Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla mennyt elämä sekaisin verosotkujen vuoksi?

Vierailija

Olen aivan epätoivoinen, kun tuntuu ettemme ikinä pääse tasapainoon verojen kanssa. Miehen parin vuoden takainen aivovammautuminen on suistanut asiat raiteiltaan. Olen itse ollut niin kovassa paineessa, että lopulta tärkeitä asioita on jäänyt hoitamatta ja mies taas on säätänyt omiaan.
Ymmärrän ihmisiä, jotka ajavat päin rekkaa tai menevät metsään kuolemaan.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Joo. Mieheni yritys meni nurin verosotkujen takia. Hänelle tuli 3 miljoonaa ulosottoon. Ja kun korko juoksee, niin nyt ulosotossa on jo 5 miljoonaa.

Eli kun summat on isoja, niin eihän niitä kukaan maksele... Ihan sama vaikka olisi sata miljoonaa.

Vierailija

Mitä tarkoitat verosotkuilla? Jotain kieroilua? Mulla meni ulosottoon muutama kymppitonni veroja, mut nehän vanhenee jo 5 vuodessa, että ei ole kyllä tullut mieleen mitkään rekan alle ajot.

Vierailija

mitään hätää siis ole, kun ette ole rikokseen syyllistyneet. Maksatte jotain ulosottoon tai sitten todetaan varattomaksi ja ette maksa. Viiden vuoden päästä nuo verot on vanhentuneet, eli sitten niitä ei enää peritä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö siitä mene luottotiedot, jos päästää verot ulosottoon? Sehän vain lisäisi painetta!

Tulee. Luottotietojen meno ei ole maailmanloppu kuitenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö siitä mene luottotiedot, jos päästää verot ulosottoon? Sehän vain lisäisi painetta!

Ei siitä mitään painetta enää tuossa tilanteessa kannata ottaa järjestätte elämänne nyt tilanteen mukaan ja 5 vuoden päästä aloitatte alusta.

Kaikki sopimukset saatte sun nimiin, jos et ole mukana firmassa. Täällä elää monta onnellista ihmistä vaikka luottotiedot on menneet. Tuo tilanne on se pahin, kun ei vielä tajua luovuttaa ja mistään ei tiedä mitään.

t.2 ja 3

Vierailija

Ei meillä mitään firmaa ole ollut. Mä olen käynyt töissä ja mies on määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Kädestä suuhun on eletty ja maksettu edellisiä lisäveroja. Silti epähuomiossa liian pieni veroprosentti jne. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään firmaa ole ollut. Mä olen käynyt töissä ja mies on määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Kädestä suuhun on eletty ja maksettu edellisiä lisäveroja. Silti epähuomiossa liian pieni veroprosentti jne. Ap

Sorry .Luulin, et oot toi 1. No joka tapauksessa samat neuvot, mutta katsokaa, että toisen luottotiedot säilyy. Mieluummin sen jolla on isommat tulot.

Vierailija

mulle tuli yhteen aikaan mätkyt joka vuosi,vähän tahallaan annoin tulla enkä sillain huolehtinut asiasta.

joka vuosi kun se mätkylappu tuli, soitin verotoimistoon ja kysyin että voiko summaa maksaa pienemmissä erissä. pyysivät kirjallista ehdotusta, ja kirjoitin sinne että pystyn maksamaan max 50 eur. kk. 

sitten makselin sen 50 eukkaa ja taas tuli lisää ja taas soviteltiin. jossain vaiheessa ne loppui. osa ehti mennä vanhaksi.

nyt olen sitten kattonyt ettei tule mätkyjä mutta siitä pidänä sata huoltta ettei ikinä tule palautuksia. kyllä se siitä.

Vierailija

Miksi annatte rahaponzin sääntöjen hallita elämäänne? Olette jopa valmiita tappamaan itsenne kun massit ei riitä? Sairasta elämän halveksuntaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi verovelat vanhenee viidessä vuodessa, kun muut velat eivät?

Ja minä kysyn, että miksi muutkin velat ei vanhene viidessä vuodessa, kun verovelatkin kerran?

Vierailija

Kuinka pystytte suhtautumaan noin huolettomasti ulosottoon ja luottotietojen menetykseen? Eikö teillä ole lainoja yms?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat