Miksi täysin random miehet käyttävät minua terapeuttinaan
Esimerkiksi yksityislääkäri, jolla käyn satunnaisesti uusimassa reseptini, kertoo, miten hänen kotinsa on sekainen, täti moitti häntä naimattomuudesta nuorena, suuresta lääkärifirmasta, jossa hän työskentelee löytyisi rikollista toimintaa, josta hän voisi halutessaan ilmoittaa medialle, jne.
Nuorempi työkaverimies kertoo äidin väsymyksestä hänen lapsuudessaan, vanhempien erosta, isän alkoholismista ja muista naisista. Vaikeudesta löytää kumppani, syistä, joihin edelliset suhteet kariutuivat, jne.
Tuntematon mies lähestyy somessa ja haluaa keskustella parisuhteensa tilasta, Jumalasta ja alkoholismista.
Olen alkanut pohtia, onko tällaiset avautumiset normaaleja ja mitä niillä haetaan?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kysy seuraavalta avautujalta, kärsiikö hän peräsuolen laskeumasta.
Kysy sinä, kun kerran aiheesta kiinnostunut olet.
ap
Miehet ei voi jutella muille miehille tunteista ja ongelmista kuin kovassa kännissä, siksi niitä pitää purkaa tuntemattomillekin naisille joka käänteessä. Ala lähettää lasku perään terapiasta, aina kun näin käy.
Yhteinen nimittäjä olet sinä. Se johtuu sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen nimittäjä olet sinä. Se johtuu sinusta.
Kyllä. Siksi kiinnostaakin, miksi minä valikoidun. En itse tuo vastaavia aiheita keskusteluun muiden, kuin oman mieheni kanssa.
ap
Minusta olisi kivaa jos miehet avautuisivat minulle tollain. Tykkään kuunnella ihmisten traumoja yms, ne ovat kiinnostavia ja mielelläni yritän auttaa. Miehet vaan yleensä piilottelevat heikkouksiaan.
Tuntuu esimerkiksi aika kiusalliselta työpaikalla, kun kolmikymppinen mies alkaa yllättäen kipata päälleni traumojaan. Minähän periaatteessa voisin kertoa ne kenelle vain ja siitä koituisi haittaa tälle miehelle
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu esimerkiksi aika kiusalliselta työpaikalla, kun kolmikymppinen mies alkaa yllättäen kipata päälleni traumojaan. Minähän periaatteessa voisin kertoa ne kenelle vain ja siitä koituisi haittaa tälle miehelle
ap
Eikö ole suloista että hän luottaa sinuun :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kivaa jos miehet avautuisivat minulle tollain. Tykkään kuunnella ihmisten traumoja yms, ne ovat kiinnostavia ja mielelläni yritän auttaa. Miehet vaan yleensä piilottelevat heikkouksiaan.
Yleisin avautuminen on baarissa "en ole saanut p*llua moneen vuoteen". Siitä vaan vapaaehtoisena kuuntelemaan, jos kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisin avautuminen on baarissa "en ole saanut p*llua moneen vuoteen". Siitä vaan vapaaehtoisena kuuntelemaan, jos kiinnostaa!
Itse en baareissa käy, mutta varmasti noin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No on, mutta jotenkin kiusallista kuunnella hänen parin etsinnästään, Tinder-kokemuksista, aikaisemmista parisuhteista, ehkäisystä jne..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo ei ole mikään oikea ongelma, saisivathan he pillua vaikka millä mitalla kun menisivät maksullisiin :D itkeminen siitä ettei saa ilmaiseksi kun ei halua maksaa on säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No on, mutta jotenkin kiusallista kuunnella hänen parin etsinnästään, Tinder-kokemuksista, aikaisemmista parisuhteista, ehkäisystä jne..ap
Ai minusta noi olisi juuri hyvin kiinnostavia aiheita :D ehkä sinun pitäisi lähettää se mun puheille.
Sano niille että tulevat palstoille kysymään terapiaa. Tai kysymyksiä. Me vastaamme täällä kyökkipsykologina ja terapeuttina.
Vierailija kirjoitti:
Sano niille että tulevat palstoille kysymään terapiaa. Tai kysymyksiä. Me vastaamme täällä kyökkipsykologina ja terapeuttina.
No tuo lääkäri näkyy kirjoittavan ainakin Hesarin juttuihin kommentteja omalla nimellään. Ilmeisesti se ei riitä.
ap
Kyllä on niin tavallista, etten enää viitsi sanoa kenellekään olevani sairaanhoitaja. Yleensä sanon olevani poliisi tai opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on niin tavallista, etten enää viitsi sanoa kenellekään olevani sairaanhoitaja. Yleensä sanon olevani poliisi tai opettaja.
Ok, minä taas en ole hoitoalan ihminen laisinkaan.
ap
Miehet alkaa ehkä oppia, että omista tunteista puhuminen on ok ja helpottaa pahaa oloa, mutta ei ole vielä kehittynyt sellaisia taitoja, mitkä auttaisi arvioimaan, missä tilanteessa niistä on sopivaa keskustella. Ehkä he ajattelee, että naisetkin kertovat asiansa estoitta kello tahansa, kuka suostuu kuuntelemaan.
Kysy seuraavalta avautujalta, kärsiikö hän peräsuolen laskeumasta.