-12h.

Vierailija
10/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just SOL haki 10 hotellisiivoojaa ja kaveri pääsi sinne. Ihan oma moka jos et osaa kunnon hakemusta kirjoittaa. Nytkin ainaki viikko tai pari sitten ole muutama paikka auki.

Vierailija
11/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan suomi ennenkin pyörinyt ihan suomalaisin voimin.

Rakentajat ja bussikuskit oli ihan suomalaisia.

Ainiin. Silloinhan ei ollutkaan 500 000 työtöntä niinkuin nyt...

Vierailija
12/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelonen lisää vielä että suurin osa siivoojista/laitoshuoltajista tällä suunnalla on suomalaisia. Muutama virolainen ja venäläinen tullut vastaan mutta siinä se.

Bussikuskeissa on sama homma. En ole törmännyt kuin pariin ulkomaalaiseen bussikuskiin ja kuljen kuitenkin linkalla päivittäin.

Muistaakseni Helsingissä puolet bussikuskeista on maahanmuuttajia. Mutta en nää siinä mitään ongelmaa, ei tää mikään suljettu maa ole, hyvä vaan et työskentelevät.

Vierailija
13/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksesta maksetaan ainakin kunnallisissa laitoksissa yms. niin huonoa palkkaa, että siksi sinne ei saada suomalaisia työntekijöitä. Maahanmuuttajat tulee halvemmalla, ja niillä paikkakunnilla, joissa maahanmuuttajia ei (toistaiseksi) niin paljoa ole, monet siivoojat on enemmän tai vähemmän vajaakuntoista porukkaa eikä heille makseta täyttä palkkaa.

Bussikuskeina on ulkomaalaisia pilvin pimein lähinnä pääkaupunkiseudulla, heti pohjoisemmassa bussit kulkee pääosin kantasuomalaisten ajamana.

Vierailija
14/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä töitä voi itse hakea vai onko pakko odottaa sitä, että niitä tarjotaan?

Niinpä. Ei työkkäri ole mikään työnvälitystoimisto, kyllä sun ihan itse pitää töitä hakea.

Vierailija
15/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7e/h eli kuukaudessa jotain 1200e. Siitä verot pois jää 1000 euron pintaan. Tästä pois vuokra 600e jää vielä 400e käytettäväksi. Toisaalta sosiaalitoimisto maksaa vuokran ja saat sen päälle 480e käyttelyrahaa.

Jos käyttörahaa jää vuokran jälkeen 400 euroa, niin silloin toimeentulotukea saa vain 80 euroa.

Vierailija
16/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojan palkalla ei elä. En menisi siivomaan. Vähintään 2000e kuussa on tienattava että työ kannattaa.

Vierailija
17/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivojan palkalla ei elä. En menisi siivomaan. Vähintään 2000e kuussa on tienattava että työ kannattaa.

Mukavasti elää, 2040 euroa kuussa, päivätyö julkisella. Tosin olen ammattiin koulutettu.

Vierailija
18/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät varmaan halua, mutta ihmiset tekevät usein työtä jota eivät halua tehdä. Kai ongelma on se, että suomalainen siivooja on usein koulutettu (ei siivousalalle) ja vaikka tekisi siivoustyötä paremman puutteessa, työnantaja tietää hänen lähtevän heti tilaisuuden tullen. Kun kielitaidottoman maahanmuuttajan saa koulutettua siivoamaan, hän ei lähde parempiin hommiin. Koska ei niitä voi saada.

Vierailija
19/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kahdessa eri siivousfirmassa töissä välivuosina ja opiskelujen ohella, eikä se kyllä mitään herkkua ole.

Yleensä töitä pari tuntia aamuyöllä ja/tai pari tuntia illalla. Monesti kans vaaditaan oma auto tai ees ajokortti. Palkkakaan ei kauheen hyvä oo ja tilannetta huonontaa se että tunteja on vähän ja pitkin päivää. Nuoret yleensä pistetään työskentelemään viikonloput.

Vierailija
20/42 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavasti elää, 2040 euroa kuussa, päivätyö julkisella. Tosin olen ammattiin koulutettu.

Miten ihmeessä siivooja voi tienata noin paljon? Normipalkka on n. 1 500 € kokopäivätyöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme