Onko kellään muulla mennyt elämä sekaisin verosotkujen vuoksi?
Olen aivan epätoivoinen, kun tuntuu ettemme ikinä pääse tasapainoon verojen kanssa. Miehen parin vuoden takainen aivovammautuminen on suistanut asiat raiteiltaan. Olen itse ollut niin kovassa paineessa, että lopulta tärkeitä asioita on jäänyt hoitamatta ja mies taas on säätänyt omiaan.
Ymmärrän ihmisiä, jotka ajavat päin rekkaa tai menevät metsään kuolemaan.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
kauanko muiden velkojen vanhenemiseen sitten menee?
10 vuotta, jos ei velkoja todistettavasti jotenkin uudista vaatimustaan - muistaakseni.- Siitä on ihan laki, etsikää itse.
Ei mulla luottotiedot menneet, vaikka mulla oli toista tonnia verovelkaa maksamatta juuri sen 5 vuotta, tai siis viidentenä vuonna tuli palautusta, josta se kuitattiin. Silloin ei ollut mahdollista säätää ennakoitten kanssa itse niin kuin nyt on.
Jos teillä on valituiset työt, niin ottakaa pankista luottoa, hoitakaa nuo molempien veromätkyt sillä, ja maksakaa vuoden aikana erissä pois se luotto? Saatte kyllä pankista kuin pankista noin pienen lainan jos luottotiedot kerran kunnossa. Mutta nyt sitten niitä veroprosentteja reippaasti ylemmäs, useampi prosentti! Helppo muuttaa verokorttipalvelussa netissä, laitatte tulot yläkanttiin, niin ei ole jatkossa samaa ongelmaa!
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei ollut mahdollista säätää ennakoitten kanssa itse niin kuin nyt on.
Milloin? Itse olen pelannut muutosverokorttien kanssa 80-luvun lopulta (eka kesätyö) alkaen....
Silloin niiden perään piti soittaa, nykyinen netti ja pdf heti käteen on aika kätsy systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla mitään kymppitonneja ole verovelat. Menin asioita selvittämään verotoimistoon ja tiedossa oli, että joulukuussa maksan vielä 200€ ja luulin että homma on ok. Lopputulos oli, että sen lisäksi sain 1650€ maksulapun kouraan, eräpäivä 23.12. Lisäksi sain syksyllä lisäveroa reilun tonnin, josta teen oikaisun, mutta nyt pitäisi maksaa yli 500€ kuitenkin. Sanoin, että en saa joulukuussa edes käteen mitään 1600. Ap
Ja ihan tosissaan viitsit puhua jostain rekan alle ajamisesta muutaman tonnin takia. Voi nyt hyvää päivää.. Ihmiset aika paljon pahemmastakin selvinneet. Mutta eihän sille toki mitään voi jos ei oo kykyä elämänhallintaan ja asioiden hoitamiseen.
Aina mä olen asiani hoitanut, mutta kyllä kuka tahansa uupuu aivovammaisen omaisen kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla mitään kymppitonneja ole verovelat. Menin asioita selvittämään verotoimistoon ja tiedossa oli, että joulukuussa maksan vielä 200€ ja luulin että homma on ok. Lopputulos oli, että sen lisäksi sain 1650€ maksulapun kouraan, eräpäivä 23.12. Lisäksi sain syksyllä lisäveroa reilun tonnin, josta teen oikaisun, mutta nyt pitäisi maksaa yli 500€ kuitenkin. Sanoin, että en saa joulukuussa edes käteen mitään 1600. Ap
Ja ihan tosissaan viitsit puhua jostain rekan alle ajamisesta muutaman tonnin takia. Voi nyt hyvää päivää.. Ihmiset aika paljon pahemmastakin selvinneet. Mutta eihän sille toki mitään voi jos ei oo kykyä elämänhallintaan ja asioiden hoitamiseen.
Aina mä olen asiani hoitanut, mutta kyllä kuka tahansa uupuu aivovammaisen omaisen kanssa. Ap
Eli sun ongelmas on uupuminen, mut ei toi muutama tonni verovelkaa. Käykää pankissa hakemassa pieni luotto ja sit marssit hakee apua uupumuksees. Ja ne veroprosenttihonmat seuraavaksi vuodeksi kuntoon!
Miten niin velat vanhenee 5 vuodessa? Mulla on ulosotossa pitkä penni ja vanhenee vasta aikaisintaan 10 -12 vuoden päästä . Sain pitää omistus asunnon koska se huonokuntoinen
Mä olen välillä tosi uupunut raha-asioiden vuoksi. Otin velkaa yh:na silloin kun olisin ollut oikeutettu toimeentulotukeen ja sitten mua mua myös käytettiin rahallisesti hyväksi. Aina jaksoin puskea eteenpäin. Nyt ymmärrän etteivät velkani ole edes suuret ja asiat järjestyvät. Piti tapahtua yhtä sun toista ymmärtääkseni että tämä on vain materiaa. Että minulla on koulutuksellista itse hankittua pääomaa ja sinnikkyyttä hoitaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja mies sai kans reilun tonnin lisäverot, josta pitäisi maksaa nyt puolet. Ap
Anteeksi nyt vaan ap, mutta olet uusavuton tai avuton sitten myös väsymyksesi takia! Ei sitä tarvi nyt maksaa puolia! Verottajalta tulee joo ne kaksi tilillepanokorttia, jossa on niin laitettu, mutta asian voi sopia!
Soitat verotoimistoon tai menet käymään. Teet ehdotuksen, minkä verran voi kuukaudessa maksaa. Ja kas, kohta tulee verotoimistosta samanlaisia tilillepanokortteja vino pino, jossa onkin paaaaaljon pienempi summa joka kuukausi maksettavana.
En tajua, että et ole edes ottanut yhteyttä verottajaan ja hakenut laskun laittamista osiin. Kyllä teidän pitää nyt laittaa noin yksinkertainen asia kuntoon. Soita sinne!
Soita ihmeessä Verohallintoon ja pyydä maksusuunnitelmaa.
Mähän sanoin että kävin verotoimistossa! Virkailija hoki vain, että pitää maksaa eräpäivänä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mähän sanoin että kävin verotoimistossa! Virkailija hoki vain, että pitää maksaa eräpäivänä. Ap
Siis pyysit maksusuunnitelmaa ja virkailija ei myöntänyt?? Mikä toimisto ja minkä niminen virkailija? Perustelut miksi sulle ei myönnetty maksusuunnitelmaa, pitää nimittäin antaa. Voisitko laittaa sen päätöksen tänne nähtäväksi, niin voisi hieman tarkastella tuota päätöstä. Uskon, että asiaa voi vielä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pyysit maksusuunnitelmaa ja virkailija ei myöntänyt?? Mikä toimisto ja minkä niminen virkailija? Perustelut miksi sulle ei myönnetty maksusuunnitelmaa, pitää nimittäin antaa. Voisitko laittaa sen päätöksen tänne nähtäväksi, niin voisi hieman tarkastella tuota päätöstä. Uskon, että asiaa voi vielä auttaa.
Olisiko sen muka voinut saada sieltä toimistosta? Sain puhelinnumeron maksujärjestelyihin, mutta töistä on hankala soittaa ja kun olen päässyt 2 kertaa yrittämään, aika on kulunut jonottamiseen linjalla.
Ens viikolla pääsen uudestaan käymään toimistossa. En viitsi kertoa kaupunkia, pieni paikka kuitenkin.
Voi hitto! Reipastuin tästä keskustelusta niin paljon, että kävin verohallinnon nettisivuilla, ja siellä on juttua maksujärjestelyistä ja sähköinen hakulomake! Miksei se virkailija puhunut siitä mitään?! Ap
Älä sitten menetä vaan huolehdi omat asiasi. Kirjoitit miehesi verosotkuista, ne ovat hänen ongelmansa.
Yllättävän moni ihminen elää ihan hyvää elämää vaikka onkin menettänyt luottotiedot.