Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pilasi raha-asiat, miten pärjätä joulukuu?

Vierailija

Mies tuhlannut rahansa selkäni takana ties mihin ja ilmoitti, että rahat on loppu voivoi.
Joulukuu eletään minun rahoilla, laskujen jälkeen jää 170 euroa!! Mies nähköön nälkää minun puolestani ja viettäköön joulunsa vaikka varastossa, mutta miten näin tiukalla budjetilla pärjää? Taloudessa minun lisäkseni lapsi ja kissa. Kaikki vinkit olisi nyt kullanarvoisia!
Joululahjat olen luojan kiitos jo ostanut lapselle, eipähän mene ihan perseelle koko joulu.

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Sossuun vaan, ei tossa oikein muuta vaihtoehtoa ole. Vai minkä verran saatte veronpalautuksia? Ja sanot miehellesi, että sinun rahasi käytetään sitten sinun ja lapsen menoihin. Ja kunnon selvitys, mihin rahat ovat menneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sossuun vaan, ei tossa oikein muuta vaihtoehtoa ole. Vai minkä verran saatte veronpalautuksia? Ja sanot miehellesi, että sinun rahasi käytetään sitten sinun ja lapsen menoihin. Ja kunnon selvitys, mihin rahat ovat menneet.

Mahtaneeko sossusta saada mitään jos tulot kuitenkin ylittävät tt-tuen rajan? Ei heitä kiinnosta, mihin se raha on mennyt.

Diakonilaitos saattanee kyllä auttaa kun selittää tilanteen.

Vierailija

No eihän se kyllä nyt ihan noin ole että jos perheen toinen puolisko tuhlaa rahansa niin sossu myöntäisi automaattisesti jotain tukea! Kyllähän oma vastuu taloudesta pitäisi olla. Muutenhan tässä kaikki ottaisivat ja tuhlaisivat rahansa ties minne ja olisivat käsi ojossa sossun luukulla.... Voi pyhä jysäys mikä neuvo.

Tai no, jos sieltä sossusta sais luottoa?

Vierailija

Ei luottokorttia ole? Ja eikö mies saa ollenkaan joulukuussa liksaa vai miten on etukäteen jo joulukuun budjetin sössinyt?

Vierailija

Saako kysyä mihin tuhlasi? Tuo on mun mielestä juuri ennen joulua, jolloin usealla on paljon menoja, niin kamalasti tehty, että en haluaisi nähdä miestä ollenkaan. Voitko mennä sukulaisille joulun viettoon? Ilman miestä siis. Saatteko ollenkaan veronpalautuksia ? Onko luottokorttia tai S - tilillä rahaa?

Vierailija

VITTU MITÄ VÄLIÄ! IHAN HYVIN NOILLA RAHOILLA PÄRJÄÄ! MIKSI PITÄÄ VALITTAA AINA KAIKESTA!

T. Psykiatri

Vierailija

Kyllähän tuolla rahalla pieni lapsi (ei teini) ja aikuinen syö kuukauden kun tarkkaan katsoo. Mutta ei enää se kolmas aikuinen eikä varmaan mitään joulukinkkua... Miten ihmeessä tämä on mahdollista, oliko edes ensimmäinen kerta kun näin kävi?

Vierailija

öö...kuulostaa vähän siltä ettei perheeseen joka hoitaa raha-asiansa noin kurjasti, edes myönnetä muuta pankista kuin korkeintaan teini-visaelectron eikä mitään oikeita luottokortteja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1. Lainaat vanhemmiltasi, sisaruksiltasi tai ystäviltäsi
2. Vingutat Visaa
3.  Otat pankista joustoluoton

Pikemminkin se mies saisi kerjätä rahaa tutuiltaan tai ottaa lainan, ei sun ole velvollista tehdä mitään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat