Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerästä riitaa

surullinen jouluilija
27.11.2015 |

Loukkaannuin varmaan ihan turhasta, mutta sanokaa nyt jotain järkevää ja lohdullista.

Eli olemme mieheni kanssa seurustelleet vuoden ja nyt syksyllä muuttaneet yhteen asumaan. Olen aina ollut jouluihminen ja tehnyt sen hyvin selväksikin. Nytkin koko syksyn fiilistellyt joulujutuilla, mutta remontin takia en ole kauheasti mitään juttuja saanut laitettua.

Tällä hetkellä sisällä on kahden lyhdyn sisällä valot, toinen olohuoneessa ja toinen ihan eri päässä taloa takkahuoneessa. Lisäksi on eteistilassa vanhassa ikkunapokassa valo ja samassa tilassa sellaiset led-kynttilät mitkä lepattaa iltaisin.

Ex-mieheni ei koskaan puuttunut tälläisiin asioihin tai jos sanoikin jostain niin antoi silti itse asian olla ja tehdä kuten minä tykkään.

Eilen aloin viritellä lattialla kahta joulutähteä mitä suunnittelin olohuoneen ikkunoihin ja mies näki sen ja sanoi, että ei tarvi kuvitellakaan, että laittaisin niitä minnekään. Aivan liikaa valoja jo kuulemma. Yhden toisen valon eteisikkunassa torppasi sillä perusteella, että hän ei näe siitä enää sitten ulos katsoa, kun se häikäisee silmään.

Loukkaannuin ja kokosin kaikki valot takaisin laatikkoon ja sammutin vielä sen takkahuoneen lyhdynkin ettei kukaan vaan sekoa minun liiasta valomäärästäni. Ensin itkin vessassa asiaa parikymmentä minuuttia ja sen jälkeen yritin saada asiaani sanotuksi ja selitetyksi miehelle, mutta itkultani se oli vaikeaa. Tilanne jäi siihen, että asian annettiin olla ja minä hiljaa mielessäni päätin etten laita sitten mitään valoa enää minnekään koko jouluna ja kärsin sen sisimmässäni.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kuitenkin jo ennenkin ollut parisuhteessa, joten en ihan 15-vuotiaaksi veikkaisi.

Toivottavasti et kuitenkaan ole raskaana, vai miksi sinä muuten itket joutavien jouluvalojen vuoksi? 

Oikeasti ongelma tulee olemaan se, että sinä et saa asua ja elää tuon miehen kanssa kuin kotonasi. Parisuhteessa joutuu tietenkin tekemään kompromisseja ja laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen, mutta rajansa siinäkin. Sinä olet siinä parisuhteessa se, joka joudut luopumaan omista suunnitelmista, fiilistelyistä, unelmista, ja jouluvaloista. Ajattele nyt, kannattaako sinun viettää aikaasi sellaisen ihmisen kanssa, joka saa sinut itkemään.

Eihän se mies käskenyt naista ottamaan niitä valoja pois, jotka jo oli, vaan ei halunnut niitä lisää. Ap sitten alkoi kiukutella ja otti kaikki pois. Kuinka tyhminä tässä oikein ihmiset esiintyy? Miehenkö sitten pitää katsoa kaikki pitsit ja koristetyynyt, kappaverhot, lyhdyt ja tontut tyynenä, eikä edes esittää mielipidettä yhteiseen kotiin muuton jälkeen?

Pitää. Ja jos homma ei miellytä, aloittaa neuvottelut eikä sanelupolitiikka.

Vierailija
22/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisi ei ole kotisi jos vain mies määrää voiko olla tähti ikkunassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kuitenkin jo ennenkin ollut parisuhteessa, joten en ihan 15-vuotiaaksi veikkaisi.

Toivottavasti et kuitenkaan ole raskaana, vai miksi sinä muuten itket joutavien jouluvalojen vuoksi? 

Oikeasti ongelma tulee olemaan se, että sinä et saa asua ja elää tuon miehen kanssa kuin kotonasi. Parisuhteessa joutuu tietenkin tekemään kompromisseja ja laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen, mutta rajansa siinäkin. Sinä olet siinä parisuhteessa se, joka joudut luopumaan omista suunnitelmista, fiilistelyistä, unelmista, ja jouluvaloista. Ajattele nyt, kannattaako sinun viettää aikaasi sellaisen ihmisen kanssa, joka saa sinut itkemään.

Eihän se mies käskenyt naista ottamaan niitä valoja pois, jotka jo oli, vaan ei halunnut niitä lisää. Ap sitten alkoi kiukutella ja otti kaikki pois. Kuinka tyhminä tässä oikein ihmiset esiintyy? Miehenkö sitten pitää katsoa kaikki pitsit ja koristetyynyt, kappaverhot, lyhdyt ja tontut tyynenä, eikä edes esittää mielipidettä yhteiseen kotiin muuton jälkeen?

Pitää. Ja jos homma ei miellytä, aloittaa neuvottelut eikä sanelupolitiikka.

Just joo. Ihan kuten ap aloitti neuvottelut keräämällä kaikki valot pois ja itkemällä vessassa? Taktiikka se on sekin.

Vierailija
24/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on vähän sellainen mielipiteitä jakava juhla. Ehkä miestäsi ahdistaa jokin asia joulussa, eikä hän millään jaksaisi hössötystäsi. Moni lähipiirissäni toivoisi, ettei koko joulua olisikaan. Itse taas olen tosi paljon jouluihminen!

Jutelkaa ja valitkaa se kuuluisa kultainen keskitie. Laitat valoja, mutta kohtuudella. Kysy mikä määrä on miehellesi ok ja sano myös kuinka paljon joulu sinulle merkitsee.

Meillä naapurit varmaan päivittelee, kun jouluvalot pärähtää ikkunoihin jo marraskuun alussa ja lähtee ikkunoista vasta helmikuussa. Naapurit pitää jouluvaloja tasan kaksi viikkoa.

Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
25/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sanonut, että tämä joulu on asia, josta et voi tinkiä?

Vierailija
26/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti ei ole miehen koti, jos nainen vain määrää kuinka monta tähteä on ikkunassa.

Vierailija
27/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on öykkäri ja nainen marttyyri. Kumpikin toistaan pahempi. Ettekö te osaa keskustella normaalisti?

Vierailija
28/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti ei ole miehen koti, jos nainen vain määrää kuinka monta tähteä on ikkunassa.

Ettekö te aikuiset ihmiset osaa asua yhdessä määräilemättä ja tekemättä pikkuasioista valtataistelua?

Vierailija
29/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on teidän molempien, sinulla on yhtälainen oikeus "koristeluun". Tuollainen 

marttyyrimainen kiukuttelu ja protestointi toimintatapanasi ei kuulosta hyvältä jos meinaat soveltaa sitä jokaiseen ristiriitatilanteeseen. 

Hae nyt ne jouluvalot ja laita mihin laitat, sano miehelle, että NÄMÄ ovat minulle tärkeät, joulu on tärkeä. Yritän olla hirveästi hössöttämättä, mutta tästä en tingi. 

Meilläkään ei olisi ainuttakaan kynttilää saatikkaa sitten jouluvaloa, jos mieheni saisi päättää. Ja jos minä saisin päättää, niitä roikkuisi ikkunassa ja pihassa joka puussa :D 

Mutta niitä on kohtuullisesti ja kynttilöitäkin poltan ;)

Vierailija
30/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on öykkäri ja nainen marttyyri. Kumpikin toistaan pahempi. Ettekö te osaa keskustella normaalisti?

No, mehän olemme kuulleet vain marttyyrin version asiasta :)

Vierailija
31/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan tuontapainen suhde. Miehen ahdistava käytös sai minustakin ulos pahinta mahdollista ylireagointia. Emme vaan osanneet kommunikoida tai muuten sopineet yhteen. Elämäni hukkaan heitetyimmät vuodet.

Vierailija
32/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootte vuoden seurustellu ja muuttaneetkin yhteen asumaan ja sulla on vielä kamoja exäs luona?? Tää ois se, mistä mie voisin suuttua siun miehenä.

Vierailija
33/33 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ootte vuoden seurustellu ja muuttaneetkin yhteen asumaan ja sulla on vielä kamoja exäs luona?? Tää ois se, mistä mie voisin suuttua siun miehenä.

Niitä on siellä ihan siitä käytännön syystä johtuen, että minulla on hyvät välit exääni ja hän sanoi, että niillä ei ole kiirettä koska ne ei asuntooni mahtuneet. Sovin syksyllä, että jahka tämä remontti on hoidettu niin menen hakemaan ne sieltä pois vielä ennen joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä