Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison aikuiset lapset

Vierailija
28.11.2015 |

Olen parisuhteessa ihanan miehen kanssa. Olemme olleet yhdessä noin kymmenen vuotta. Miehellä on aiemmasta suhteestaan kaksi lasta, jotka nyt 28 v ja 25 v.

Viikot olemme etäsuhteessa, koska mies töissä toisella paikkakunnalla. Nyt minulla elämässä hyvin raskas tilanne, kun siskoni lapsi sairastui vakavasti, ja perhe tarvitsee paljon tukeani/tukeamme. Tilanne on todella kauhea, ja tarvitsisin tukea.

Yritän sietää mieheni aikuisia tyttäriä, mutta rehellisesti sanoen meillä ei ole paljonkaan yhteistä, ovat äitinsä tyttäriä, ja en ole yrittänyt asiaa muuksi muuttaa. Ovat käyneet meillä jouluina ja isänpäivinä ja joskus kesällä, ei kovin usein kuitenkaan. Nyt tuntuu kuitenkin että en millään kestäisi heitä edes jouluna. Isänpäiväkin jo tuntui hankalalta jännitteineen.

Voinko sanoa miehelleni että en halua hänen lapsiaan tänne käymään jouluna? Yhteisiä lapsia meillä ei ole(eikä tule, en voi saada lapsia).

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estääkö miehesi sinua olemasta siskosi kanssa jouluna vai mistä tässä on kyse? En saa selvää jutusta. 

Ei kun haluaa (mies) jakaa joulun niin että ollaan osa siskon perheen kanssa ja osan hän olisi lastensa kanssa.

Minä haluaisin olla koko joulun siskon perheen kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja että mies mukana, koska tunnelma silloin parempi. Ja koska muutenkin arjet ollaan paljon erossa.

Mikä tässä on niin vaikeeta.

Se tässä on vaikeaa, että olet itsekäs. Tottakai mies viettää joulun lastensa kanssa.

Vierailija
22/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estääkö miehesi sinua olemasta siskosi kanssa jouluna vai mistä tässä on kyse? En saa selvää jutusta. 

Ei kun haluaa (mies) jakaa joulun niin että ollaan osa siskon perheen kanssa ja osan hän olisi lastensa kanssa.

Minä haluaisin olla koko joulun siskon perheen kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja että mies mukana, koska tunnelma silloin parempi. Ja koska muutenkin arjet ollaan paljon erossa.

Vaikeaa on ehkä ymmärtää sinun käsittämätön itsekkyytesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et mene sinne siskon perheen luokse, siis sen oman perheesi luo ja mies lastensa luokse, siis oman perheensä luo? Miksi miehen pitää uhrautua siksi, että sinä haluat mennä siskon luokse tukemaan heitä, miksi mies ei saisi mennä omiensa luo?

Vierailija
24/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu sinne siskollesi ja anna miehen olla oman perheensä kanssa. Sisaresi ei ole miehen perhettä, silti yrität saada miehen hylkäämään oman perheensä. Aika itsekäs narttu olet, toivottavasti menet vaihtoon pian. Arvoton ihminen, joka ei pysty edes lisääntymään.

Vierailija
25/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että lapset käy teillä jouluna, isänpäivänä ja joskus kesällä. Ja nyt haluat evätä isältä ja lapsilta joulun koska SINÄ näet miestä liian harvoin, vaikka näette joka viikko.

Kuka on nyt itsekäs? Olet viemässä mieheltä vähäisen yhteisen ajan lastensa kanssa joita hän muutenkin näkee harvoin. Mies sentään ehdottaa järkiratkaisua.

Vierailija
26/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä alapeukut?

Ihminen kai minäkin olen. Tarvitsisin tukea ja rakkaani läsnäoloa. Teen töitä ja yritän auttaa siskoani ja hänen perhettään. Pienen lapsen vakava sairaus liikuttaa minua.

Syy miksi asian esille ottaminen tuntuu hankalalta on se, että jotenkin mieheni tuntuu kuitenkin tuntevan jotain syyllisyyttä suhteessa tyttäriinsä ja siksi haluaisi näiden käyvän. 

Epäilen hänen myös olevan yhteydessä eksäänsä minun tietämättäni. Eksä luultavasti syyllistää häntä edelleen jopa erosta. Josta on kuitenkin jo yli kymmenen vuotta.

Yksin en halua joulua viettää ja tuskin mieskään. Oma siskoni tarvitsee minua. Oma perhe menee kuitenkin kaiken edelle.

Miehen perheeseen kuuluvat myös hänen lapsensa.

On melko hankalaa jos sinun oma perheesi on erilainen kuin miehen oma perhe...

Kuvittelitko pystyväsi määräämään kaiken omien toiveittesi mukaiseksi, vai miksi otit miehen jolla on muutakin perhettä kuin sinä?

Vierailija
27/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ap pitäisi käyttäytyä aikuisen naisen tavoin. Miehelle lapset ovat tärkeintä maailmassa ja menevät sinunkin edelle. Muuta omaa ajattelutapaasi ja suhtautumistasi miehesi lapsiin. Omaa kokemusta oli lähes 10v  ajan. Miehen lapset olivat minulle kuin omia omieni lisäksi. Upeita lapsia 21-25v. Kysyivät monissa asioissa mielipidettäni, käytiin matkoilla ja pidettiin hauskaa. Liitto päättyi miehen a-ongelmiin, mutta yhteyttä pidän lapsiin edelleen. Parhaimmillaan puolison lapsista saa hienoja ihmissuhteita, pahimmillaan ilmeisesti aloittajan kuvaama tapaus.

Vierailija
28/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vietät joulua siskosi kanssa ja mies viettää joulua tyttäriensä kanssa. Mikä tässä on ongelma? Ehkä sinä....???

Vierailija
29/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmmm, jos sun isäs sanois että haluan olla perheeni kanssa, tarkoittaen että ei sun kanssasi niin olisitko tyytyväinen.

Lapsettomana et tajua vanhemmuutta ja sulle sopii florence nightingale-toiminta siskosi perheessä, jotta sä saisit draamaa ja osanottoa itsellesi.

Sori, puistattaa toi sun touhusi. Joten ei tule tukea minulta.

Minulla on hyvät suhteet isääni, mutta hänen jouluunsa en ole koskaan kuulunut. Hänellä on uusi perhe. 

Olen hoitanut sisartani pienestä pitäen, äitimme oli sairas (juoppo) paskiainen. Pikkusiskoni isä oli kauhea, onneksi hävisi elämästämme.

Näinollen siis me olemme tärkeimmät toisillemme.

Ymmärrätkö mitään, senkin pumpulissa kasvanut kermaperse?

Miksi haluat saman kohtalon miehesi lapsille?

Vierailija
30/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä itsekäs ämmä sä olet. Mieti jos sulla olisi lapsia ja miehesi kieltäisi lapsia tulemasta käymään?

Vierailija
31/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ehdottaa, että puolet joulusta mies olisi sinun ja siskosi perheen kanssa ja puolet lastensa. Mikä tässä on ongelma?

Miksi mies ei saisi olla puolta joulua omien lastensa kanssa, jos perhe kerta on tärkein kuten ap sanoo?

Vierailija
32/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mikä itsekäs ämmä sä olet. Mieti jos sulla olisi lapsia ja miehesi kieltäisi lapsia tulemasta käymään?

No sehän tässä just on se ongelma. Ämmä on maho, ei voi silloin odottaa että ymmärtäisi isä-/äiti-lapsisuhdetta. Toivottavasi sisaresi lapsi joutuu heittopussiksi ja äitipuolensa kieltää tapaamiset. Sitten ehkä ymmärrät.

Vierailija
33/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilla lapsilla on jo omat kumppanit, mutta ei vielä lapsia. Ja onhan niillä se äitinsä ja sen kumppani. On niillä paikkoja missä luututa, miksi niiden tarvii isäänsä jouluna vaivata...

Luulisi nyt ihmisten tajuavan että sairas pieni lapsi menee KAIKEN EDELLE.

ap

Vierailija
34/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin utopista tekstiä ja sanasta sanaan oikeen suuniteltu niin että av mammoja varmasti ärsyttää maksimi levelillä!Provo tän on oltava.Toisaalta jos on totta niin ymmärrän kyllä tuskasi sisaresi sairaasta lapsesta.Voi,voi minulle rakkain äijä maanpäällä on veljenpoikani ja kai siinä voisi omapolla ruveta sekoamaan jos hänelle jotain kävisi.Yritä nyt kuitenkin elellä niin ettet menetä parisuhdettasi sitten sulla on vielä kurjempaa.

Vierailija
35/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niilla lapsilla on jo omat kumppanit, mutta ei vielä lapsia. Ja onhan niillä se äitinsä ja sen kumppani. On niillä paikkoja missä luututa, miksi niiden tarvii isäänsä jouluna vaivata...

ap

Ei mene niille, joille se sairas pentu ei ole sukua.

Vierailija
36/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Itseäsi sinä tässä laitat kaiken edelle. Se sairas lapsi ei siitä paljon kummene, vaikkei sun miehes kävisi siellä jouluna ollenkaan. Sinhän tässä miestä tueksesi itket.

Vierailija
37/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää provo vai ei?

Jos ei, niin ehkä tiedän tän aloittajan, tai ainakin yksityiskohtia tarinassa on todella paljon samankaltaisia kuin yhden tuntemani ihmisen elämässä. 

(ja se ihminen on kyllä todellakin aika outo tyyppi...)

No mut joo. Tottakai isä haluaa viettää edes jotain juhlapäivää omien tyttäriensä kanssa. Ymmärrän kateutesi, oman isättömyytesi, äidittömyytesi ja huolesi siskosta ja sen perheestä, mutta ei se nyt oikeuta vajoamaan idiootin tasolle...

Vierailija
38/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä alapeukut?

Ihminen kai minäkin olen. Tarvitsisin tukea ja rakkaani läsnäoloa. Teen töitä ja yritän auttaa siskoani ja hänen perhettään. Pienen lapsen vakava sairaus liikuttaa minua.

Syy miksi asian esille ottaminen tuntuu hankalalta on se, että jotenkin mieheni tuntuu kuitenkin tuntevan jotain syyllisyyttä suhteessa tyttäriinsä ja siksi haluaisi näiden käyvän. 

Epäilen hänen myös olevan yhteydessä eksäänsä minun tietämättäni. Eksä luultavasti syyllistää häntä edelleen jopa erosta. Josta on kuitenkin jo yli kymmenen vuotta.

Yksin en halua joulua viettää ja tuskin mieskään. Oma siskoni tarvitsee minua. Oma perhe menee kuitenkin kaiken edelle.

ja niin me miehelläsi eli jos hän haluaa olla omien lastensa kanssa eikä häntä kiinosta sinun siskosi lapsi

Vierailija
39/39 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei mene niille, joille se sairas pentu ei ole sukua.

Täysin samaa mieltä. Eikö ap nyt ymmärrä, että miehellä on oma tahto, ja tyttäret tulevat aina olemaan tälle kaikkein tärkeimmät. Ei ap, eikä ap:n sukulaislapsi, jonka kohtalo varmasti miestä kuitenkin surettaa.

Ap on aikuinen ihminen, jonka on nyt vaan valitettavasti pärjättävä se puolikas joulua ilman miestä, jonka tämä haluaa viettää lastensa kanssa.

Pakko kuitenkin sanoa, että kommentit ap:n hedelmättömyydestä ovat tosi asiattomia. Se, että on lapseton, ei automaattisesti tarkoita, ettei ymmärtäisi, miten tärkeitä lapset vanhemmilleen ovat. Minulla ei lapsia ole eikä myöskään tule, ja olen silti ehdottomasti sitä mieltä, että ap on väärässä. Ei näillä asioilla täydy olla yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän