Somen käyttö pakollista!!?

Vierailija

"Tänä päivänä voi olla haitallista, jos et näy sosiaalisessa mediassa mitenkään. Työnhakijoiden uskotaan tänä päivänä olevan tekemisissä viimeisimmän teknologian kanssa ja heidän otaksutaan rakentavan omaa henkilökohtaista brändiään sosiaalisessa mediassa." Iltalehdestä: http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2015112720730909_tb.shtml

Mitä mieltä olette asiasta? Itse en julkaise melkein mitään koskaan. Toki olen kokeillut kaikenlaisia sovelluksia uteliaisuudesta, mutta käytössäni on lähinnä FB, Instagram ja Twitter - enkä niissäkään julkaise itse koskaan mitään ja minulla on kaikki yksityisyysasetukset viilattuna. En tykkää julkaista kuvia itsestäni (no okei IG:ssä muutama) enkä jaksa päivittää tai kommentoida mitään. En koe jääneeni mistään paitsi, päin vastoin olen tyytyväinen etten ole jättänyt paljoa "jälkiä" itsestäni. Osittain siksi, että tiedän pari potentiaalista stalkkeria, joita en halua miellyttää ja lisäksi olen alalla, jossa on hyvä pitää mahd. matalaa profiilia. Kyseessä siis sosiaaliala ja olen tekemisissä kaikenlaisten asiakkaiden kanssa. En missään nimessä halua, että joku julkaisemani, yksityinen asia pengotaan netistä ja käytetään sitten hyväksi minua vastaan jossain työhön liittyvässä jutussa. Tai esim. kiristetään. Asiakkaat voivat olla joskus hyvinkin epävakaita mielenterveydellisesti, ja he saattavat napata kiinni jostain aivan pikkujutuista.

En siis halua/jaksa/uskalla päivittää somea johtuen useista erinäisistä syistä, mutta onko nykypäivän meininki silti se, että olet outo/ruma/luuseri, jos et julkaise mitään?

Kommentit (1)

Vierailija

Varmasti joillain aloilla somettomuutta pidetään outona tai jopa pahana.

En itsekään ole ikinä ollut fb:ssä tai muussakaan palvelussa, vaikka olen it-alalla. Minulla on vielä harvinainen nimi, joten varmaan somea kyttäävän työnantajan silmään pistää, ettei nimeäni googlettamalla löydy yhtään mitään, mutta siihen pyrinkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat