Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meilla kay joku talossa kylassa ja jattaa rattaat siks aikaa kaytavaan. ma olen pitkaan ajatellut, etta heitan ne ulos kun ovat maaraysten vastaisia ja mua vituttaa sellainen piitt

Vierailija
11.02.2006 |

aamattomuus. mulla on henk.kohtainen mielipide aikas jyrkkä kun sukulainen on menehtynyt tulipalossa.

siis SINÄ MAMMA joka jätät rattaas kerrostalon rappuun kun menet jauhaan paskaa kamus tykö, älä ihmettele jos rattaas on viskattu ulos kyljelleen pulun ja koiran paskaläjään!!!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, onko rattaiden jättäminen kiellettyä vai ei riippuu talon rakenteista.

Jos ala-aulassa on erillinen, ovella rajattu rapunalunen, sinne saa jättää rattaat. Esimerkiksi meillä sellainen on, lukoton ovi erottaa ko. alusen rappukäytävästä.

Jos se on samaa tilaa, niin ei saa jättää, koska rattaat voivat palaessaan synnyttää savua ja myrkkykaasuja ja muutenkin ovat paloriski toisella tapaa kuin betoniseinät tms.

Mutta maallikon on noita eroja ja sääntöjä aika mahdoton tietää. Moni ei edes itse asu kerrostalossa ja heille tuo kiellettävyys ei ole todellakaan tuttua.

Joten ei se nyt mistään piittaamattomuudesta tms. ole kiinni!

Harvapa sitä kylään mennessään käyttää varttia talon järjestyssääntöjen opiskeluun rappukäytävässä...

ps: toisen omaisuuden rikkominen tai varkaudelle altistaminen ON laissa kiellettyä, joten hillitsepä itsesi. Vie vaikka kopio taloyhtiön järjestyssäännöistä rattaisiin, jos noin virkaintoinen olet.

Vierailija
2/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne meillä ainakin on se, ettei rattaita saa rappuun jättää. Uloskaan niitä ei kukaan täyssijärkinen jätä, koska niille voidaan tehdä ilkivaltaa.

Ymmärrätkö sinä sitä, että minun ystävälläni on rattaat senvertaa suuret, ettei hän rattaita sekä itseään meidän ylipieneen hissiin kertakaikkiaan saa mahtumaan!

Emme siis kiusallamme jätä sääntöjä noudattamatta, vaan ihan käytännöllisistä syistä.

Viidenteen kerrokseen on kenkkumaista rattaita portaitse roudata.

Jos sinä joskus saat kaksoset ja joudut kaksosten rattaat hankkimaan, niin ihan mielenkiinnolla katson, kun sinä rattaita roudaat portaikossa. Muistathan, että siitä lähtee kova kolina, joka saattaa minua häiritä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni muutaman tunnin rattaiden säilyttäminen ei maailmaa kaada. Eri asia jos joku säilyttäisi rattaita jatkuvasti rappukäytävässä.

Vierailija
4/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edessä päin ollaan niin hiljaa. Oletko ap sanonut ensin isännöitsijälle, minusta Sinun kannattaisi sanoa ensin asianosaiselle kunnolla ja sitten isännöitsijälle.

Vai ettäkö luulet, että rattaista se tulipalo oikein leviää, kyllä se kuule leviää paremmin ihmisten tyhjäpäisestä roinasta. Sitä on tietenkin sunkin kämppäs pullollaan.

Vierailija
5/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tilanne meillä ainakin on se, ettei rattaita saa rappuun jättää. Uloskaan niitä ei kukaan täyssijärkinen jätä, koska niille voidaan tehdä ilkivaltaa.

Ymmärrätkö sinä sitä, että minun ystävälläni on rattaat senvertaa suuret, ettei hän rattaita sekä itseään meidän ylipieneen hissiin kertakaikkiaan saa mahtumaan!

Emme siis kiusallamme jätä sääntöjä noudattamatta, vaan ihan käytännöllisistä syistä.

Viidenteen kerrokseen on kenkkumaista rattaita portaitse roudata.

Jos sinä joskus saat kaksoset ja joudut kaksosten rattaat hankkimaan, niin ihan mielenkiinnolla katson, kun sinä rattaita roudaat portaikossa. Muistathan, että siitä lähtee kova kolina, joka saattaa minua häiritä!

Vierailija
6/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö minun jättää oma lapsi viidenteen kerrokseen yksin nukkumaan, vai pitääkö hänet todella herättää, jotta käyn avaamassa kellarin oven ystävälle, jotta hän saa rattaat sinne. Meillä kellari on maan alla, jonne johtaa portaat.

Avaimen heitto partsilta ei hyödytä, sillä ihan pikkuvauvaa ei voi rattaissa pitää, kun niitä portaita alas ja ylös pompottaa, eikä vauvaa voi rappikseenkaan yksin jättää.

Eli meillä todella se kellari ei mitään hyödytä, kun sinne on jyrkät portaat. Kellarissa ei edes tilaa vaunuille!

Vierailija
7/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan: toisen omaisuutta ei saa tuhota!!

Vierailija
8/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei ole hissiä, niin pitäisikö ne KANTAA esim. 5 kerrokseen???

Lisäksi Suomessa sataa usein, kuka jättää vaunut vierailun ajaksi kastumaan kaatosateeseen??

Ap, höllää ylikireää pipoasi, johan siitä katkee kohta kuminauha!

Vierailija
9/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilytetään jatkuvasti rapussa koska varastoa ei ole, pyöräkellariin ne ei mahdu koska täynnä pyöriä.

Vierailija
10/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta MISSÄ ihmiset siis säilyttävät vaunujansa, jos talossa ei ole niille osoitettua varastoa eikä hissiä? Ideoita?

Pyörävarastokin on sellainen kylmä ja kostea lautaseinäinen tila, joissa on lautojen välissä rakoja. Lisäksi meidän kellarin käytävillä ei myöskään saa säilyttää tavaraa, eikä vaunut sinne koppiinkaan mahtuisi muuta kuin kasattuna, vaikka siellä ei mitään muuta pitäisikään --> ei kovin käteväää sekään. Kotiinkin kolmanteen kerrokseen on vaikea kantaa kauppakassit, vauva ja vaunut.

Vierailija
11/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se onnettomuus satu just silloin kun te rikotte turvallisuuslakeja!!

Ei tule mulle järkytyksenä tämä teidän ajattelun yksinkertaisuus..

Rappukäytävään ei saa jättää vaunuja tai muuta tavaraa erityisesti sen vuoksi, että tulipalon sattuessa ne ovat pelastustöiden tiellä. Saman hassun jutun vuoksi ei autoja saisi jättää kielletyille paikoille, varsinkin kun niissä on se hömppä merkki pelastusreitistä.

Se, joka on jättänyt vaununsa rappuun luvatta, vastaa myös niiden aiheuttamista häiriöistä pelastustöissä. Vaikka ei olisi kyse tulipalosta, niin on tarpeeksi ikävää, että vaunut ovat esim. sairaankuljetuksen tiellä ja potilaan hoito viivästyy.

Meillä on kanssa pyörävarasto pyöriä täynnä, eikä hississä mahdu viemään vaunuja. Mitä minä teen? Minä otin asian esille taloyhtiön kokouksessa jo raskausaikana, kerroin, että ei ole mitään paikkaa kuin rappukäytävä muistuttaen siellä säilyttämisen olevan laitonta. Sain luvan siirtää pyörävarastosta järjestelemällä vaunuille oman paikan, jonka merkitsen kuuluvan just meidän vaunuille. Kun pyöriä oli liikaa, tehtiin niin, että aktiivikäyttäjien pitää merkitä pyöränsä viikon sisällä, kaikki muut kannetaan väkipakolla kaukaisimpaan kellarivarastoon. Meillä siis monet säilyttivät pyöriään ihan turhaan kätevässä varastossa, vaikka oikeasti käyttivät pyöriään vain esim. kerran kuussa. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä, että asioille voi tehdä jotain, mikäli on valmis vähän vaatimaan ja toisaalta yhtiö kunnollinen.

Vierailija
12/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eihän se onnettomuus satu just silloin kun te rikotte turvallisuuslakeja!!

Ei tule mulle järkytyksenä tämä teidän ajattelun yksinkertaisuus..

Rappukäytävään ei saa jättää vaunuja tai muuta tavaraa erityisesti sen vuoksi, että tulipalon sattuessa ne ovat pelastustöiden tiellä. Saman hassun jutun vuoksi ei autoja saisi jättää kielletyille paikoille, varsinkin kun niissä on se hömppä merkki pelastusreitistä.

Se, joka on jättänyt vaununsa rappuun luvatta, vastaa myös niiden aiheuttamista häiriöistä pelastustöissä. Vaikka ei olisi kyse tulipalosta, niin on tarpeeksi ikävää, että vaunut ovat esim. sairaankuljetuksen tiellä ja potilaan hoito viivästyy.

Meillä on kanssa pyörävarasto pyöriä täynnä, eikä hississä mahdu viemään vaunuja. Mitä minä teen? Minä otin asian esille taloyhtiön kokouksessa jo raskausaikana, kerroin, että ei ole mitään paikkaa kuin rappukäytävä muistuttaen siellä säilyttämisen olevan laitonta. Sain luvan siirtää pyörävarastosta järjestelemällä vaunuille oman paikan, jonka merkitsen kuuluvan just meidän vaunuille. Kun pyöriä oli liikaa, tehtiin niin, että aktiivikäyttäjien pitää merkitä pyöränsä viikon sisällä, kaikki muut kannetaan väkipakolla kaukaisimpaan kellarivarastoon. Meillä siis monet säilyttivät pyöriään ihan turhaan kätevässä varastossa, vaikka oikeasti käyttivät pyöriään vain esim. kerran kuussa. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä, että asioille voi tehdä jotain, mikäli on valmis vähän vaatimaan ja toisaalta yhtiö kunnollinen.

Mites jos on 6-8 vaunut??Mihin ne laitetaan??Sinne pyörävarastoon??

Minne ne pyörät sitten laitetaan???

Vierailija
13/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä rattaita lähdetään sen viiden minuutin vierailun takia sinne varastoon sovittelemaan

Vierailija
14/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta! typerää tehdä lapsia, jos suunnittelee joskus vielä tapaavansa lasten kanssa kerrostalossa asuvia ystäviään! Olisi jättänyt lapset tekemättä, että voisi viettää aikaansa muuallakin kuin 4 seinän sisällä!

IDIOOTTI!!! Kukaan ei jätä lapsia tekemättä sen takia että joku kaveri asuu kerrostalossa!

Vierailija
15/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika äreetä porukkaa täällä tänään...