Avustaako sosiaalitoimi hammaslääkärilaskuissa?

Vierailija

Olen työtön ja suoraansanottuna täysin rahaton. Minulla ei ole ollut varaa mennä hammaslääkäriin, vaikka tarvetta olisi ollut jo aikoja sitten. Nyt tilanne on kuitenkin niin paha, että lääkäriin on päästävä, mutta en tiedä miten selviän laskuista. Hammaslääkäri kun tunnetusi ei ole mitään halpaa lystiä.

Onko siis mahdollista hakea avustusta sossusta vai nykäisenkö pari hammasta suosiolla itse pois?

Kommentit (5)

Vierailija

Jos saat muutenkin toimeentulotukea, niin sossu maksaa kunnallisen hammaslääkärin laskut. Jos et ole muuten oikeutettu toimeentulotukeen, niin sitten tilanne riippuu tuloistasi ja muista menoistasi.

Vierailija

Riippuu tuloistasi ja menoistasi, mitään estettä avustuksen saamiselle sinänsä ei ole, jos sinut vain katsotaan riittävän huonotuloiseksi. 

Vierailija

Selvitä oikeutesi toimeentulotukeen. Vaikka jäisitkin niin sanotusti plussan puolelle jonkun verran eli et saisi toimeentulotukea, niin sitten kun ne hammaslääkärilaskut erääntyvät niin ne voivat sysätä sinut miinukselle riippuen kuinka isoja laskut ovat. Laskut huomioidaan menon erääntymiskuukaudelle. Kannattaa kysyä lisätietoja sossusta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat