Gallup: Armahtiko miehesi sinua kun olit raskaana?

Seuraa 
Liittynyt27.11.2015

Siis ottiko miehesi jotenkin huomioon raskautesi sillä tavalla, että lasta suojellakseen ei tekisi kaikkia pahalta tuntuvia juttuja samalla tavalla kuin ennen?

Esim:

- Joiko miehesi harvemmin itsensä känniin (koska kännissä esim tulee riitoja)?
- Antoiko hän syntyneiden riitojen olla helpommin sen sijaan että jatkaisi riitelyä senkin jälkeen kun olet pyytänyt päästä omaan rauhaan/nukkumaan toistuvasti?
- Joustiko miehesi "yleisistä riidanaiheista" tietoisesti sillä tavalla että olisi esimerkiksi valinnut sovittelevamman lähestymistavan kuin normaalisti, tai jättänyt yleensä riitaan johtavia asioita sanomatta?
- Oliko miehesi muuten huomioinut raskautesi olemalla sinulle jollain tapaa armollisempi, esimerkiksi vähemmän kriittinen?

Minulla ei ole raskaushormonit vielä ainakaan näkyneet sillä tavalla että mielialani olisivat alkaneet vaihdella enemmän, mutta kun tuntuu että raskauteni alettua näitä riitoja on tullut ei vähemmän vaan enemmän kuin yleensä (en tiedä kuvittelenko vaan) ja nyt pelkään sikiön puolesta tämän stressin ja pahan olon vuoksi, sekä kauhulla odotan mitä tapahtuu jos mielialani alkavatkin heitellä hormonien takia...

Haluaisin tietää, kuvittelenko liikoja kun toivon että mieskin voisi joustaa jostain siksi että olen raskaana ja ettei vauvamme kehitys häiriintyisi stressistä (jota minulle aiheuttaa elämässäni ainoastaan tämä parisuhde). Voidaan toki kyseenalaistaa, olisiko kannattanut hankkiutua raskaaksi ollenkaan, mutta näillä on nyt mentävä.

Kommentit (1)

Ele
Seuraa 
Liittynyt5.8.2014

Raskaus on vaativaa naiselle, joten on ymmärrettävää että saattaa olla ärsyyntyneempi ja tunteellisempi kuin normaalisti. Tämä taas saattaa herättää enemmän riitaa miehen kanssa. Minun mieheni huomioi minua kaikilta osin, esim. hieroi jalkoja, kantoi kauppakassin, siivosi ja teki ruokaa, sieti ärsytykseni (sietää kyllä sitä muutenkin). Mieheni ei muutenkaan juo itseään känniin kuin erittäin harvoin, mutta muutaman kerran kävi sauna-illassa tai vastaavassa eikä siitä riitaa syntynyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat