Ansiosidonnainen päiväraha ja sairastaminen

Vierailija

Työskentelen osa-aikaisena ja saan myös ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Mikäli satun sairastumaan työpäivänä, teen sen omaan piikkiin, mutta onko myös niin, etten saa tuona päivänä myöskään ansiosidonnaista työttömyyskorvausta?
Kiitos asiallisista kommenteista. Saan asian selville kassastakin, mutta vasta maanantaina.

Kommentit (6)

Vierailija

ilmoitat tietysti työkkäriin että et ole työssä vaan sairaana. silloin työkkäri tekee kassallesi ilmoituksen että keskeyttävät sairasloman ajaksi ansiosidoinnaisen maksamisen. laitat kelalle hakemuksen sairaspäivärahasta sairasloman ajaksi.maksavat sairaspäivärahaa 6 päivältä viikossa edellisen vuoden tulojen mukaan.

kun sairasloma loppuu, ilmoitat työkkäriin että olet taas työmarkkinoiden käytettävissä ja osa-aikatyössä, jolloin tekevät maksulausunnon kassallesi ja homma jatkuu kuten ennenkin. jotkut työkkärit haluaa nähdä kopion sairalomatodistuksesta ja jotkut ei.  ota pari kopioo kuitenkin varmuuden vuoksi jos kyselevät.

Vierailija

Tarkennatko vielä kakkonen. Hetikö ensimmäisenä sairaspäivänä ilmoitan työkkäriin? Ja käytävä terveyskeskuksessa ihan vaan siksi, että saan todistuksen. Ääni on pois ja mietin pääsenkö töihin vai en.

ap

Vierailija

Kun sinulle on maksettu työttömyyskorvausta x päivää ( 3kk?) ennen sairastumista, ei ole Kelan sairauspäivärahassa omavastuuta. Lääkärintodistuksen se vaatii, mutta sairauspäivärahaa saat.

Päiväraha on vähän pienempi kuin ansiosidonnainen, mutta jokseenkin saman verran saat, kun sitä maksetaan myös lauantailta siis 6 päivältä viikossa.

Vierailija

Miksi et saa palkkaa sairauslomapäiviltä?

En ole koskaan ilmoittanut työkkäriin sairastumisesta, vaan olen ilmoittanut päivärahahakemuksessa päivät kun olen sairastanut, ja sairausajan palkka on näkynyt myös palkkatodistuksessa.
Jos en saisi palkkaa siltä ajalta, en ilmottaisi sairastumisestani ollenkaan kassaan, vaan hakisin niiltä päiviltä ansiosidonnaista.

Vierailija

Työskentelen säännöllisesti 2 pv / vko. Kassa tietää päivät. Näkevät palkkatiedoista, jos olen ollut sairas ja palkka on jätetty tuolta päivältä maksamatta. Huijaaminen ei onnistune näinollen millään tavoin.

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat