Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilasi raha-asiat, miten pärjätä joulukuu?

Vierailija
28.11.2015 |

Mies tuhlannut rahansa selkäni takana ties mihin ja ilmoitti, että rahat on loppu voivoi.
Joulukuu eletään minun rahoilla, laskujen jälkeen jää 170 euroa!! Mies nähköön nälkää minun puolestani ja viettäköön joulunsa vaikka varastossa, mutta miten näin tiukalla budjetilla pärjää? Taloudessa minun lisäkseni lapsi ja kissa. Kaikki vinkit olisi nyt kullanarvoisia!
Joululahjat olen luojan kiitos jo ostanut lapselle, eipähän mene ihan perseelle koko joulu.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun vaan, ei tossa oikein muuta vaihtoehtoa ole. Vai minkä verran saatte veronpalautuksia? Ja sanot miehellesi, että sinun rahasi käytetään sitten sinun ja lapsen menoihin. Ja kunnon selvitys, mihin rahat ovat menneet.

Vierailija
2/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossuun vaan, ei tossa oikein muuta vaihtoehtoa ole. Vai minkä verran saatte veronpalautuksia? Ja sanot miehellesi, että sinun rahasi käytetään sitten sinun ja lapsen menoihin. Ja kunnon selvitys, mihin rahat ovat menneet.

Mahtaneeko sossusta saada mitään jos tulot kuitenkin ylittävät tt-tuen rajan? Ei heitä kiinnosta, mihin se raha on mennyt.

Diakonilaitos saattanee kyllä auttaa kun selittää tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se kyllä nyt ihan noin ole että jos perheen toinen puolisko tuhlaa rahansa niin sossu myöntäisi automaattisesti jotain tukea! Kyllähän oma vastuu taloudesta pitäisi olla. Muutenhan tässä kaikki ottaisivat ja tuhlaisivat rahansa ties minne ja olisivat käsi ojossa sossun luukulla.... Voi pyhä jysäys mikä neuvo.

Tai no, jos sieltä sossusta sais luottoa?

Vierailija
4/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lainaat vanhemmiltasi, sisaruksiltasi tai ystäviltäsi

2. Vingutat Visaa

3.  Otat pankista joustoluoton

Vierailija
5/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luottokorttia ole? Ja eikö mies saa ollenkaan joulukuussa liksaa vai miten on etukäteen jo joulukuun budjetin sössinyt?

Vierailija
6/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä mihin tuhlasi? Tuo on mun mielestä juuri ennen joulua, jolloin usealla on paljon menoja, niin kamalasti tehty, että en haluaisi nähdä miestä ollenkaan. Voitko mennä sukulaisille joulun viettoon? Ilman miestä siis. Saatteko ollenkaan veronpalautuksia ? Onko luottokorttia tai S - tilillä rahaa?

Vierailija
7/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa mies pihalle niin helpottaa.

Vierailija
8/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU MITÄ VÄLIÄ! IHAN HYVIN NOILLA RAHOILLA PÄRJÄÄ! MIKSI PITÄÄ VALITTAA AINA KAIKESTA!

T. Psykiatri

Vierailija
9/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla rahalla pieni lapsi (ei teini) ja aikuinen syö kuukauden kun tarkkaan katsoo. Mutta ei enää se kolmas aikuinen eikä varmaan mitään joulukinkkua... Miten ihmeessä tämä on mahdollista, oliko edes ensimmäinen kerta kun näin kävi?

Vierailija
10/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIES ON VARMASTI TIENNYT MITÄ TEKI!

Vierailija
11/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö...kuulostaa vähän siltä ettei perheeseen joka hoitaa raha-asiansa noin kurjasti, edes myönnetä muuta pankista kuin korkeintaan teini-visaelectron eikä mitään oikeita luottokortteja.

Vierailija
13/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin miten pärjätä?

Vierailija
14/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä tulee juuri ennen joulua.

Vierailija
15/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Lainaat vanhemmiltasi, sisaruksiltasi tai ystäviltäsi

2. Vingutat Visaa

3.  Otat pankista joustoluoton

Pikemminkin se mies saisi kerjätä rahaa tutuiltaan tai ottaa lainan, ei sun ole velvollista tehdä mitään.

Vierailija
16/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies vastuuseen, miksi sinun pitäisi hoitaa asia? Jos noin onneton ukko, niin miettisin jatkoa. Lainatkoon hän vaikka mistä joulurahat ja *maksakoon ne ihan ITE.

Vierailija
17/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sossun on turvattava toimeentulo, vaikka tulot olisivat mitkä, jos tili on tyhjä, eikä toimeentulolle ole muita edellytyksiä. Sillä ne sossupummitkin sieltä hakee lisää rahaa, kun nostavat tilin myönnetyistä tuista ensin tyhjäksi. Laki on sama kaikille.

Vierailija
18/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan sossun on turvattava toimeentulo, vaikka tulot olisivat mitkä, jos tili on tyhjä, eikä toimeentulolle ole muita edellytyksiä. Sillä ne sossupummitkin sieltä hakee lisää rahaa, kun nostavat tilin myönnetyistä tuista ensin tyhjäksi. Laki on sama kaikille.

Höpö höpö.

Mihin lakiin vetoat?  Suomessa toimeentulotukeen on määritetty ihmiselle asumiskulujen jälkeen käteen jääväksi n.485 euroa/kk.

Jos itse tai joku muu taloudessa on tuhlannut rahanne niin se on aivan oma tappio. Ja kannattaa muistaa jos ottaa pikavippiä niin se katsotaan tuloksi mutta sen maksamista ei katsota menoksi.

Vierailija
19/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuhlannut rahansa selkäni takana ties mihin ja ilmoitti, että rahat on loppu voivoi.

Joulukuu eletään minun rahoilla, laskujen jälkeen jää 170 euroa!! Mies nähköön nälkää minun puolestani ja viettäköön joulunsa vaikka varastossa, mutta miten näin tiukalla budjetilla pärjää? Taloudessa minun lisäkseni lapsi ja kissa. Kaikki vinkit olisi nyt kullanarvoisia!

Joululahjat olen luojan kiitos jo ostanut lapselle, eipähän mene ihan perseelle koko joulu.

Miksi olet saamaton köyhä? Tottakai mies saa rahoillansa tehdä mitä tahtoo, jos ei yhteistä sopimusta taloudenhoidosta ole. Varmaan elättää teidät muutenkin ja toivottavasti joulun jälkeen pistää tuollaiset valittajat pihalle ja vaihtaa parempaan. Luultavasti toiselle naiselle osti jotain todella mukavaa jouluksi. Ajattelepas sitä kun vedät jouluaattona makarooni velliä ja mietit missä miehesi on.

Vierailija
20/58 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Mihin lakiin vetoat?  Suomessa toimeentulotukeen on määritetty ihmiselle asumiskulujen jälkeen käteen jääväksi n.485 euroa/kk.

Jos itse tai joku muu taloudessa on tuhlannut rahanne niin se on aivan oma tappio. Ja kannattaa muistaa jos ottaa pikavippiä niin se katsotaan tuloksi mutta sen maksamista ei katsota menoksi.

"Laki toimeentulotuesta

Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään: 

1 luku

Yleiset säännökset

---

2 §

Oikeus toimeentulotukeen

Jokaisella on oikeus saada toimeentulotukea, jos hän on tuen tarpeessa---"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi