Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimenantojuhla

11.02.2006 |

Kertokaa millaisen nimenantojuhlan olette järjestäneet? Olisi kiva kuulla kokemuksia ja vinkkejä, sillä emme aio kastaa tyttöämme kirkkoon mutta haluamme järjestää nimenantojuhlan. Kumpikaan meistä ei ole osallstunut tällaiseen tilaisuuteen aikaisemmin. Meillä on tarkoitus kutsua juhlaan lähimmät sukulaiset, mistä tulee noin 30 ihmistä. Paikka ja tarjoilu eivät aiheuta päänvaivaa, mutta millainen koreografia tilasuudessa olisi toimiva? Miten esim. julkistitte nimen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö sylissä :)

oletko lukenut linkkiä

http://www.pro-seremoniat.fi/juhlat/nimiaiset.phtml

tilasin tuolta nuo kummi- ja nimenantotodistukset kansineen. Nopea toimitus ja olivat hienot.

j+beibi

Vierailija
2/9 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettiin nimenantojuhlat tytölle 7.1. Tilattiin kans todistukset tuolta pro-seremonioilta, mutta jos teillä on väritulostin niin osaatte kyllä tehdä yhtä hienot tai hienommatkin todistukset itse. Odotin niiltä todistuksilta vähän enemmän.. ihan ok kivat ne oli, mutta olisin itse voinut tehdä aivan yhtä hyvät.

Itse " koreografiasta" , me toivotettiin miehen kans ensin kaikki tervetulleeksi, sitten laulettiin yhdessä Ystävä sä lapsien, sen jälkeen julkistimme nimen. Kerrottiin nimet niin, että ensin viimeinen, sitten toinen ja lopuksi etunimi. Lisäksi kerroimme miksi olimme juuri nämä nimet valinneet. Tämän jälkeen luin runon, isäni luki isovanhempien runon, veljeni ja yksi kunniakummeista lukivat kummien runot/lupaukset. Sitten oli vapaata seurustelua, kahvittelua ja kummitodistusten allekirjoittamisia.

Mukavat juhlat oli ja on se kiva, että vauvan kunniaksi pidetään omat juhlat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä j+beibi! Kävin katsomassa mutta kaipaisin oikein rautalangasta väännettyä kuvausta seremnioista. Millaiset juhlat teillä oli?

Kielolle kiitos tarkasta kuvauksesta!

Lisää kokemuksia kuulen mielelläni.

Vierailija
4/9 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sisko+siskon mies, mun isä ja isän ystävätär. miehen sukulaiset kun ovat kaukana. eli tosi pienet. juotiin shampanjaa ja mies sanoi nimen ja mistä nimi tulee. sitten syötiin ja kahviteltiin.

ei taida olla tästä mitään apua!

j+beibi

Vierailija
5/9 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli isommat juhlat, suku serkkuineen ja naapurit, kakkosella vain lähisuku. Vieraat toivotettiin tervetulleiksi,ja sitten isä ja äiti piti puheen, jossa kerrottiin nimien merkityksestä ja siitä, miten oli päädytty juuri niihin nimiin. Sitten isä kastoi varpaat meriveteen (kannattaa muistaa lämmittää!) ja paikalla olevat lapset sirottelivat ruusun terälehtiä äidin sylissä olevan vauvan päälle. " Kummit" pitivät puheita vaihtelevasti: toisissa juhlissa useita puheita, toisissa vain yksi. Lopuksi allekirjoitettiin kummilupaukset, jotka oli tehty ihan tavallisella lasertulostimella. Seremonian taustamusiikkina oli jotain nimeen sopivaa klassista, olisiko ollut Griegin Vuorenpeikkojen tanssi tms.

Vauvalla oli päällä perintökastemekko, seremoniapöydällä oli kynttilöitä ja kukkalaite - ja se merivesikin oli perintökastemaljassa. Oli siis ihan sen näköistä kuin ristiäisissä, pappi vaan puuttui.

Ja lopuksi sitten tietysti syötiin kaffetta ja bullaa ja kaakkua :P, nam.

Vierailija
6/9 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seuraavat pikkuideat molempien lapsien juhlista saivat kiitosta:

- Nimi paljastettiin laittamalla lastenhuoneen oveen sellaiset puukirjaimet ei-järjestyksessä. Vieraat huutelivat arvauksia ja hauskaa oli!

- Istutimme pihalle puun, ja sitten jo toisenkin kun pikkusisko syntyi. Hauskinta oli kun koiramme pissasi siihen heti istutusseremonian jälkeen:)

- Kaikki saivat mukaansa itsetehdyn kiitos-kortin jossa vauvan kuva.

-Luin sen " ennenkuin minusta tuli äiti" -runon

- Esillä oli kaunis kirja johon vieraat saivat kirjoittaa tervehdyksen vauvalle

Ihanat ja lämpimät juhlat oli!

Vierailija
7/9 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin meinasin lukea sen " Ennen kuin minusta tuli äiti" -runon, mutta kun itekseen harjoitellessakin tuhersin itkua niin vaihdoin sen toiseen lyhyempään ihanaan runoon :) Mut ap jos et ole yhtä itkuherkkä kuin minä niin tuo runo on ihana!

Vierailija
8/9 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä vinkkejä, ja kiva kuulla erilaisista juhlista! Tuo nimen kirjaimet sekaisin ja vieraat arvaamaan oli tosi hyvä idea. Ko. runoon täytyy tutustua, en muista törmänneeni siihen. Olen kyllä melko herkkä nykyään, joten täytyy katsoa onnistuuko lukeminen :-)

Vierailija
9/9 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat odottivat olohuoneessa ja Griergin Aamutunnelman soidessa tulimme koko perheen voimin vieraiden keskelle. Vauva minun sylissä ja esikoinen piti isää kädestä kiinni. Puheen pidin minä ja siinä ensin loppu raskaudesta ja h-hetken odotuksesta (syntyi 41+5) ja sitten nimen valinnan perusteista, ja nimen historiasta ja merkitykestä. Koko nimen lausuttessa laitettiin kukkaseppele vauvan päähän.

Sitten aihe vaihettiin kasvatukseen ja kerrottiin sisarusten merkityksestä ja isosisko sai omantodistuksensa. Sitten sujuvasti aihe vaihettiin kummien velvollisuuksiin ja kysyttiin ovatko kummit valmiita sitoutumaan kummien velvollisuuksiin ja saivat sitten pro-seremonioiden todistukset. Sen jälkeen kohotettiin kuohuviini maljat (maun mukaan alkoholittomat ja väkevämmät) ja Vivaldin kevät soi taustalla. Sen jälkeen vapaata seurustelua ja kahvittelua.

Ei kovin pitkä, koska oli pikkulapsi vieraita ja hyvin jaksoivat.

Vauvaa kannattee juhlia ja siviili juhlista saa varmasti oman näköiset, vain mielikuvitus on rajana. Hyvä opas kirja on Anneli Aurejärvi-Karjalaisen: Perheen omat juhlat (tms).