mistä voisi johtua teinipojan jatkuva paleleminen?

Vierailija

Tätä jatkunut nyt yli kuukauden. On ollut tässä välillä kipeänä, nyt terve taas, mutta edelleen varsinkin kädet jääkylmät. Palelua siis myös sisällä, huoneessaan mielestäni kuuma, mutta pojalla kädet aivan jäässä. Normi sisävaatteet päällä sekä huppari, mutta silti kylmissään.

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tätä jatkunut nyt yli kuukauden. On ollut tässä välillä kipeänä, nyt terve taas, mutta edelleen varsinkin kädet jääkylmät. Palelua siis myös sisällä, huoneessaan mielestäni kuuma, mutta pojalla kädet aivan jäässä. Normi sisävaatteet päällä sekä huppari, mutta silti kylmissään.

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Googlaa, tuntuuko muut oireet tutuilta? Soitto terkkarille ja pyyntö verikokeeseen, tulokset jo samana päivänä.

Vierailija

Syökö se tarpeeksi ja monipuolisesti. Ettei vaan olisi laihduttajan palelua vaikka ei laihdutakkaan. Toinen mikä voisi olla niin kilpirauhanen vajaalla, saako jodia?

Vierailija

Poika täyttää ihan kohta 17v. Pituuttaa ei enää pahemmin ole tullut pariin vuoteen. Tällä hetkellä noin 175cm ja painoa suunnilleen 70kg. Painoa tullut tosiaan vuoden aikana lisää 10kg. Ostelee kyllä lähes päivittäin karkkia ym herkkuja vaikka olen kieltänyt.
Pienempänä on aina ollut todella hoikka, mutta nyt alkaa vatsaa kertymään ihan selkeästi:(. Itse ei tunnu asiaa huomaavan, enkä voi hänelle asiasta suoraan sanoa päin näköä. Sählyä kuitenkin harrastaa neljä kertaa viikossa, joten liikuttua tulee kuitenkin.
Googlasin tuota kilpirauhasen vajaatoimintaa ja voisi sopia oireet poikaan. Hänellä myös melkoisen matala ääni, mutta se on ollut samanlainen äänenmurroksesta saakka. Äskenkin karjui huoneestaan, että missä ikkuna auki kun on niin kylmä. Ikkunat kiinni ja itse olen pelkässä paitulissa ja hyvä kun ei ole hiki.

Vierailija

Palelu on käytännössä raudanpuutteen tai kilpirauhasen vajaatoiminnan oire. Eli labrakokeisiin, mars. Ja kilpirauhasesta pitää mittauttaa 2 arvoa, TSH ja T4V. Pelkkä TSH ei kerro missä mennään. Toivottavasti kukaan lääkäri ei enää ajattelekaan niin. Ainakaan diagnoosinetaintävaiheessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat