Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko lihapulliin laittaa korppujauhoja?

Vierailija
27.11.2015 |

Vai ei?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tai sit vaikka leipä murustellaan, no, sehän on sama asia.

Vierailija
2/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepteissä on variaatioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Me ei eletä mitään pula-aikaa enää.

Vierailija
4/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo pakko. Saat ihan itse päättää, mitä niihin laitat. Itse teen enimmäkseen ilman gluteenia.

Vierailija
5/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Laadukasta lihaa ei kannata pilata korppujauhoilla tai muilla mössöillä.

Vierailija
6/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen lihapullat uunissa vain lihasta, sipulista ja pienestä määrästä silputtua paprikaa ja chiliä. Niihin ei tarvitse edes kananmunaa tai muita ylimääräisiä täytteitä.

Vierailija
7/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta korppujauhot tuovat niihin hyvän säväyksen; en käytä niitä minään pula-ajan täyteaineena, vaan pelkästään maun vuoksi.

Olen tosin keliaakikko, joten teen itse korppujauhoni kuivatusta leivästä.

Vierailija
8/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Vierailija
9/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pula-aikana ja pitkään vielä sen jälkeenkin jauhelihaa jatkettiin korppujauhoilla, leivällä, keitetyllä perunalla tai kaurahiutaleilla, jotka kaikki olivat halvempia aineksia kuin liha. Jatkeaineiden määrä on nykyään aika vähäistä, usein pari, kolme ruokalusikallista juuri korppujauhoja, mutta nekin voi hyvin jättää pois. Pelkästä naudan jauhelihasta tulee aika kuivia pullia, sika-nauta on rasvaisempaa ja pullista tulee mehukkaampia.

Vierailija
10/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Mulla on hyvä perus lihapullien ohje, johon ei paljoa tarvi aineita jos haluat? :)

Vierailija
11/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan 600g jauhelihaa, purkki kermaviiliä ja pussi valmissipulikeittojauhetta, sekä suolaa ja pippuria

Vierailija
12/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu reseptistä ja mieltymyksistä. Jos on kunnolla maustettu taikina, ei sitä korppujauhoa mitenkään maista, vaikuttaa lähinnä koostumukseen.

Yksi vanha resepti sisältää kermaa ja murusteltua vaaleaa leipää (leivän pitää turvota kermassa), sekaan mausteita ja muna, lopuksi liha.

Samalla periaatteella: lihalientä ja korppujauhoja sekä muna.

Sitten on näitä kermaviili+ muna+ sipulikeittoainekset + korppujauhoja versioita.

Olen kuullut myös keitettyä muussattua perunaa käytettävän sidosaineena jne.

Vierailija
13/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan 600g jauhelihaa, purkki kermaviiliä ja pussi valmissipulikeittojauhetta, sekä suolaa ja pippuria

Et ole hyvän ruuan ystävä?

Vierailija
14/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita ikinä korppujauhoja. Laitan lihaa, mausteita, juustoraastetta. Juustoraasteesta saa mehevyyttä kuivaankin lihaan. Lihana käytän yleensä hirvi-possu -sekoitusta.

Vierailija
15/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raastan keitetyn perunan korppujauhojen sijasta.

Vierailija
16/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tuo sipulikeittojauhekokki tuputtamassa ohjettaan.:-(

Vierailija
17/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei oikeastaan syödä lihapullia koskaan, koska se pyörittely on niin rasittavaa. Tällä ohjeella teen jauhelijapihvit hampurilaisten väliin. Mielestäni helppo ohje ja hampparit on muutenkin täynnä täytettä, niin nuo välttää kyllä mulle. Kerroin vaan tuon reseptin sillä siitä saa myös lihapullia, eikä sisällä korppujauhoja.

Mites teillä tehdään lihapullat?

Vierailija
18/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, mutta mureketaikinassa käytän. Lihapullataikinasta tulee tiiviimpä massaa korppujauhoilla (korppujauhot turpoo nesteessä). Makuasia, jos tykkää.

Vierailija
19/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sanoisin sulle. T. Sivusta seurannut.

Vierailija
20/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullia voi tehdä niin monella tapaan. Itse teen seuraavaksi lihapullia broilerin jauhelihasta.

Korppujauho on täysin valinnainen. Käytän ja en käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi