Typerästä riitaa

surullinen jouluilija

Loukkaannuin varmaan ihan turhasta, mutta sanokaa nyt jotain järkevää ja lohdullista.

Eli olemme mieheni kanssa seurustelleet vuoden ja nyt syksyllä muuttaneet yhteen asumaan. Olen aina ollut jouluihminen ja tehnyt sen hyvin selväksikin. Nytkin koko syksyn fiilistellyt joulujutuilla, mutta remontin takia en ole kauheasti mitään juttuja saanut laitettua.

Tällä hetkellä sisällä on kahden lyhdyn sisällä valot, toinen olohuoneessa ja toinen ihan eri päässä taloa takkahuoneessa. Lisäksi on eteistilassa vanhassa ikkunapokassa valo ja samassa tilassa sellaiset led-kynttilät mitkä lepattaa iltaisin.

Ex-mieheni ei koskaan puuttunut tälläisiin asioihin tai jos sanoikin jostain niin antoi silti itse asian olla ja tehdä kuten minä tykkään.

Eilen aloin viritellä lattialla kahta joulutähteä mitä suunnittelin olohuoneen ikkunoihin ja mies näki sen ja sanoi, että ei tarvi kuvitellakaan, että laittaisin niitä minnekään. Aivan liikaa valoja jo kuulemma. Yhden toisen valon eteisikkunassa torppasi sillä perusteella, että hän ei näe siitä enää sitten ulos katsoa, kun se häikäisee silmään.

Loukkaannuin ja kokosin kaikki valot takaisin laatikkoon ja sammutin vielä sen takkahuoneen lyhdynkin ettei kukaan vaan sekoa minun liiasta valomäärästäni. Ensin itkin vessassa asiaa parikymmentä minuuttia ja sen jälkeen yritin saada asiaani sanotuksi ja selitetyksi miehelle, mutta itkultani se oli vaikeaa. Tilanne jäi siihen, että asian annettiin olla ja minä hiljaa mielessäni päätin etten laita sitten mitään valoa enää minnekään koko jouluna ja kärsin sen sisimmässäni.

Sivut

Kommentit (33)

surullinen jouluilija

Joo ei marttyyriksi heittäytyminen ole kivaa eikä fiksua, mutta jokainen tietää ettei aina käyttäydy äärimmäisen fiksustikaan.

Silti tahtoisin tietää mitä ainakin muut jouluihmiset asiasta ajattelisi? Miten sitten toimisitte? Nielisittekö vain sen tosiasian, että lakkaatte hössöttämästä joulusta, vaikka se olisi asia mistä haaveilette ja fiilistelette normaalisti kesästä asti? 

Vierailija

Todella lapsellista käytöstä molemmilta. Aikuiset ihmiset osaa kyllä keskustella toiveistaan jouluvalojen käytöstä ihan ilman tuollaista draamaa. Miten te suuremmat erimielisyydet hoitelette, kirveillä vai? Jos jouluvaloistakin tulee jo tuollainen kohtaus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo ei marttyyriksi heittäytyminen ole kivaa eikä fiksua, mutta jokainen tietää ettei aina käyttäydy äärimmäisen fiksustikaan.

Silti tahtoisin tietää mitä ainakin muut jouluihmiset asiasta ajattelisi? Miten sitten toimisitte? Nielisittekö vain sen tosiasian, että lakkaatte hössöttämästä joulusta, vaikka se olisi asia mistä haaveilette ja fiilistelette normaalisti kesästä asti? 

Sinäkö kumminkin kysyit mieheltä, että sopiihan, että minä vähän jo virittelen näitä valoja, eihän mene liiallisuuksiin? 

surullinen jouluilija

Enpä kyllä erikseen kysynyt mitään, kun olen koko ajan niistä puhunut eikä ollut mistään käynyt ilmi, että niitä ei saa laittaa. Olen useaan otteeseen sanonut, että haen exältäni joulukoristelaatikot pian, jotta saan laitettua joulua, kun remontti on valmis. 

Enkä edes tykkää siitä itse, että on kaikkea mahdollista pukkia ja tonttua jokapaikassa ja muita tilpehöörejä. Mutta ne valot ikkunassa on se juttu tässä helvetin pimeydessä. 

Ei sentään kieltänyt hyasintteja, kun niistä etukäteen kysyin ennen kuin ostin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En nielisi enkä marttyroisi, vaan keskustelisin. Ensinnäkään mä en olisi valinnut sellaista miestä, joka nauraa mun haaveiluille ja fiilistelyille, tai torppaa ne ivallisesti. Sellainen ihminen ei ole sopiva mun kaltaiselle muutenkaan. Meillä kunnioitetaan molempien ajatuksia, oli ne toisen mielestä kuinka lapsellisia tai turhanpäiväisiä tahansa. Kodin sisustuksesta, juhlista ym. yhteisistä asioista jutellaan etukäteen, että mitä laitetaan ja miten, että ollaan molemmat tyytyväisiä. Kumpikaan ei ala sooloilemaan tai määräilemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No voi terve :D Itsekin jouluihminen ja ensimmäisiä joulujuttuja laitoin jo tämän kuun alussa. Mies on kyllä sitä mieltä, että tarviiko nyt nuita, mutta auttaa kuusen haussa (tai hoitaa itse kokonaan) ja muutenkin jos pyydän, vaikka siis mielipiteensä on, että turhaa, mutta minä pidän ja ne poiskin otan joten laitan jos haluan. Miksi et voi muita joulujuttuja laittaa, laita se mitä olitkaan sinne oveen tunkemassa niin toiseen paikkaan? Lapsellista käytöstä...
N22

Vierailija

Kyllä se vähän liioittelulta kuulostaa, jos oikeasti fiilistellään kesästä asti. Ja voi olla, että miestä ottaa pattiin, jos/kun olet sanonut, että kyllä ex antoi koristella ja pitääpä hakea koristeet exältä jne. Voi ajatella, että ehkäpä olisi ollut parempi, että jouluilet siellä exän kanssa sitten. Lapsellista sekin, mutta nyt asutte teidän kahden yhteisessä kodissa, kyllä siihen pitää olla sillä miehelläkin sanomista, mihin joulupukkiin haluaa kompastua.

surullinen jouluilija

En ole mitään exää korostanut. Totuus nyt vaan on se, että osa tavaroistani on siellä edelleen ja ne on sieltä haettava. Ihan tähän ketjuun nyt vain kerroin tuon sillä, että en ole tottunut tälläiseen. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat