Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisillä utopistisia myyntihintoja Facebook-kirppiksillä - ja myydään roskaa

Vierailija

Olen myynyt jotain vanhoja suksia sun muita kympillä tai parilla ja seuraillut vähän muiden myyntikohteita Facebookin muutamalla kirppiksellä. Huonokuntoisista, ikivanhoista käyttötavaroista pyydetään sataa euroa eikä lasketa hintaa jos joku tarjoaa siitä surkeasta rikkinäisestä nojatuolista paria kymppiä. Ei mitään suhteellisuudentajua!

Ja sitten on nämä naiset, jotka myy KÄYTETTYJÄ meikkejä ja puolityhjiä kasvovoidepurkkeja. Hyi Helvetti!!!!! Ja niistäkin pyydetään puolet alvillisesta myyntihinnasta. Mitä helvettiä ihmiset?? Jotkut myy jopa vanhoja kulahtaneita alusvaatteitaan. Mikä näitä tampioita vaivaa??
Itse olen niin laiska, etten viitsi alle parin kympin tavaraa enää alkaa myydä ollenkaan. Mikä järki myydä jotain kolmen euron tuikkukippoa?

Sori avautuminen :DD

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Olen huomannut tuota käytöstä monillakin nettikirppareilla. Pyydetään uskomattomia hintoja tavaroista. Myös kaverini harrastaa ihan samaa. Myi toiselle kaverillemme 2e jonkun osittain käytetyn suihkujutun. Itse annoin hänen lapselleen käytettyjä (uutena ostettuja, yhdellä lapsella muutamaan kuukauden käytössä olleita) vaatteita ja hän laittoi ne samantien myyntiin. Hyi, ärsyttää ahneet ihmiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut tuota käytöstä monillakin nettikirppareilla. Pyydetään uskomattomia hintoja tavaroista. Myös kaverini harrastaa ihan samaa. Myi toiselle kaverillemme 2e jonkun osittain käytetyn suihkujutun. Itse annoin hänen lapselleen käytettyjä (uutena ostettuja, yhdellä lapsella muutamaan kuukauden käytössä olleita) vaatteita ja hän laittoi ne samantien myyntiin. Hyi, ärsyttää ahneet ihmiset.

:O uskomatonta. Jos mulla olis joku suihkujuttu joka olis niin erityinen että sen joku voisi haluta enkä siitä itse tykkäisi niin antaisin tietenkin ilmaiseksi. Tuo ilmaiseksi saatujen tavaroiden edelleen myyminen on kyllä törkeyden huippu.
ap

Vierailija

On kyllä. Vähän aikaa sitten luin yhdellä fb-kirppiksellä avautumisen siitä, miten on yrittänyt myydä iltapukuaan siellä yli vuoden. Avautui siitä, miten tuote oli aivan uudenveroinen ja ei hän kuitenkaan mikään hyväntekijä ole, joka antaa tavaraa puoli-ilmaiseksi.
En viitsinyt kommentoida, mutta kävi mielessä että eivät ne ostajatkaan ole mitään hyväntekijöitä, jotka ostavat käytettyä tavaraa riistohintaan.

Vierailija

Joku aikahan sitten täällä oli ketju siitä, että annettiin tori.fi:ssä tavaraa ilmaiseksi. Tavaranottajat olisivat halunneet joskus (ilmaisen) kuljetuksen. Toiset taas laittoivat saadut tavarat heti myyntiin. Ja tulivat vielä ketjuun kirjoittamaan, että tämä oli ihan OK!

Vierailija

Kalevalakorukirppikset ovat kaiken huippu! Ihan hirveätä kuraa kaupan hintaa paljon kalliimmalla. Ryhmän säännöissä lukee, että hintoja ei saa arvostella. Joskus tekisi mieli. Sitten sanotaan, että "uutena maksaa sen ja sen", mutta ei verrata halvimpaan myyjään eli Koruverkkoon vaan aina Kalevalan hintoihin. Sitten ihmetellään, kun kukaan ei osta.

Vierailija

Suomalaiset ovat kautta aikain olleet tuollaisia ahneita pösilöitä, jotka yrittävät rikastua ala-arvoisen roinan ja rätin kovaan hintaan myymisellä. Kirppareilta tämä ilmiö on aivan tuttu.

Vierailija

Joo nuo korukirput on hulluja. Ihmiset sanoo, että korussa on leimoja, mutta ei tiedetä mitä ne on. Sitten kun joku niitä kysyy, sanotaan että on huono näkö! Miksi alkaa myydä jos ei vaivauduta hankkimaan luuppia tai edes suurennuslasia! Koko on aina arvoitus esim. sormuksessa. Ja valokuvien taso, huh huh. Nykytekniikalla pitäisi onnistua.

Vierailija

En ole perehtynyt Facebookin kirppareihin, mutta seurailen aika aktiivisesti Huutonettiä ja Toria. Niissä osa tavaran myyjistä on menettänyt todellisuudentajunsa. He hakevat hintansa ilmeisesti antiikkiliikkeistä ja kuvittelevat saavansa suuriakin tienestejä. Viime aikoina on lehdissä kirjoiteltu, että mm. emaliastiat (kotimaiset Finellin ym.) ovat nousussa. Niinpä sivustoille on ilmestynyt kaikenlaista kolhiintunutta kippoa ja pottia, pinttyneitä ja osin jopa ruosteisia, ja mikä huvittavinta, usein pohjassa kyllä lukee Made in China, Poland tai USSR. Jotkut astiat ovat selviä jäljitelmiä suomalaisista. Juuri äsken huomasin esim. kahvipannun ja kattilan, jotka erehdyttävästi muistuttivat Finellin tuotteita, mutta tarkempi katselu osoitti, että feikki mikä feikki.

Myös lasi- ja posliiniastiat ovat kallistuneet tuhottomasti. Monesti nekin ovat viallisia, jolloin niillä ei ole enää minkäänlaista arvoa. Myyjä mainitsee, että on pieni kolhu, joka ei haittaa ja lätkäisee korkeamman hinnan kuin vastaavalla uudella on. Keräilen itse vanhaa puristelasia, pääosin kermakoita ja sokerikkoja, joten niiden tarjonnasta olen ko. sivuilla aika hyvin perillä. Huutiksessa olen seurannut kahta ilmoitusta jo kolme, ellei peräti neljä vuotta. Hinta on niin mahdoton, että kukaan ei niitä osta. Toisen parin lähtöhinta putosi välillä pari kymppiä, mutta on nyt taas palailemassa entiselle korkeammalle tasolleen. Itse hankin vastaavan parin muutama vuosi sitten vähän yli kympillä! 

Vierailija

Toi on ihan totta, mutta toimii se välillä toisinkin päin. Itse joskus myin isän vanhaa frakkia, ihan priimakunnossa, ei tahroja, kulumajälkiä, puuttuvia osia tms. ja jotkut yrittivät tarjota ihan naurettavia hintoja, tyyliin 10-20 e. Toinen ääripää oli ärsyttävä ämmä joka yritti tingata hintaa halvemmaksi euron tavarasta, ja antoi rahat 10 senttiä kerrallaan "ai eikö vieläkään riitä". 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan totta, mutta toimii se välillä toisinkin päin. Itse joskus myin isän vanhaa frakkia, ihan priimakunnossa, ei tahroja, kulumajälkiä, puuttuvia osia tms. ja jotkut yrittivät tarjota ihan naurettavia hintoja, tyyliin 10-20 e. Toinen ääripää oli ärsyttävä ämmä joka yritti tingata hintaa halvemmaksi euron tavarasta, ja antoi rahat 10 senttiä kerrallaan "ai eikö vieläkään riitä". 

Olkoonkin priimakunnossa, mutta se on silti käytetty ja vanha, eikä uusi. Itse maksaisin juurikin tuon 20€ esim.

Omasta mielestäni käytetyistä vaatteista tms. pyyntihinta on järkevä vielä kun se 20e tietämissä. Toki on sitten poikkeuksia tyyliin Guccin iltapuku jne.

Olisi hauska joskus tietää, kuinka moni oikeasti saa ylihinnoitellun romunsa myytyä :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku aikahan sitten täällä oli ketju siitä, että annettiin tori.fi:ssä tavaraa ilmaiseksi. Tavaranottajat olisivat halunneet joskus (ilmaisen) kuljetuksen. Toiset taas laittoivat saadut tavarat heti myyntiin. Ja tulivat vielä ketjuun kirjoittamaan, että tämä oli ihan OK!

Poltin itse hihojani tämän saman asian kanssa keväällä, kun muutimme. Tein lyhyet ja selkeät annetaan-ilmoitukset muutamista huonekaluista ja kirjoitin niihin isolla 'VAIN NOUTO", minkä olisi luullut tulevan hyvin esiin lyhyestä ilmoituksesta... mutta ei. Sain viestejä tyyliin "oletko ajelemassa tänne paikkakunnan x suuntaan kun voisin ottaa tuon ruokapöydän", parhaimmillaan vielä niin että paikkakunta x oli jokin pikkukylä 100 km päässä.

Jos hyväkuntoisen kalusteen saa ilmaiseksi niin eikö silloin olisi ihan kohtuullista järjestää nouto itse?? Varsinkin kun sitä ilmoituksessa pyydetään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hah, nyt joku yrittää saada käytetystä matosta 150 €. :´D

Minä sain käytetystä matosta 200e. Matto oli tosi likainen ja tunkkainen, mutta aito käsinsolmittu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olkoonkin priimakunnossa, mutta se on silti käytetty ja vanha, eikä uusi. Itse maksaisin juurikin tuon 20€ esim.

Omasta mielestäni käytetyistä vaatteista tms. pyyntihinta on järkevä vielä kun se 20e tietämissä. Toki on sitten poikkeuksia tyyliin Guccin iltapuku jne.

Olisi hauska joskus tietää, kuinka moni oikeasti saa ylihinnoitellun romunsa myytyä :D

Frakki meni huomattavasti kalliimmalla, sain siitä jopa enemmän kuin alunperin luulin. Ei satasia kuitenkaan. Vähän sama kuin vanhemmissa mutta ei kuitenkaan antiikkihuonekaluissa: osan mielestä kaikki nekin pitäisi saada alle kahdellakympillä koska ovat vanhoja, osa on valmis maksamaan enemmän kunnosta riippuen.

Vierailija

Kuinka tyhmä ihminen voikaan olla? 

"Olkoonkin priimakunnossa, mutta se on silti käytetty ja vanha, eikä uusi. Itse maksaisin juurikin tuon 20€ esim.Omasta mielestäni käytetyistä vaatteista tms. pyyntihinta on järkevä vielä kun se 20e tietämissä. Toki on sitten poikkeuksia tyyliin Guccin iltapuku jne."

Anteeksi, mutta sinulla tuskin tajua frakeista tai Guccin iltapuvuista. Tuskin niille kohdallasi tarvettakaan koskaan.

En ole ko. frakin myyjä, enkä muutoinkaan osallistunut keskusteluun aiemmin. Ihmettelen vain ihmisten kapeakatseisuutta, typeryyttä  ja suoranaista tyhmyyttä.

http://frakkipalvelunam.fi/tekstit2.php?_id=104

P.S. en myöskään ole Namin edustaja

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat