Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilasi raha-asiat, miten pärjätä joulukuu?

Vierailija
28.11.2015 |

Mies tuhlannut rahansa selkäni takana ties mihin ja ilmoitti, että rahat on loppu voivoi.
Joulukuu eletään minun rahoilla, laskujen jälkeen jää 170 euroa!! Mies nähköön nälkää minun puolestani ja viettäköön joulunsa vaikka varastossa, mutta miten näin tiukalla budjetilla pärjää? Taloudessa minun lisäkseni lapsi ja kissa. Kaikki vinkit olisi nyt kullanarvoisia!
Joululahjat olen luojan kiitos jo ostanut lapselle, eipähän mene ihan perseelle koko joulu.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että myös kissa pitää ruokkia ja hoitaa! Lainaa vanhemmilta, ystäviltä yms. jos on aivan pakko.

Vierailija
42/58 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öö...kuulostaa vähän siltä ettei perheeseen joka hoitaa raha-asiansa noin kurjasti, edes myönnetä muuta pankista kuin korkeintaan teini-visaelectron eikä mitään oikeita luottokortteja.

Mikä on teini-visaelectron?

Se yksinkertaisin pankkikortti joka vaatii sen että tilillä on katteet, ja joka annetaan nimen omaan luottotietonsa menettäneelle aikuiselle, tai sellaiselle jolla ei ole vakituista tuloa kuten nuorelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Jenkeissä ei käy VisaElectroni juuri missään, siksi pitää olla se oikea luottokortti (Amex, Visa, Mastercard, Diners) jos ei halua kantaa isoa kasaa käteistä mukana.

Vierailija
44/58 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mihin se äijä pisti perheen rahat? Peleihin, horoihin, tuunausautoon, kapakkareissuun?

Vierailija
45/58 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä käy electron aivan joka paikassa. Kertaakaan en ole muuta siellä tarvinnut, käteiset ja luottokortit mukana aivan turhaan.

Vierailija
46/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä käy electron aivan joka paikassa. Kertaakaan en ole muuta siellä tarvinnut, käteiset ja luottokortit mukana aivan turhaan.

New Yorkin muutamassa tavaratalossa kävi, mutta useissa Miamin ja Los Angelesin tavarataloissa ja liikkeissä eivät huolineet. Miamissakin lähinnä nauroivat viime vuonna sille "OMG what is this, hahaha?" Onneksi minulla oli luottokortti mukana, ajattelin nyt vaan yrittää tuota electronia ensin kun se sattui käteen.

Vierailija
47/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic mutta kommentoin silti: Minun Ruotsin serkku ihmetteli että miksi suomalaisilla on kauhean paljon noita Electron-kortteja. Koska siellä oikean luotto-maksuaikakortin (credit/debit) saa automaattisesti kun täyttää 18. Ei tarvitse olla vakituista työtä, voi olla opiskelijakin.

Electronin siellä saa 13-17-vuotiaat. Ei sitä edes ehdoteta aikuisille, pankissa voisivat ihmetellä jos joku aikuinen välttämättä haluaisi sellaisen :) 

Vierailija
48/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on toki vähän off topic, mutta esim. meidän perheessä käytetään nimenomaan Visa Electronia. Johtuen siitä, että meillä on yhteinen tili, ja halu tietää tarkalleen, minkä verran rahaa on tilillä vaikka kumpikin voi sitä tiliä ja varoja käyttää haluamallaan tavalla. On kätevä.

Vierailija
49/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vois kyllä selittää mihin ne rahat meni? jos on tuhlattu elämiseen olevat rahat?

suunnittelet ruokamenot tarkkaan ja ostat ruoat käteisellä niin et voi käyttää enempää kuin sinulla on ja joudut laskemaan ruoan hinnat.

Vierailija
50/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne nykyään ole yhdistelmäkortteja? Kun haet pankkikortin, saat samalla luottokortin. Ehkä jossain av-maailmassa on vielä automaattikortti, pankkikortti, luottokortti ja Electron. :D

Vierailija
51/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öö...kuulostaa vähän siltä ettei perheeseen joka hoitaa raha-asiansa noin kurjasti, edes myönnetä muuta pankista kuin korkeintaan teini-visaelectron eikä mitään oikeita luottokortteja.

Mikä on teini-visaelectron?

Se yksinkertaisin pankkikortti joka vaatii sen että tilillä on katteet, ja joka annetaan nimen omaan luottotietonsa menettäneelle aikuiselle, tai sellaiselle jolla ei ole vakituista tuloa kuten nuorelle.

Niin, kuvailit juuri visa electronin. Tässä kysyttiinkin mikä on TEINIversio siitä?

Vierailija
52/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne nykyään ole yhdistelmäkortteja? Kun haet pankkikortin, saat samalla luottokortin. Ehkä jossain av-maailmassa on vielä automaattikortti, pankkikortti, luottokortti ja Electron. :D

Debit-kortti (eli pankkikortti) mulla on ainakin. Miksi ihmeessä maksella jotain kuukausimaksuja luotto-ominaisuudesta, kun sellaista ei ikinä tarvitse kunnollisen taloussuunnittelun ansiosta?

Vierailija
53/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Debit-kortti (eli pankkikortti) mulla on ainakin. Miksi ihmeessä maksella jotain kuukausimaksuja luotto-ominaisuudesta, kun sellaista ei ikinä tarvitse kunnollisen taloussuunnittelun ansiosta?

Voi jösses... :D Et vissiin koskaan ole matkustellu? Koitappa esim. varata lentoja ilman luottokorttia. Myös maksaminen/rahan nostaminen automaateista on todella riskialtista tietyissä maissa. Jos luottokortti kopioidaan/varastetaan niin luottokunnan vakuutus korvaa tappiot.

Pähkinänkuoressa: luottokortti on ensisijaisesti maksamisen turvaväline eikä mikään "velaksi elävän" ihmisen leikkikalu.

Vierailija
54/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses... :D Et vissiin koskaan ole matkustellu? Koitappa esim. varata lentoja ilman luottokorttia. Myös maksaminen/rahan nostaminen automaateista on todella riskialtista tietyissä maissa. Jos luottokortti kopioidaan/varastetaan niin luottokunnan vakuutus korvaa tappiot.

Pähkinänkuoressa: luottokortti on ensisijaisesti maksamisen turvaväline eikä mikään "velaksi elävän" ihmisen leikkikalu.

Täh :D itse matkustelen suht paljon ja hyvin olen ilman luottokorttia pärjännyt. Kumma että ihmiset toistelee aina tuota matkajuttua, itselläni ei ole ollut mitään ongelmia. Joskus harvoin jossain saattaa tosin lukea että "maksu vain luottokortilla", mutta sen kun vaan syötät pankkikortin tiedot ja läpi menee. Ei kannata uskoa kaikkea mitä netistä lukee :)

Vierailija
55/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh :D itse matkustelen suht paljon ja hyvin olen ilman luottokorttia pärjännyt. Kumma että ihmiset toistelee aina tuota matkajuttua, itselläni ei ole ollut mitään ongelmia. Joskus harvoin jossain saattaa tosin lukea että "maksu vain luottokortilla", mutta sen kun vaan syötät pankkikortin tiedot ja läpi menee. Ei kannata uskoa kaikkea mitä netistä lukee :)

Tätä mäkin tulin tänne ihmettelemään, oon varannut kymmeniä lentoja ja vain electron käytössä.

Vierailija
56/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitustako me se tiedetään millä elätte. Kysy siltä burgeri ukoltasi joka ne tuhlasikin? Tai jos ei vaa rahat riitä nii : -Myy joutilaat tavarasi torissa

- Myy kissasi

- Myy ittees

-Mee kerää pulloja

Onhan noita tapoja vaikka minkälaisia ku alkaa miettii, eikä oota jotain jeesus kristuksen pelastusta vauva palstalta

Vierailija
57/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna porukka on käynyt siellä jenkeissä? Kukaan ei katsele tai kysele korttia, vaan se laitetaan kortinlukijaan ja näppäillään pin, ihan pienimmissä kinkkitafloissakin. Tililtä ei voi viedä ylimääräistä tai höylätä, kun pidät rahat toisella tilillä ja siirrät pieniä summia kerrallaan. Näin et myöskään ylitä varojasi, se taitaa kuitenkin olla lyottokortin käytön perinmäinen syy. Kun ostat lennot, ostat ne suuren yhtiön kautta/suurelta yhtiöltä=et voi menettää mitään. Monet hotellit maksetaan vasta lähtiessä, osan voi maksaa jo varausvaiheessa. Ei tulisi mieleenkään ostella asioita velaksi ja maksaa tuhlaamisesta joka kuu jollekin yhtiölle korkoa.

Vierailija
58/58 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan sossun on turvattava toimeentulo, vaikka tulot olisivat mitkä, jos tili on tyhjä, eikä toimeentulolle ole muita edellytyksiä. Sillä ne sossupummitkin sieltä hakee lisää rahaa, kun nostavat tilin myönnetyistä tuista ensin tyhjäksi. Laki on sama kaikille.

Höpö höpö.

Mihin lakiin vetoat?  Suomessa toimeentulotukeen on määritetty ihmiselle asumiskulujen jälkeen käteen jääväksi n.485 euroa/kk.

Jos itse tai joku muu taloudessa on tuhlannut rahanne niin se on aivan oma tappio. Ja kannattaa muistaa jos ottaa pikavippiä niin se katsotaan tuloksi mutta sen maksamista ei katsota menoksi.

"Laki toimeentulotuesta

Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään: 

1 luku

Yleiset säännökset

---

2 §

Oikeus toimeentulotukeen

Jokaisella on oikeus saada toimeentulotukea, jos hän on tuen tarpeessa---"

Mutta jos on itse tai toinen ihminen taloudessa sössinyt asiat. EI apua tule.

Kyllä tulee. Jos ihminen on puilla paljailla, voi hän vedota tuohon kohtaan, vaikka rahat olisivat palaneet mihin. Siinä mielessä olet oikeassa, että sossua ei todella kiinnosta, mihin ne rahat ovat hävinneet.

No, kuntien välillä voi toki olla eroja, mutta omassa kotikunnassa valitus kielteisestä päätöksestä menee läpi, kun osoittaa todeksi, että tuloja ei ole eikä rahaa tai rahaksi vaihdettavaa omaisuutta sen koommin. Jos laissa näin on säädetty, niin silloin, kaikissa tapauksissa, toimeentulo on yksinkertaisesti turvattava. Tämä ainakin lainoppineen näkemys, ei välttämättä sossutantan.

Missä sä asut?? Helsingissä ei ainakaan mene noin läpi. Ei edes valittamalla. Olen joskus ollut oikeasti vaikeuksissa ja sossusta ei tullut apua. 3kk tiliotteet käytiin läpi ja tiettyjä laskuja ja menoja ei otettu huomioon. En ole sen koommin käynyt, muutenkin helvetin nöyryyttävää koko touhu. Jotkut vatipäät vielä luulee että ihmiset mielellään ovat sossun asiakkaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän