Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastatkaapa kasvissyöjät ja muut

Vierailija
28.11.2015 |

Tilasin kasvishampurilaisen ja mitä sieltä välistä paljastuukaan, paistettu kananmuna ja ananas. Olin silleen että mitä helvettiä ja menin kysymään mihin pihvi oli jäänyt??Myyjä vastaa että ei meillä ole kasvispihvejä vaa kasvishampurilaiseen laitetaan paljo salaattia, ananas ja paistettu kananmuna. Onko tämä muista ok, että ei ole sitä kasvispihviä kasvishampurilaisen välissä. Ja sinne on tungettu kananmunaa?? Kai nyt jokainen tajuaa että kananmuna ei kuulu kasvishampurilaiseen. En oo elämäni aikana tällasta ennen tätä iltaa nähny. Otti niin sydämestä, että oli pakko tulla parkamaan tänne😘

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn tätä nyt ihan hyvällä,enkä loukatakseni tä provotakseni ketään.

Mutta.Miksi se kananmuna on pahasta kasvissyöjälle?Eihän niistä kehity tipua.Paitsi luomumunasta.

On ne luomukanatkin voinut kasvaa ilman kukkoa

Vierailija
22/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tapahtuiko Iisalmessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui vaasassa. Niin olisin kyllä voinu kysyä et mitä tää hampurilainen sisältää. Mut oletin että siellä on se kasvispihvi, kun oon vuosia jo syöny monissa eri paikoissa kasvishamppareita ja aina ollu se kasvispihvi. Tää kananmuna nyt oli jo jotain niin erikoista et en olis ikinä ees kuvitellu.

Vierailija
24/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisesti menee taas keskustelussa munat ja kanat sekaisin, eli vegaani ja kasvissyöjä ;)

Mä voisin hyvin kotona paistaa kananmunaa sämpylöiden väliin ja kutsua sitä kasvishampurilaiseksi, jos muut täytteet viittaisivat edes vähän hampurilaiseen päin. Mutta ravintolassa odottaisin kyllä jotain pihvimäisempää löytyvän välistä.

Vierailija
25/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin lakto-ovo-vegenä, että usein nuo grillikioskien kasvishampparit sisälsi juuri nuo täytteet (ainakin Iisalmessa :D)

McDonaldsissa taas kasvishamppari tarkoitti ainakin yöaikaan hampurilaista, jossa oli vain salaattia, tomaattia ja majoneesia. Liekö vaan otettu se jauhelihapihvi pois valmiista hampparista. En tajua, miksei noin monikansallisessa puljussa voi olla listalla kunnon kasvishampurilaista. Vai lieneekö nykyään? En ole aikoihin käynyt.

Taso tosiaankin saattaa paikasta riippuen mikä tahansa. Suosittelen kysäisemään, mitä annos sisältää.

Vierailija
26/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan mahdotonta kysyä etukäteen mitä annokseen kuuluu eikä olettaa mitä siihen pitäisi kuulua?

Eli jos listalla lukee vaikka tomaattikeitto, on ihan ok jos siinä lilluu lisäksi vaikka lohenpaloja? Tai jos tilaa pizzan, ei saa valittaa kun pohja onkin tehty kukkakaalista?

Mä en ole vielä nähnyt yhtäkään listaa josta ei selviäisi mitä tomaattikeitto tomaatin lisäksi sisältää. Yleensä listalla lukee myös se mitä hampurilaisessa on jos listan mukaan siihen ei kuulu kananmuna valittaisin oli kyse sitten ns. perushampurilaisesta tai jostakin muusta.

Henkilökohtaisesti en välittäisi jos pizza pohja on tehty kukkakaalesta vaikka itse olisin tottunut syömään/tekemään pitsani vehnäjauhoilla. Voi siitä tietenkin valittaa.

Vierailija
27/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mulla oli hapankaalia pihvin sijaan :) Aika erikoinen, mutta toki kasvis...

Vierailija
28/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osataan sitä muuallakin. Kaveri oli just työmatkalla Ranskassa, tilasi kasvispiirakan ja saikin sellaisen - tosin pekonilla höystettynä.

Tää on todella yleistä keski-euroopassa, etenkin ranskassa, että se höyryävän kuuma tomaattikeitto on sitten ainakin koristeltu pekonimuruilla. Tai kasvikset on alusta saakka paistettu silavassa. Pitäähän kasvisten maistua joltakin... pitäpä jos tutustuisit raaka-aineeseen.

Ranskassa ei parane sanoa, että sipulikeiton voi tehdä myös rikkaaseen kasvisliemeen, siellä pohjan PITÄÄ olla luista keitetty liemi. Kolmessa paikassa testasin ja kullakin kerralla tarjoilija valahti lakanan kalpeaksi ja kokki tuli huutamaan. Hupsikset mulle. 

Puolustuksekseni pitää sanoa, että parissa maalaiskylässä oli ranskalainen sipulikeitto oli täysin kasvispohjainen ja se oli nameinta ikinä. < sillä taustalla uskalsin kysellä kaupungeistakin...

AP on kohdannut törkeän kasvishampurilaisen tekijän.

Vierailija
29/31 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, olisi taas Jyrkille töitä... Ravintoloiden taso Suomessa on uskomattoman heikko.

Muutaman kerran nähnyt sitä Jyrkin ohjelmaa ja todella toivon, että se saisi nää ravintolayrittäjät ajattelemaan, että voi olla muutakin kuin kiinankaali ja rasvalla lälliintynyt pitsa.

Vierailija
30/31 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvissyöjä, mutta kyllä sen verran perillä kasvisruuista, etten tarjoisi kananmunaa kasviksena. Eikä vaikuta houkuttelevalta tuollainen purilainen mullekkaan. Varsinkin, kun on olemassa niin ihania kasvishampurilaisia, kuin mitä olen syönyt täällä stadissa eri paikoissa. Ei mulle muut hampurilaiset enää kelpaakkaan.

Vierailija
31/31 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kasvispihveissä on joka tapauksessa kananmunaa ja taPauksesta riippuen vehnäjauhoja huomattava määrä. Joku tuolla ylempänä krjoittikin, että nyt menee vegaanit ja kasvissyöjät sekaisin. Jos hampparissa oli juustoa ,iin mikä ongelma on kananmunassa?