Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kokenut petetyksi tulemisen

Vierailija

Itse painiskelen tällaisen asian kanssa ja haluaisin vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Myös, jos olet joutunut tämän kokemaan joskus, haluaisin tietää miten siitä on selviydytty vai pystyykö ylipäätään selviytymään.

Kommentit (10)

Vierailija

Miehellä oli suhde työkaveriinsa noin vuoden ajan selkäni takana, enkä aavistanut mitään. Ero tuli ja pikkuhiljaa pääsin asian yli, enkä katkeroitunut. Uudessa suhteessa luottaminen on vaikeaa, mutta ei mahdotonta.

Vierailija

Olen kyllä. Kyseessä oli yksittäinen syrjähyppy. Pääsimme asian yli alkujärkytyksen jälkeen aika nopeasti ja jatkoimme suhdetta. Myöhemmin kyllä erosimme, mutta muista syistä. Nyt olen jo 10 v ollut toisessa parisuhteessa eikä pettämistä ole ollut. Minä kouliinnuin aiemmasta kokemuksesta, en suhtaudu asiaan niin ehdottomasti. Yksittäinen syrjähyppy ei vielä suhdettamme kaataisi, mutta pitkään jatkunut suhde selän takana olisi eri asia. Miten miehesi petti sinua?

Vierailija

Meillä tapaus vielä tuore ja heti alkuun päätimme vielä yrittää yhdessä. Muutamien päivien päästä mies rupesi epäröimään mitä haluaa, ei vielä kuitenkaan erosta halunnut puhua. Odottaa aikaa psykologille, jotta pääsis selvittelemään ajatuksiaan. Itse olen jo käynyt juttelemassa ja lisää aikoja varattuna. Aluksi mulla oli varma olo, että haluan yrittää vielä. Tänään on tullut hyvin kirkkaana ajatus siitä olisko ero helpompi. Mutta, niin hassulta kuin se kuulostaakin, mulla on vielä vahvoja tunteita. Lisäksi eroa on hankaloittamassa todella pahat velat ja tietenkin lapset...

Vierailija

Meillä ei kyseessä ollut yksi kerta, vaan tämä oli jatkunut n. 4kk. Se tässä juuri niin satuttaakin, että toinen on voinut vaan jatkaa vaikka sanookin että syyllisyys on ollut ihan hirveää eikä ole halunnut satuttaa.

Vierailija

Vaimoni tapaili toista miestä lähes 30 vuoden ajan jonka jälkeen otti eron ja sanoi, ettei ole minua koskaan rakastanut vaikka lähes päivittäin oli niin sanonut. Oli kuulemma sanonut minun mielikseni eikä se siinä tapauksessa ole valehtelemista . Kukaan tuskin voi edes kuvitella miltä tuntuu vielä vuosien jälkeen.

Vierailija

Kävimme terapiassa pitkään pettämisen tultua ilmi ja olemme edelleen yhdessä. Miehellä oli useamman kuukauden suhde työkaveriinsa. Yhdessä olen mieheni kanssa lasten takia, rakkaus miestä kohtaan loppui saman tien. Lisäksi sairastuin ahdistukseen ja masennukseen, vuodet ovat siis olleet rankkoja. En kuitenkaan lähtenyt, koska en tämän jälkeen aio enää ikinä olla parisuhteessa. Joten yhtä hyvin voin kasvattaa ensin lapset ja sitten lähteä. Käytännön asioiden kannalta on helpompi näin.

Vierailija

Olen. Mies rakastui toiseen kun olin nuorimman lapsemme syntymän jälkeen äitiyslomalla. Suhde tuli ilmi minulle ja mies selitti että oli jotenkin sekaisin päästään ja pyysi anteeksi. Annoin anteeksi. Vuoden päästä sain selville että suhde olikin jatkunut koko ajan ja miehellä oli käynnissä mittavat järjestelyt jotta kaksoiselämä ei tulisi ilmi. Selitys oli että rakasti toista. Laitoin heti avioeron vireille ja aloin järjestää omaa elämääni. Mies katui ja menimme terapiaan yhdessä ja erikseen. Hän katkaisi julkisesti ja lopullisesti välinsä toiseen naiseen ja sitoutui kaikin tavoin korjaamaan meidän liittomme ja tekee nyt monen vuoden jälkeenkin paljon töitä jotta voimme olla avoimia ja luottavaisia. Selvisimme vielä tästäkin.

Vierailija

Pettämisestä on todella vaikea päästä yli.Jos olit ajatellut että tuohon ihmiseen voi luottaa ja sitten saat tietää että ei voikaan niin se ihminen muuttuu sun silmissä toisenlaiseksi.Ymmärrät että oot ollut ihastunut mielikuvaan siitä ihmisestä, että sitä ihmistä johon olet ollut ihastunut ei ole olemassakaan.Moraali ja huono omatunto pettämisestä on ihan fiksun ihmisen piirteitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat