Voiko naama "rupsahtaa" alle vuodessa?
Jos ei tupakoi, dokaa, ei mitään erityisiä murheita/vastoinkäymisiä, ei kiireistä ja kuluttavaa elämäntapaa. Silti ero kuvista katsottuna 8kk aikavälillä on melkoinen! Poskipäät alempana ja kasvot muuttuneet selvästi vanhemman oloisiksi, en tiedä mikä tekijä sen tekee mutta näytän erilaiselta kuin esim. 8kk sitten otetuissa. Kaverikin huomasi eron, vaikka ilmaisi sen diplomaattisesti. Todella ahdistavaa. Olen 25.
Kommentit (24)
Mä en huomannut itsessäni yhtään mitään rupsahtamista ennenkuin täytin 45 v. Sitten se tuli vuodessa; sain silmäpussit, ensimmäiset näkyvät rypyt silmien ympärille, alkavat hamsterinpussit, juonteet nenänpieliin. Ero oli järkyttävä. Ja tosiaan kaikki tuo vuodessa, vaikka elän terveellisesti, liikun, ulkoilen, nukun riittävästi. Kyllä muutokseen on ollut vaikea tottua. Ei siksi, että haikailisin nuoruuden ja kauneuden perään, vaan kun en näytä enää itseltäni. Peilistä katsoo joku ihan muu kuin minä.
Hulluinta on, että miehelleni kävi juuri samalla tavalla. Yhtäkkiä hänellä oli juonteita ja ryppyjä ja hiukset ja parta harmaantuivat vuodessa ihan valtavasti. Hänellä heikkeni myös lähinäkö ja hän joutui laittamaan lasit. Lisäksi mies lihoi vuodessa 10 kg ihan tuosta vaan.
Ja saman ikäisenä tuo tapahtui kummallekin. Tosin miehellä se oli alkanut jo hiljalleen hänen täytettyään 40, mutta iso harppaus tuli tuossa 45-46 vuotiaana. Mulla se oli jotenkin vielä karumpaa, kun oikeasti olin sellainen babyface siihen asti.
Kyllä. Minulla tapahtui rupasahtaminen lähes yhdessä yössä.
Ei, en ollut sokea peilikuvalleni aiemmin. Sen muutoksen oikein tunsi. Tosin mitään taukoa siihen ei ole tullut, vaan olen rupsahtanut rupsahtamistaan.
Samoin ykskaks huomasi sen, että vaikka kuinka harrastat liikuntaa ja vahdit syömistä, niin paikat rupeaa roikkumaan silti. Sen määrän mitä mun kroppa tarvitsisi pysyäkseen roikkumatta, sitä ei kukaan ehtisi ja jaksaisi kuntoilla.
Ihoon ei loputtomasti vaikuta kuntoilu tai mikään ruokavalio, siksi jossain vaiheessa kaikki ovat ryppyisiä, naama roikkuu, silmät on värittömät, iho valuu, on maksaläiskiä jne.
Oon kuullut tuosta kasvojumpasta ennenkin, mutta en vain saa aikaiseksi aloitettua sitä. En tiedä miksi kehon lihasryhmien treenaaminen on niin helppoa, mutta kasvojumpan aloitus tuntuu ylivoimaiselta:D Ehkä kun en iha täysin usko siihen, mutta pitää kyllä kokeilla. Ja alan nyt syödä vähän rennommin. -ap