Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko naama "rupsahtaa" alle vuodessa?

Vierailija

Jos ei tupakoi, dokaa, ei mitään erityisiä murheita/vastoinkäymisiä, ei kiireistä ja kuluttavaa elämäntapaa. Silti ero kuvista katsottuna 8kk aikavälillä on melkoinen! Poskipäät alempana ja kasvot muuttuneet selvästi vanhemman oloisiksi, en tiedä mikä tekijä sen tekee mutta näytän erilaiselta kuin esim. 8kk sitten otetuissa. Kaverikin huomasi eron, vaikka ilmaisi sen diplomaattisesti. Todella ahdistavaa. Olen 25.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

75 v äitini on sanonut, että nainen rupsahtaa kymmenen vuoden välein. Muutos tulee nopeaan, mutta sitten mennään taas samalla naamalla seuraavat kymmenen vuotta.
Tuo siis omien havaintojensa pohjalta.

Vierailija

Ykkönen jatkaa.

Itse olen 47 ja uskon kyllä tähän. Viimeisimmän muutoksen muistan, kun olin 37-38.
Minua juuri eilen luultiin kymmenen vuotta nuoremmaksi, vaikka koko elämäni aikana en koskaan ole mitenkään ikäistäni nuoremmalta näyttänyt. Eli rupsahtamista odotellessa...

Vierailija

No toivottavasti pitää paikkansa minunkin kohdallani. Itse taas olen aina ollut babyface, vasta 23 vuotiaana saavutin jonkunlaisen huipun ulkonäön suhteen. Siihen asti toivoin, että näyttäisin vanhemmalta:D Nyt mennäänkin sitten jo permäkeä alaspäin.. Ei vielä mitään hätää ole, mutta mietityttää miltä näytän esim 10 v. päästä jos vuodessa tullut jo muutosta. -ap

Vierailija

Kyllä voi. Minä näytin vielä 35-vuotiaana kymmenen vuotta nuoremmalta. Nyt 37-vuotiaana naama on rupsahtanut yhtäkkiä sen kymmenen vuoden edestä, ellei enemmänkin. Syytän eroa ja muutenkin vaikeaa elämäntilannetta tästä, mutta toki se olisi edessä ollut muutenkin jossain vaiheessa. Mutta harmittaahan se kovasti, kun kaksi vuotta sitten olisin ollut varmasti kuuminta hottia deittimarkkinoilla, ja nyt kun tuli oikeasti eteen sinkkuelämä, olenkin jo ihan selvästi parasta ennen -päivämäärän ohittaneen näköinen. :/

Toivotaan nyt sitten, että tämä tosiaan menee tuollaisissa ekan vastaajan kuvailemissa vaiheissa..

Vierailija

Ei ole mitään oireita mielestäni, tai mitään mitä ei olisi ennenkään ollut. Kasvot ja etenkin silmät on turvotelleet kyllä koko aikuisikäni ja tänään kun otin noita kuvia on perus turvotuspäivä taas. Olen sen takia miettinyt kilpparikokeita, tädillä kilpirauhasen vajaatoiminta myös. Olen kyllä laihtunut muutaman kilon ja ehkä turhankin rasvattomassa kunnossa nyt.. kroppa on melkein kuin fitnessmallilla mutta naama kurppaa.  -ap

Vierailija

Joo. Mulla tapahtui 37-vuotiaana ihan kuukaudessa-parissa rupsahdus. Siihen asti olin näyttänyt hyvin samanlaiselta kuin 20-vuotiaana, ei rypyn ryppyä, ei roikkumista. Minulta kyseltiin jopa papereita kun ostin kaljaa kaupastas. Mutta sitten vaan yhtäkkiä kävi niin että ryppyä alkoi pukata otsalle ja silmien alle, iholta katosi hehkeys, leukaperät alkoi roikkua. Eikä ollut mitään sairautta tai mitään väsymystä, stressiä, huonoja elämäntapoja. Tulipa vaan pikaikääntyminen. 

Pelkäsin ihan kauheasti miltä näytän muutaman vuoden päästä jos tämä pikarupsahdus vaan jatkuu. Mutta ei se jatkunut. Nyt 41-vuotiaana olen ihan saman näkköinen kuin sen pikarupsahdusjakson lopussa ,eli jonkun verran ryppyjä ja roikkumista, mutta ei ikään nähden kohtuuttomasti. Omalla äidilläni muistan saman ilmiön, ja hänellä seuraava raju pikarupsahdus tuli vasta 60-vuotiaana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi myös palautua. Nimim. kokemusta on

Kerro lisää?

t. 5

Ap kertoi, että hänellä on ollut vaikeaa. Mieliala vaikuttaa ilmeisiin, samoin huono yöuni ja puutteellinen ravinto. Ap kertoi lisäksi laihtuneensa niin, että rasvakerros on vähäinen. Kun mieliala paranee, ilme kasvoilla vaihtuu ja parempi unen laatu ja tervellisemmät ruokatottumukset vaikuttavat kasvoihin. Samoin rasvakerroksen palautuminen. Mä olin ihan hirveän näköinen ekan lapsen saamisen jälkeen, silmien väliin ja silmänurkkiin tuli ryppyjä (osittain siitäkin, että näkö huononi tilapäisesti ja siristelin). Jossain vaiheessa huomasin, että suurin osa rypyistä oli silinnyt ja naaman ilme muutenkin freesiytynyt. Kuvatodisteitakin on. Ja mä olin jo 31-vuotias, ap on vasta 25. Tietenkin kudostyyppi vaikuttaa asiaan, mulla on paljon kollageenia, joten iho on joustavaa.

Vierailija

Ei siis ole ollut erityisen vaikeaa:D Luit varmaan jonkun muun kokemuksen, siis aloituksessani lukee ettei ole tapahtunut mitään erityistä murhetta tms. Olen tarkoituksella kyllä ajanut itseni tähän rasvattomaan kuntoon. Kroppa näyttää todella hyvältä, mutta näköjään naisen kasvot tarvitsee sitä rasvaa..voisikohan siitä olla kyse. -ap

Vierailija

Kyllä ihmisen vanheneminen alkaa juuri tuossa 25-vuoden iässä, halusimme sitä tai emme. Se on lääketiett. fakta. Kroppa ja silmät eivät enää voi olla kuin alle 20 vuotiaalla, vaan eletty elämää näkyy kasvoilta.  

Tosin, valokuvat tuskin kertovat koko totuutta, vaan siihen vaikuttavat valaistus yms. ja ennen kaikkea kasvoilta heijastuvat unenpuute tai huonosti nukutut yöt ja muut elämäntavat.   

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei siis ole ollut erityisen vaikeaa:D Luit varmaan jonkun muun kokemuksen, siis aloituksessani lukee ettei ole tapahtunut mitään erityistä murhetta tms. Olen tarkoituksella kyllä ajanut itseni tähän rasvattomaan kuntoon. Kroppa näyttää todella hyvältä, mutta näköjään naisen kasvot tarvitsee sitä rasvaa..voisikohan siitä olla kyse. -ap

Ai kato, luin väärin - mulla on toinen silmä vähän huonossa kunnossa, mikä vaikuttaa oikeasti tosi paljon luetunymmärtämiseen, etenkin tietokoneella. No joo, sitten se on tuo rasvattomuus. Keho tarvitsee rasvaa ja tosiaan, rasvaton vartalo näyttää myös aika erilaiselta. Alhainen rasvaprosentti on myös terveydelle vaarallista. Onko sulla muuten muita oireita? Onko esim. alapään limakalvot huonossa kunnossa?

Vierailija

Olen myös 25 ja pari viikkoa sitten otin itsestäni selfietä piiiitkään aikaan. Ei olisi kannattanut. Sain lapsen vuosi sitten ja se näkyy naamassa. Mustat roikkuvat pussit silmien alla, ryppyjä silmäkulmissa. Naama jotenkin muutenkin muuttunut, en vain tiedä miten. Paino pysynyt samana, eikä posket ole siis sen takia pulskistuneet. Posket jotenkin ehkä roikkuu? Naama näyttää ihan epämuodostuneelta.

Kamalaa.. Miksi jo nyt? Edes meikki ei pelasta, tai sitten saisi olla sellainen maski päässä ettei kukaan tunnistaisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat