Mikä koiraa vaivaa?

Vierailija

Vajaa 2-vuotias spanieli on nyt kolmatta päivää ihan ruokahaluton. Normaalisti on mahdottoman ahne ruuan perään, mutta nyt katsoo ruokaa, ehkä hiukan nyrsäisee ja se siinä. Olen tarjonnut kaikkea hyvääkin, lihapulla kyllä kelpasi ja kinkku. Nyt annoin pakkasesta oikein lihaisen rustoluun, jota normaalisti närsii pari tuntia intoa puhkuen. Otti suuhunsa ja hylkäsi lattialle. On juonutkin tosi huonosti. Vettä ei olisi tarvinnut lisätä, mutta on se toki vaihdettu. Tänään esimerkiksi on syönyt puoli kourallista nappulaa, lihapateeta yhden suupalan ja yhden broiskunsiiven. Toinen siipi makaa tuolla ruokakupissa koskemattomana, normaalisti livahtaa samantein suuhun.

Energiaa on aika normaalisti ja lenkillä veti tapansa mukaan häntä heiluen. Kakkaa ei tänään edes tullut, kun ei ole syönyt juuri mitään. Eilen tuli kyllä kakat ja edellisenä päivänä. Kuono on viileä ja kostea. Mutta toi syöminen. Mikä ihme tuossa koirassa on? Mietin, että uskaltaisiko odottaa maanantaihin vai pitäisikö rynniä jo huomenna eläinlääkäriin.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vajaa 2-vuotias spanieli on nyt kolmatta päivää ihan ruokahaluton. Normaalisti on mahdottoman ahne ruuan perään, mutta nyt katsoo ruokaa, ehkä hiukan nyrsäisee ja se siinä. Olen tarjonnut kaikkea hyvääkin, lihapulla kyllä kelpasi ja kinkku. Nyt annoin pakkasesta oikein lihaisen rustoluun, jota normaalisti närsii pari tuntia intoa puhkuen. Otti suuhunsa ja hylkäsi lattialle. On juonutkin tosi huonosti. Vettä ei olisi tarvinnut lisätä, mutta on se toki vaihdettu. Tänään esimerkiksi on syönyt puoli kourallista nappulaa, lihapateeta yhden suupalan ja yhden broiskunsiiven. Toinen siipi makaa tuolla ruokakupissa koskemattomana, normaalisti livahtaa samantein suuhun.

Energiaa on aika normaalisti ja lenkillä veti tapansa mukaan häntä heiluen. Kakkaa ei tänään edes tullut, kun ei ole syönyt juuri mitään. Eilen tuli kyllä kakat ja edellisenä päivänä. Kuono on viileä ja kostea. Mutta toi syöminen. Mikä ihme tuossa koirassa on? Mietin, että uskaltaisiko odottaa maanantaihin vai pitäisikö rynniä jo huomenna eläinlääkäriin.

Katso silmät ja olisko kipeä?

t. toinen koirulin omistaja

Vierailija

Onko koira juonut/syönyt normaalisti?

Mitä ruokaa olet auttanut. Lisäksi osta piimää, joka auttaa koiraa helpottamaan nestetasapainoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä niistä silmistä pitää katsoa? Vähän oli rähmää sisäkulmassa tavallista enemmän. Muuten kirkkaat. Tosin syöksyi puolustamaan luutaan heti, kun lähestyin eli kyllä se luu sen verran kiinnosti. Nyt taas kyllä lojuu maassa ja koira metrin päässä.

Toi juominen mua mietityttää kanssa. Miksei vesi kelpaa? Ei koskaan ole hirveästi juonut paitsi helteellä, mutta nyt ei tunnu menevän yhtään.

Voi kökkö. Pitänee käyttää eläinlääkärissä jo huomenna. Ostin jo matolääkkeet ja aloitettiin ne eilen, kun edellisestä kuurista on tovi ja yksi kaveri heitti, että voi olla mato-ongelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos koiralla on lämpöä, niin mittaa lämpö peräreijästä kielellä. Jos tuntuu kuumemmalta, niin koiralla on kuumetta.

Tätä mä en osaa. Oisko sulla aikaa tulla näyttään, miten se tehdään?

t: ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä niistä silmistä pitää katsoa? Vähän oli rähmää sisäkulmassa tavallista enemmän. Muuten kirkkaat. Tosin syöksyi puolustamaan luutaan heti, kun lähestyin eli kyllä se luu sen verran kiinnosti. Nyt taas kyllä lojuu maassa ja koira metrin päässä.

Toi juominen mua mietityttää kanssa. Miksei vesi kelpaa? Ei koskaan ole hirveästi juonut paitsi helteellä, mutta nyt ei tunnu menevän yhtään.

Voi kökkö. Pitänee käyttää eläinlääkärissä jo huomenna. Ostin jo matolääkkeet ja aloitettiin ne eilen, kun edellisestä kuurista on tovi ja yksi kaveri heitti, että voi olla mato-ongelma.

Ei tarvi käyttää ellei oireet pahene. Ja sitä piimää kannattaa juottaa. 

Jos koiran silmät on sumeat tai tuijottaa "tyhjyyteen" niin koira on kipeä, eli silmiä kannattaa seurata. Silloin kun koira vielä reagoi tuollaisiin luu juttuihin, niiin homma on hallinnassa ja selviää oikealla nesteytyksellä, levolla ja ruokavaliolla. 

Vierailija

E tuo vielä kovin kiireelliseltä kuulosta. Jos on vaan ummetusta tai mahavaivaa? Ei sairas koira energisenä yleensä kai lenkkeile.

Ettei ole syönyt jotain sopimatonta? Paperinenäliina? Pikku tilpehööriä? Onko huonekaluista jostain piilossa olevasta kulmasta kalunnut jotain ja saanut suuhunsa? Onko kaikkea kiellettyä suuhunsa haalivaa tyyppiä edes? Jos juo niin katselisin huomiseen ihan ok. Laita herätys päälle yöksi ja kurkkaa tilanne.

Meillä koira lopetti syömisen kun mies lähti reissuhommiin aina kahdeksi viikoksi. Masentui aivan. Ei kelvannut kuin grillattu broileri, mitä lähi-Cittarista hain. Ei mitään normaalista poikkeavaa ole tapahtunut?

Suolapallolla saa tarvittaessa oksentamaan, mutta mitäs siihen mahdolliseen ummetukseen?

Vierailija

Kiitoksia rohkaisusta. Ehkei tuo nyt ole kuolemansairas kuitenkaan. Annan piimää, jatkan tarkkailua ja jostain onnistuin nyt löytämään neuvon, että pitää tutkia suu, ettei siellä ole mitään kipeää tikkua tai hammasvikaa. Olen kerran jo pintapuolisesti katsonut, mutta täytyy nyt mies ottaa mukaan ja kaivella se suu kunnolla.

Se on kumma, kuinka tämmöinen antikoira-ihminenkin on niin kiintynyt koiraan. Minä se en meille halunnut koiraa, kun en ole koskaan koirista välittänyt. Muu perhe "pakotti" ja nyt se olen minä, joka tässä on kaikkein pahimmassa angstissa tuon karvakasan mahdollisen sairauden takia ja surffaan netissä peloissani.:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis juomaa on mutta on juomatta :D  -8 voi hele....

Koira reagoi yleensä sairaana vetäytymällä ja tämä aiheuttaa myös juomattomuutta, siksi koiralle pitäisi tarjota jotain juomaa, josta koira nauttii, sekä ovat hyväksi koiran elimistölle. Tällöin ehdotettiin esim. piimää.

Vierailija

Jos on syönyt jotain ja saanut suolitukoksen. Voi olla myös kipeä vaikka selästään ja sen takia sairas. Kipeä koira monesti on levoton ja läähättää.

Vierailija

Jos sillä on juoksut tulossa tai lähistöllä jollakin nartulla on juoksut? Syö kuitenkin jotain ja juokin jotain niin ei kuulosta kovin sairaalta.onko teillä jotain elämänmuutosta ollut josta stressaa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat