Flunssa ja alilämpö, mitä tehdä?

Vierailija

Mulla on ollut maanantaista saakka yskää, nuhaa ja kurkkukipua. Sen lisäksi keskiviikosta saakka mulla on ollut alilämpöä, alilämpöä on ollut 34,4-35,4 välissä. Olo on kun olis kuumetta, mutta mittari kuitenkin näyttää alilämpöä. Välillä alilämpö on siis poissa, mutta erityisesti sitä on iltaisin töiden jälkeen ja välillä vielä aamullakin.

Lääkärissä en ole vielä käynyt, mietin lähinnä, että miten tuon alilämmön saisi pois, kun kuumeeseen auttaa särkylääke, mutta siitä ei tähän ole apua.

Kommentit (4)

Vierailija

Lepäämällä ja parantumalla. Pue päällesi tarpeeksi lämpimästi. Olisko kannattanu jo olla tällä viikolla pari päivää sairaslomalla hölmö?

Vierailija

Nuo lukemat ovat täysin normaaleja. Ei siis mitään sellaista sairautta tai oiretta, minkä vuoksi pitäisi lääkäriin mennä. Lopeta se kuumeen mittaaminen.

Kandi

Ensin sun pitää tiedostaa, että lääketiede ei varsinaisesti tunne termiä alilämpö sairauksien kohdalla. Lääketiede tunnistaa hypotermian, josta voidaan kyllä käyttää termiä alilämpö. Hypotermian raja on 34-astetta. Hypotermia voi johtua kylmettymisestä (kylmä vesi tai hanki kosketuksissa ruumiiseen, juuttuminen pakastehuoneeseen tai leikkaustilanteessa esiintyvä hypotermia), mutta ei mistään taudista.

Mua korpeaa jostain syystä niin paljon nää jatkuvat postaukset eri paikoissa "kamala olo, mutta kun mittasin kuumeen oli alilämpöä". NO EIKÄ OLE! 

Alilämmön aiheuttaa aina mekaaninen toiminta, poikkeuksena tosin nestevajaus tai hypotyreoosi, jotka voivat aiheuttaa hypotermiaa. Ne onkin sitten ainoat. Ja ne on sitten tosi pahat, jos hypotermiaan joutuu.

Mittarisi ei siis näytä alilämpöä vaan normaalia lämpötilaa. Eli oli olotila mikä tahansa olet lämmön puolesta ok. 

Vierailija

Jaa no mullle on kyllä ihan lääkäri sanonut, että aikuisella voi olla useinkin flunssan yhteydessä alilämpöä.

Vierailija kirjoitti:
Ensin sun pitää tiedostaa, että lääketiede ei varsinaisesti tunne termiä alilämpö sairauksien kohdalla. Lääketiede tunnistaa hypotermian, josta voidaan kyllä käyttää termiä alilämpö. Hypotermian raja on 34-astetta. Hypotermia voi johtua kylmettymisestä (kylmä vesi tai hanki kosketuksissa ruumiiseen, juuttuminen pakastehuoneeseen tai leikkaustilanteessa esiintyvä hypotermia), mutta ei mistään taudista.

Mua korpeaa jostain syystä niin paljon nää jatkuvat postaukset eri paikoissa "kamala olo, mutta kun mittasin kuumeen oli alilämpöä". NO EIKÄ OLE! 

Alilämmön aiheuttaa aina mekaaninen toiminta, poikkeuksena tosin nestevajaus tai hypotyreoosi, jotka voivat aiheuttaa hypotermiaa. Ne onkin sitten ainoat. Ja ne on sitten tosi pahat, jos hypotermiaan joutuu.

Mittarisi ei siis näytä alilämpöä vaan normaalia lämpötilaa. Eli oli olotila mikä tahansa olet lämmön puolesta ok. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat