Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö hammashoitotyössä niskat?

Vierailija

Hei, olen miettinyt hammashoitajan tai suuhygienistin koulutusta, mutta miettinyt myös tekeekö tosi huonoa niska-hartia-seudulle? entä käsille?

Kommentit (9)

Vierailija

Suuhygienistin työ rasittaa niskaa, hartioita ja selkää. Itselläni kroppa pysyy kunnossa joogalla ja hieronnalla. Jotain ko. Alueita vahvistavaa liikuntaa kannttaa harrastaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko täällä hammashoitajia?onko sellainen työ missä oikeasti voi viihtyä vuosikausia?

No itse olen vuoden tehnyt hammashoitajan työtä, mulla myös aiempi korkeakoulututkinto mutta koska se ei työllistänyt niin kouluttauduin uudelleen. En ikinä jaksaisi tätä eläkeikään asti vaan jo nyt mietin mihin jatkaisin. Suuhyggarin töitä olen läheltä seurannut mutta se ei kiinnosta kyllä ollenkaan :(. Niskat ja selkä ovat koetuksella, suuhyggarilla varmaan eniten vrt. lääkäri/hoitaja...

Vierailija

Olen katsellut hammashoitajia työssään kun vien lapsia hammaslääkäriin.
Ei se nyt kovin vaativaa ainakaan niissä tilanteissa ollut. Lääkäri saneli ja hoitaja kirjoitta, välillä lääkäri sanoo mitä haluaa. Ei siinä kauheasti niskat tai muutkaan rasitu. Ehkä oma-aloitteisuus enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt kovin vaativaa ainakaan niissä tilanteissa ollut. Lääkäri saneli ja hoitaja kirjoitta, välillä lääkäri sanoo mitä haluaa. Ei siinä kauheasti niskat tai muutkaan rasitu. Ehkä oma-aloitteisuus enemmän.

Nuo tarkastukset ovat just se helpoin ja mukavin homma. Niitä on vaan n. 2-3 päivässä kun toimenpiteitä on keskimäärin 12-14... Kaikkein raskainta selälle on mun mielestä avustaa leikkauksissa suukirurgia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nuo tarkastukset ovat just se helpoin ja mukavin homma. Niitä on vaan n. 2-3 päivässä kun toimenpiteitä on keskimäärin 12-14... Kaikkein raskainta selälle on mun mielestä avustaa leikkauksissa suukirurgia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat